iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: iTunes opent niet (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/134952-itunes-opent-niet.html)

Stephn 10-02-13 10:56

iTunes opent niet
 
Wie o wie kan/wilt mij helpen...

Zojuist een Apple TV aangeschaft, aangezien ik veel films/series download via mijn MacBook Pro en het kijken op mijn laptop niet ideaal is..

Maar je hebt weinig aan een Apple TV wanneer je iTunes het niet doet op je laptop.

Heb inmiddels al verschillende versies gedownload maar er werkt er geen.
iTunes verschijnt gewoon op mijn bureaublad maar zodra ik er op klik gebeurd er helemaal niets.........

Iemand een idee????

Alvast bedankt!

Guest-20180925190238 10-02-13 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stephn (Bericht 876685)
Heb inmiddels al verschillende versies gedownload maar er werkt er geen.

Heb je het hier over iTunes op een MacBook? Indien ja, die download je toch niet. iTunes op een Mac is ge´ntegreerd is OS X en wordt bijgewerkt door Apple Update.

Welke versie van OS X gebruik je?

Stephn 10-02-13 11:05

Klopt. Ik draai alleen Windows op mijn MacBook :d..

Heb de laptop al een tijdje, zojuist apple tv gekocht alleen opent iTunes niet.
Verwijderd en opnieuw gedownload maar dit mag niet baten.....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 februari 2013 om 11:08 ----------

Ik ben nu bezig iTunes te downloaden via apple.com.
Lijkt mij dat dit de nieuwste versie is.

Guest-20180925190238 10-02-13 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stephn (Bericht 876689)
Klopt. Ik draai alleen Windows op mijn MacBook :d..

Ja, dat kan ook. Hoe draai je dan Windows op die MacBook? Met Bootcamp?

Stephn 10-02-13 11:27

Ja. Ook de nieuwste versie opent niet.

Guest-20180925190238 10-02-13 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stephn (Bericht 876702)
Ja. Ook de nieuwste versie opent niet.

Dan verwijder iTunes en de Apple Mobile Device Drivers met Revo Uninstaller. Herstart die WindowsMac en installeer de allerlaatste versie van iTunes opnieuw.

Stephn 10-02-13 11:48

Ga het nogmaals proberen.

Heb het al eens gedaan, alleen niet tussentijds opnieuw opgestart.

Zou het daar aan kunnen liggen?

Guest-20180925190238 10-02-13 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stephn (Bericht 876714)

Zou het daar aan kunnen liggen?

Dat zou kunnen want er worden ook opnieuw drivers ge´nstalleerd en ook opnieuw het iTunes Helper proces.

Stephn 10-02-13 12:06

Geen succes.:mad::D

Er staat trouwens een blauw/geel schild bij het pictogram!?

Heb weinig verstand van computers, dus excuseer mij wanneer ik iets stoms zeg/vraag! :D

Guest-20180925190238 10-02-13 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stephn (Bericht 876724)
Heb weinig verstand van computers...

Dan moet je vooral Windows op een Mac gaan installeren :D

Citaat:

Er staat trouwens een blauw/geel schild bij het pictogram!?
Op welk pictogram?

Stephn 10-02-13 12:21

Haha! Ik heb altijd met Windws gewerkt, zodoende ook op mn Mac.

Het iTunes pictogram, staat een schildje bij.

Nieuwste iTunes inclusief nieuwste QuickTime (voor zover dit uitmaakt), opnieuw opstarten, het werkt allemaal niet...

Heb je nog ideeen?

Guest-20180925190238 10-02-13 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stephn (Bericht 876735)
Het iTunes pictogram, staat een schildje bij.

iTunes werkt normaal wel met Windows op een Bootcamp partitie, bij mij werkt het in ieder geval.

Maar er is een maar. Windows met Bootcamp is geen normale Windows computer. Bootcamp installeert heel speciale drivers voor de Apple hardware en als je die niet met rust laat kan er van alles en nog wat misgaan.

Dus. Welke MacBook? Welke versie van OS X? En welke versie van Windows?

Stephn 10-02-13 12:57

Oke.

Uhm, even kijken...

Windows 7 Professional (Service Pak 1).
Versie van OSX?.. Waar vind ik dit?

Heb een MacBook Pro, i5, 32bit.

Geen id of dit hetgeen is wat je bedoeld?

Guest-20180925190238 10-02-13 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stephn (Bericht 876751)
Versie van OSX?.. Waar vind ik dit?

De MacBook Pro in OS X opstarten en dan linksboven op het zwarte appeltje klikken en op "Over deze Mac".

Stephn 10-02-13 13:10

Sorry, kan het niet vinden? Hoe start ik hem zo op?

Guest-20180925190238 10-02-13 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stephn (Bericht 876760)
Hoe start ik hem zo op?

Opstarten met de CMD (alt) toets ingedrukt houden en dan OS X kiezen.

Stephn 10-02-13 13:22

Kijk eens aan, zo leer ik nog eens wat...

10.6.5

Guest-20180925190238 10-02-13 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stephn (Bericht 876771)
Kijk eens aan, zo leer ik nog eens wat...

10.6.5

Kijk eens aan :rolleyes: Dan zou ik maar eens beginnen om alle updates van OS X 10.6 Snow Leopard uit te voeren. Er zijn waarschijnlijk ook wat updates voor de drivers en de System Management Controller.

De manier waarop jij die MacBook Pro gebruikt is Úcht niet meer normaal.

Stephn 10-02-13 13:45

Haha, laatste update was in 2010 zie ik..

Toch blijf ik er bij dat ik Windows makkelijker vind, maar misschien is dit gewoon gewenning.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Via deze weg doet iTunes het trouwens wel.... :d

Guest-20180925190238 10-02-13 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stephn (Bericht 876782)
Zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Nogmaals, Windows met Bootcamp is geen normale Windows computer. Er worden resources van OS X gebruikt.

Als je alleen maar met Windows werkt gebruik je beter een Windows laptop. Ik ga het hier bij laten. Succes verder :-)

Stephn 10-02-13 17:27

Ik word er niet goed van.... Werkt nogsteeds niet!

Toch bedankt voor je advies!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.