iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Nieuwe iPhone 4 wordt niet herkent door iTunes, 3GS wel (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/138484-nieuwe-iphone-4-wordt-niet-herkent-door-itunes-3gs.html)

TJaXn 22-04-13 22:14

Nieuwe iPhone 4 wordt niet herkent door iTunes, 3GS wel
 
Hallo,

Ik heb een nieuwe iPhone 4 gekocht, om mijn 3GS te vervangen. Als ik hem aansluit op iTunes herkent hij hem wel (hij verschijnt rechtsbovenaan), maar ik krijg een wit scherm van iTunes, met een kadertje (apple logo'tje erboven) maar in het kadertje staat niets.

Mijn 3GS herkent hij wel (maar deze was natuurllijk wel al actief).

Hierbij nog enkele opmerkingen:
* ik werk met Windows 8. ik heb op een laptop windows XP staan, maar daar is het probleem net hetzelfde.
* ITunes is bijgewerkt naar de laatste versie (11.0.2.26)
* Ik werk via een Belgacom Hotspot. Ik kan surfen, en 3GS maakt hier geen probleem van.
* Ik heb reeds de service gestopt en terug opgestart in systeeminstellingen van windows.

Heeft iemand een ideetje?

Alvast bedankt.

Wouter

suzuki2002 22-04-13 23:30

Nieuw via mpl. .?

Of nieuw in de winkel met bon ?

TJaXn 23-04-13 09:39

Gekocht op ebay. Zat nog in originele verpakking en heb ik ter plaatse getest met de sim-kaart van de verkoper.
Nu heb ik nog geen sim aangezien mijn 3GS een ander simkaartje heeft dan de 4.
Is een sim-kaart vereist om de iphone te activeren???

appie2110 23-04-13 10:38

Zonder Sim is het niet mogelijk om een Iphone te activeren dus die heb je nodig om verder te komen,als het goed is heb je ook via Itunes een melding gekregen dat dit niet kan..

TJaXn 23-04-13 10:41

Ok,

Alvast bedankt voor de reactie!
iTunes heeft mij daar geen melding van gemaakt. Er was wel een venster waar er normaal een foutmelding in kan staan maar deze was helemaal leeg.

Ik probeer vanavond met een sim kaartje.

Thx voor de info!

appie2110 23-04-13 10:46

Toestel is neem ik aan wel Nederlands/Simlockvrij ?

Vind het namelijk een beetje vreemd dat je die melding via Itunes niet hebt gehad.Krijg je die melding wel als je via het toestel werkt en hem instelt als nieuw?

Guest-20180925190238 23-04-13 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TJaXn (Bericht 892090)
iTunes heeft mij daar geen melding van gemaakt. Er was wel een venster waar er normaal een foutmelding in kan staan maar deze was helemaal leeg.

Plaats eens een screenshot van iTunes aub. Er kan ook nog iets anders aan de hand zijn.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appie2110 (Bericht 892092)
Toestel is neem ik aan wel Nederlands/Simlockvrij ?

Moet dat een "Nederlands" toestel zijn, wat dat ook mag zijn? Is een SIM-lockvrij toestel niet voldoende?

TJaXn 23-04-13 10:56

Ja,

Als ik mijn iphone opstart geeft hij waarschuwing dat er geen sim kaart is, en dat ik een sim kaart zonder code moet plaatsen. Maar dat kon ik overslaan, dus ik dacht dat hij wel zou starten zonder sim.
Toen ik hem kocht stond hij in het Nederlands, maar dat was wel met een sim kaartje van de persoon waarvan ik hem kocht. Ik kon duidelijk zien dat het een nieuw toestel was (de klevertjes op de voor en achterkant van het toestel hingen er onbeschadigd op, doosje was nieuw, accessoires, ). Het doosje was wel geopend om hem op te laden. Ik heb toen de iphone opnieuw ingesteld naar fabriekswaarden omdat ik liever van 0 startte.

appie2110 23-04-13 11:03

Je hoort veel verhalen over mensen die via Mp en dergelijke sites een Iphone gekocht hebben die nep bleken te zijn en/of buitenlands

In bepaalde landen zoals Hongarije is een Iphone exclusief bij een bepaalde provider en zit er een Simlock op van die provider

Ook kan een buitenlands toestel op een andere bandbreedte werken als degene die hier werkt( 4g/lte zoals in de Usa heeft dat)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 april 2013 om 10:12 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TJaXn (Bericht 892094)
Ja,

Als ik mijn iphone opstart geeft hij waarschuwing dat er geen sim kaart is, en dat ik een sim kaart zonder code moet plaatsen. Maar dat kon ik overslaan, dus ik dacht dat hij wel zou starten zonder sim.
Toen ik hem kocht stond hij in het Nederlands, maar dat was wel met een sim kaartje van de persoon waarvan ik hem kocht. Ik kon duidelijk zien dat het een nieuw toestel was (de klevertjes op de voor en achterkant van het toestel hingen er onbeschadigd op, doosje was nieuw, accessoires, ). Het doosje was wel geopend om hem op te laden. Ik heb toen de iphone opnieuw ingesteld naar fabriekswaarden omdat ik liever van 0 startte.

