iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Apple ID helemaal weg (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/134312-apple-id-helemaal-weg.html)

Sewa19 02-02-13 00:58

Apple ID helemaal weg
 
Beste,

Weet niet of in goede rubriek is geplaatst. Maar in ieder geval.

Ik heb al een aantal jaar een apple id. (...@apple.com). Maar na per ongeluk een e-mail adres (dacht ik) toegevoegd te hebben, is het mijn apple id geworden. Ik probeer het nog te wijzigen, van alles gedaan en geprobeerd. En nu heb ik zelfs die account na alle rare instellingen geblokkeerd ofzo te hebben.

Heeft iemand enig idee waar ik een @apple account kan aanmaken, geen @me, of @hotmail.com

Of iemand enig idee hoe ik dit alles kan resetten?? Ik baal er echt van, ik kan geeneens een normale account aanmaken omdat het bij ClickAndBuy verkeerd gaat..

Bedankt alvast!

Bubbly 02-02-13 04:51

Naar mijn weten kun je geen @apple.com adres maken tenzij je bij Apple werkt. @mac.com kun je allang niet meer krijgen. Bij registratie van een iCloud ID worden een @icloud.com en een @me.com toegewezen, volgens mij gelden beide als alternatieve Apple ID, maar je Apple ID zelf is te allen tijde van een externe maildienst zoals Gmail.com of Outlook.com. Verder kun je @icloud adressen registreren als alias (kort na de lancering van iCloud kon je nog @me.com aliassen registreren, dat kan niet meer).

Hier kun je een Apple ID registreren:
https://appleid.apple.com/cgi-bin/We.../createAppleId

Wat je kunt doen is per email of per telefoon contact opnemen met Apple's technische dienst. Ik weet niet of ze iets voor je kunnen doen.
Apple - Support - Contact opnemen met Apple Support

Sewa19 03-02-13 14:50

Super, bedankt voor je antwoord!

Ik heb een icloud account aangemaakt inmiddels, en die werkt nu.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 februari 2013 om 13:52 ----------

@Bubbly

Ik weet niet of jij het toevallig weet , maar heb nog een vraagje.

Ik heb nu natuurlijk die icloud account, als ik apps download lukt het wel. Maar als ik apps wil updaten, gaat hij naar mijn oude account en die kan ik niet wijzigen??

Ik heb van alles geprobeerd, aan uit zetten, via itunes iets geprobeerd, maar niks lukt.

Heb jij enig idee hoe dat werkt?

Bubbly 03-02-13 14:53

Het probleem is dus dat je aankopen niet van account kunt overzetten. Dus je moet of de apps opnieuw kopen en installeren of bij het updaten (en herdownloaden) je oude account gebruiken.

Sewa19 03-02-13 15:01

Helaas werkt mijn oude account niet, door teveel rommelen ermee.

Maar dan zal ik inderdaad de oude apps verwijderen en opnieuw installeren met nieuwe account. Thanks voor je snelle antwoord!

Bubbly 03-02-13 15:03

Graag gedaan! Succes ;)

Mocht je er betaalde apps op hebben, dan kun je jezelf eventueel geld besparen door alsnog contact op te nemen met Apple support om je oude account weer werkend te krijgen. Als je daar tijd voor en zin in hebt :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.