iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: Album probleem in iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/133327-album-probleem-itunes.html)

TouchMe 15-01-13 10:39

Album probleem in iTunes
 
Hallo allemaal

Sinds ik de laatste iTunes heb worden mijn probleempjes in de sectie albums steeds erger. Ik ben een groot liefhebster van luisterboeken maar iTunes maakt daar een rommeltje van. Een afspeellijst werkt goed maar als ik dan bij albums ga kijken dan heb ik er van 1 luisterboek wel 2 of 3 staan. Ook dat is opzich niet zo'n probleem (al is dat wel erg rommelig) ware het niet dat in die albums alles, maar dan ook alles door elkaar staat. Hoofdstuk 21, hoofdstuk 12 enz enz. Enig idee hoe ik dat kan voorkomen? Omdat het met afspeellijsten wel werkt heb ik een poging gedaan om de rest te negeren maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan. Blijf het een rotzooitje vinden.

TouchMe 22-01-13 17:51

Mijn probleem is opgelost!

Guest-20180925190238 22-01-13 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TouchMe (Bericht 870320)
Mijn probleem is opgelost!

Goed zo :) En hoe heb je het opgelost? Misschien hebben andere leden ook iets aan jouw oplossing.

TouchMe 22-01-13 21:15

Heel omslachtig allemaal maar het is me gelukt en daar ging het mij ook om. Ik heb in mijn afspeellijst bestand voor bestand veranderd bij Info. Bij tracks track 1 van .... enz, enz ingevuld tot het laatste bestand en tot mijn verbazing stond alles in Albums toen wel in de goede volgorde. Kan misschien wel op een handiger manier maar ook hier schijnt niemand daar ervaring mee te hebben?

Guest-20180925190238 22-01-13 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TouchMe (Bericht 870348)
Kan misschien wel op een handiger manier maar ook hier schijnt niemand daar ervaring mee te hebben?

Komt bekend voor :) Ik heb zo'n probleem ooit eens opgelost met BeaTunes. Maar dat progje kost geld.

jap74 23-01-13 00:08

1 Bijlage(n)
Ik importeer ook luisterboeken. Meestal bestaat een boek uit 6 cd's.

Wat ik doe is het volgende:

Bij het importscherm staat de cd. Een cd bestaat uit 10 nr's. Selecteer deze nummers en selecteer bij opties: voeg nummers samen. (Zie bijgevoegd screenshot)
Importeer de cd.
Als deze klaar is staat deze samengevoegde audiotrack in je muziekbibliotheek. Zoek dit nummer op en kies 'toon info' (rechtermuisknop).

Wijzig in de optie-tab 'muziek' in 'Audioboek'. Onder info kies je bij titel: 'de titel van het boek 1'. Bij artiest vul je de schrijver in en bij album de naam van het boek (dus zonder cd1 erachter). Bij 'track' vul je 1 van 6 in. Cd nummers laat je leeg.

Druk OK. Herhaal dit voor de andere cd's. Nu bestaat je audiobook nog maar uit 6 audiotracks. Deze worden 'herkend' als een album, dus als je klaar bent met track 1 zal vervolgens track 2 beginnen. Geen afspeellijst meer nodig!

Ik doe dit even uit mijn hoofd op mijn ipad...dus wellicht niet heel duidelijk.

TouchMe 24-01-13 08:10

Ik ga hier na het werk meteen mee aan de slag en laat nog even weten of het gelukt is. Dank je wel.

TouchMe 27-01-13 14:41

Als je geen bestaande cd's hebt maar gewoon bestanden op een stickje dan is het al een ander verhaal. Ik heb het nu i.p.v slepen gewoon gecopieerd en geplakt in muziek en na alles selecteren er via info een audioboek van gemaakt. Dat is gelukt. Audioboeken van een schrijver een nr gegeven- bijv. HP1.De steen der wijzen, HP2.De geheime kamer enz, zo staan ze ook netjes bij elkaar maar als ik ze op mijn iPod Nano zet dan dus niet meer. Pffff, misschien moet ik er maar mee leren leven.Ha,ha.

jap74 28-01-13 10:37

Sorry, met importeren vanaf USB sticks heb ik geen ervaring.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:08.