Het lijkt okay aangezien je het menu in het nederlands krijgt,gewoon even een Sim erin en starten vanaf nul :) Btw je sim is ook te knippen naar een Microsim bij een telecom zaak,wordt gratis gedaan en scheelt je weer de kosten van een nieuwe sim..

TJaXn 23-04-13 11:16

Dat kan ik zeker verstaan. Maar ik denk niet dat er hier sprake is van bewuste misleiding door de verkoper. Ik mocht hem bij hem thuis afhalen, ik heb zijn gsm nr, ...
Het zou dus al moeten zijn dat hij een sim-kaart gebruikt heeft om mij bewust te misleiden, en dan lijkt het mij niet verstandig om bij hem thuis af te spreken. Bovendien zijn zijn beoordelingen op ebay heel positief. Ik mocht ook mijn iphone omruilen binnen de 15dagen mocht er een probleem zijn.

Ik probeer vanavond met een simkaart en geef feedback op deze thread.

Is er een manier om te zien of hij simlockfree is?

appie2110 23-04-13 11:31

http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...k-checken.html


Weet niet hoe je het via het toestel kan checken,maar de Nederlandse zijn over het algemeen simlock-vrij..Anders gewoon even het bovenstaande doorlopen

Imei nummer via instellingen/algemeem/info

Weet niet of je dit kan doen zonder simcard,maar staat ook op de doos

Guest-20180925190238 23-04-13 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TJaXn (Bericht 892098)
Ik probeer vanavond met een simkaart en geef feedback op deze thread.

Als ik jouw verhaal zo lees denk ik niet dat jij een Hollander bent, eerder een Belg. Ook alle iPhones die in België verkocht werden zijn SIM-lockvrij. Dus je hebt niet per sé een "Nederlands" toestel nodig.

Als je vanavond dat blanco iTunes scherm nog krijgt dan plaats een screen shot aub.

TJaXn 23-04-13 11:51

Idd Belg. Ik probeer het vanavond en zal eerst een screenshot nemen.

Ik heb wel avondschool vanavond, dus in het slechtste geval is het morgen. Maar ik post zeker nog de 'ontknoping' van het verhaal :-)

Alvast hartelijk bedankt.

Guest-20180925190238 23-04-13 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TJaXn (Bericht 892104)
Idd Belg. Ik probeer het vanavond en zal eerst een screenshot nemen.

Doe dat :) Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden maar ik zou graag eerst het screenshot zien voor ik iets ga roeptoeteren. Vermeld ook de versie van Windows die je gebruikt.

TJaXn 23-04-13 11:57

Windows 8, maar ik heb het ook op een andere pc met Windows xp getest en was exact hetzelfde.

TJaXn 24-04-13 00:11

1 Bijlage(n)
Ik heb ondertussen een simkaartje geinstalleerd en nu werkt het zonder problemen.
Toch raar dat ik dan een foutmelding krijg zonder tekst. Zie bijgevoegde screenshot. Zowel in windows 8 als in windows XP.
En ik vind het ook raar dat ik mijn Iphone niet kon opstarten zonder simkaart.

Maar hoe dan ook, het probleem is opgelost! Veel dank aan Timosha, appie en Suzuki voor de hulp! Hopelijk zijn we allemaal weer wat slimmer geworden :-)

TJaXn

Gilles111 24-04-13 03:22

Als ik zo naar jouw screenprint kijk is er iets mis met jouw iTunes. Waarschijnlijk het hostbestand welke niet meer goed is. Staat meer over op het forum. Timosha kan je er ook het nodige over vertellen (ben niet zo heel erg thuis in die materie, hij wel ;) ) - hij zal ongetwijfeld hier ook nog wel wat roeptoeteren.

appie2110 24-04-13 09:48

Te gek dat je dus een gewoon werkende Iphone 4 hebt :-)
Helaas dus dat Itunes de boosdoener is.Toen ik nog Windows gebruikte tot een aantal maanden terug werkte Itunes ook niet naar behoren( op 7 en 8)

Maar ben overtuigd dat je dat ook wel lopend krijgt met of zonder hulp op dit forum

Veel plezier met je nieuwe phone :-)

Guest-20180925190238 24-04-13 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TJaXn (Bericht 892223)
Toch raar dat ik dan een foutmelding krijg zonder tekst. Zie bijgevoegde screenshot. Zowel in windows 8 als in windows XP.

Dat lijkt weer erg op een probleem met het Windows Segoe font. Dit probleem is al een paar keer voorbijgekomen op het forum. Gebruik de zoekfunctie van het forum eens met oa. het zoekbegrip "itunes windows segoe font".


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:53.