iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Muziek op IPhone 5 zetten met itunes lukt niet (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/132554-muziek-op-iphone-5-zetten-itunes-lukt-niet.html)

G_Babyke 02-01-13 23:40

Muziek op IPhone 5 zetten met itunes lukt niet
 
1 Bijlage(n)
Beste,

Mijn vriend heeft onlangs een IPhone 4 gekocht.
nu willen we daar muziek en ringtones opzetten, maar als we hem aansluiten op ITunes, kunnen we niets toevoegen.
ITunes herkend wel zijn IPhone, maar we krijgen volgend scherm:

G_Babyke 03-01-13 11:04

iemand die me kan helpen?

Guest-20180925190238 03-01-13 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door G_Babyke (Bericht 865298)
dit is het venster die ik krijg.

Het lijkt er op of dat er in de iTunes bibliotheek helemaal geen muziek staat :confused:

G_Babyke 03-01-13 11:16

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 865300)
Het lijkt er op of dat er in de iTunes bibliotheek helemaal geen muziek staat :confused:

Mijn bibliotheek bevat wel degelijk muziek.
ikzelf heb een IPhone 4 en daar werkt alles perfect.

Alleen bij de 5, als ik op muziek, apps, ringtones, ... klik, blijf ik die afbeelding zien zoals hierboven.

hier nog eens een voorbeeld van bij aansluiten iphone 4 en daarna iphone 5:

Guest-20180925190238 03-01-13 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door G_Babyke (Bericht 865302)
Mijn bibliotheek bevat wel degelijk muziek.
ikzelf heb een IPhone 4 en daar werkt alles perfect.

OK. Heb je die iPhone 5 al laten synchroniseren met iTunes?

G_Babyke 03-01-13 11:44

yup, ... de 5 is al gesynchroniseerd met itunes.

Guest-20180925190238 03-01-13 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door G_Babyke (Bericht 865307)
yup, ... de 5 is al gesynchroniseerd met itunes.

Dan zou die iPhone moeten verschijnen onder het tabje "Overzicht" en dat is in jouw plaatje niet het geval.

Open de side bar eens en kijk of de iPhone daar wel staat.

G_Babyke 03-01-13 13:58

sidebar opgengedaan en daar staat de iphone wel degelijk.
zie geen oplossing voor dit probleem.
mss itunes eens verwijderen en opnieuw installeren met de iphone 5 aangekoppeld...
maar dan ben ik bang als ik het verwijder, dat al mijn afspeellijsten, ringtones, enz... weg zullen zijn

iWiefring 03-01-13 14:00

Koppel beide telefoons eens aan, en kijk dan eens of je vanuit je eigen bibliotheek muziek naar je iPhone 5 kunt slepen?

G_Babyke 04-01-13 13:02

beide telefoons aangekoppeld en werkt ook niet.
Itunes volledig verwijders. USB devices verwijderd, alles opnieuw geïnstalleerd, maar ook ditr is geen oplossing.
denk dat ik maar eens naar een pc winkel ofzo ga gaan, om het probleem daar uit de doeken te doen.
of heeft er nog iemand anders tips?

Guest-20180925190238 04-01-13 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door G_Babyke (Bericht 865770)
of heeft er nog iemand anders tips?

Je zou kunnen proberen om iTunes + de Apple Mobile Device Drivers, incl. de registry entries, te verwijderen met Revo Uninstaller. Daarna de allerlaatste versie van iTunes opnieuw installeren.

Over de iTunes bibliotheek hoef je je geen zorgen te maken, die blijft gewoon staan.

Als dat niet werkt moet er een Windowsdeskundoloog aan te pas komen (denk ik).

efiddela 04-01-13 18:53

Beste, zo te zien heb je niks aangevinkt bij afspeellijsten of artiesten. Anders moet je de gehele muziekbibliotheek synchroniseren aanvinken ipv geselecteerde afspeellijsten, artiesten...

Sha 14-02-13 23:53

Hallo allemaal, ook ik heb een soort gelijk probleem.
Itunes ziet mn iPhone 5 wel en synchroniseren is allemaal geen probleem. Heb ook muziek in Itunes staan (afspelen van muziek is dan ook geen enkel probleem). Het lukt me wel om dezelfde muziek op mn iPod shuffle te zetten maar niet op mijn iPhone 5. Ik klik de afspeel lijst aan (onder in het balkje zie je dan een stukje blauw kleuren). Vervolgens klik ik op synchroniseer.. dat begint hij te synchroniseren en vervolgens verdwijnt het blauwe balkje en staat er als nog geen muziek op mijn iPhone 5. Heb dit ook geprobeerd op het per nummer erop te zetten maar niks werkt.

Kan iemand me helpen?

Groetjes

lebo50 18-02-13 20:10

Muziek en Foto's op iPhone zetten met itunes 11 lukt niet.
 
Je kunt alleen synchroniseren via iTunes 11 als je op je iPhone via menu "instellingen" je icloud account activeert. Je kunt o.a. E-mail, Contacten, Agenda's, Herinneringen, Safarie, Notities, Passbook, Fotostream, Documenten/gegevens, en zoek mijn iPhone activeren.
Zonder icloud krijg je alles blanco op je iphone. Let op je hebt maar 5 GB ruimte gratis tot je beschikking, meer dan 5 GB ruimte kost geld! Foto's telt hij niet mee!!

Wil je ook foto's via iTunes 11 synchroniseren met je iPhone dan moet je "Fotostream" activeren op je iPhone via iCloud account. :rolleyes:

Guest-20180925190238 18-02-13 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lebo50 (Bericht 879506)
Je kunt alleen synchroniseren via iTunes 11 als je op je iPhone via menu "instellingen" je icloud account activeert.

Daar klopt niets van :eek: Er zijn honderden forumleden die iCloud niet gebruiken maar Gmail of Hotmail om hun Mail, Contacten, Agenda's enz... te synchroniseren.

iTunes muziek en foto synchronisatie heeft niets met iCloud te maken.

lebo50 18-02-13 21:47

Muziek en Foto's op iPhone zetten met itunes 11 lukt niet.
 
Dit is mijn ervaring, bij mij lukt het alleen met activering van iCloud op mijn iPhone 4 versie 6.1.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:07.