//

Let op maak altijd een backup.

Let op maak altijd een backup. discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Afgelopen week heb ik geprobeerd een film die ik eerder had gekocht in itunes weer down te loaden. Verassing: film staat niet meer in de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-12-12, 10:52
W3stland W3stland is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 14
Standaard Let op maak altijd een backup.

Afgelopen week heb ik geprobeerd een film die ik eerder had gekocht in itunes weer down te loaden. Verassing: film staat niet meer in de nederlandse itunes store. Ik een mail sturen naar apple heb er immers voor betaald. Antwoord: maak altijd een backup want wij zijn niet verantwoordelijk voor wat je koopt bij ons. Dus geld weg film weg. Meteen een reden geen muziek en films meer te kopen in itunes ze kunnen zomaar alles er af halen en dan ben je het kwijt. Niks geen cloud service dus zorg dat alles hard copy opje schijf staat want weg is weg! En ik maar denken wat je koopt kan je later downloaden en bekijken. Mooi niet snel downloaden en opslaan voor ze het eraf gooien. Toch maar weer onbetaald downloaden dan maar.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-12-12, 11:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W3stland Bekijk bericht
En ik maar denken wat je koopt kan je later downloaden en bekijken. Mooi niet snel downloaden en opslaan voor ze het eraf gooien.
Heb je die aangekochte film dan in iTunes gewist? Indien niet dan zou die toch nog in iTunes moeten staan.

Maar, het is altijd goed om backups te maken van aangekochte apps/films want als er apps/films uit de app store, om wat voor reden ook, verwijderd worden kan je die inderdaad niet meer downloaden.
  #3  
Oud 04-12-12, 11:04
W3stland W3stland is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 14
Standaard

Ja had mn computer geformateerd en denk dan download ik m opnieuw had m toch al gekocht.Maar hij is verwijdert uit de nl itunesstore
iTunes - Films - 'Robin Hood (2010)'
itunes.apple.com/nl/movie/robin-hood-2010/id385084969
Bekijk de trailer, lees klantreviews en download 'Robin Hood (2010)' van Ridley Scott voor 9,99 €. Euro 9,99 in de prullenbak dus.. Kan beter huren..
  #4  
Oud 04-12-12, 11:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door W3stland Bekijk bericht
Kan beter huren..
Tja, als je computers gaat formatteren zonder backups te maken van belangrijke data kan je in de toekomst misschien beter films huren.
  #5  
Oud 04-12-12, 11:39
W3stland W3stland is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 14
Standaard

Maak ook nooit backup van apps en muziek omdat deze gewoon weer te downloaden zijn uit de itunes store. Dus toch maar geen vertrouwen hebben in de cloud en gewoon maar weer backuppen op de externe schijf.
  #6  
Oud 04-12-12, 12:47
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Wat heeft de cloud hier precies mee te maken eigenlijk? iTunes is gewoon de music store en zij verkopen de muziek. Het is geen cloud service waar je aankopen altijd bewaard blijven. Dan heb je iTunes Match nodig (voor muziek dan).

Dit is ook de reden dat ik altijd wat huiverig ben voor digitale aankopen. Desondanks heb ik nog niks soortgelijks meegemaakt. Ik had laatst een iCloud backup teruggezet op mijn iPhone en was bang dat apps die niet langer meer in de appstore stonden niet konden worden teruggezet. Maar tot mijn verbazing werden gewoon alle apps hersteld, zelfs de apps die niet meer in de appstore stonden en ook oudere versies van apps die ik eigenlijk al had geupdated na de laatste backup. Apple houdt dus blijkbaar wel een kopie achter van verwijderde apps en oudere versies. Maar voor films doen ze het dan weer niet?
  #7  
Oud 04-12-12, 13:00
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Apps, ongeacht of ze nog in de App Store staan of niet, kun je altijd downloaden via Updates > Aankopen. Misschien een fout maar iig handig.

Ik zou je aanraden om even een mail aan de klantenservice te doen (klik . Ik heb het ook veel vaker gedaan met films... je legt gewoon even uit welke aankopen je kwijt bent en vermeld het order nummer er even bij. Je zult alles binnen de kortste tijd weer terug hebben, mijn ervaringen meestal binnen 24 uur.
  #8  
Oud 04-12-12, 16:21
W3stland W3stland is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 14
Standaard

Dat dacht ik dus ook,heb een mail gestuurd en zij zeggen weg is weg.
Hoop dat ie ooit weer terug komt in de itunes store dan kan ik m weer gratis downloaden. Dacht dat ze juist werkten aan een uitgebreide store, maar ze halen oudere films dus weer uit de store.. in Nederland iig. In amerika is ie nog wel verkrijgbaar..
  #9  
Oud 05-12-12, 10:02
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Goed te weten. Dit kan natuurlijk ook met Apps en Muziek gebeuren...

Off Topic, maar wellicht een kleine troost.....Het is zonde van de EUR 10, maar de film was niet echt een topper (IMHO).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe maak je een schermafbeelding van een 'locked screen' ? tonhaarmans iPhone algemeen 8 15-06-14 19:29
Hoe maak een een filmpje van mijn beeld. elco007 iPhone algemeen 3 24-06-12 00:33
hoe maak ik een backup van me iphone? Danny88 Archief 1 25-03-09 21:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:05.