iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Itunes apparaten (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/139468-itunes-apparaten.html)

DHL 17-05-13 03:34

Itunes apparaten
 
Heb zojuist ITunes geupdated. Nu komen er in de zijbalk geen apparaten meer. Vroeger had ik daar een kopje 'apparaten" met daaronder, na even wachten, mijn ipad en iphone. Dan kon ik hier reservecopy van nemen, draadloos syncen,...
Hoe krijg ik dit terug in orde?

Guest-20180925190238 17-05-13 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DHL (Bericht 895248)
Hoe krijg ik dit terug in orde?

Die functie is nog steeds hetzelfde als met de vorige iTunes versies. De apparaten verschijnen dus nog steeds in de zijbalk.

Als dat bij jouw niet het geval is dan is er weer iets misgelopen met de Apple Mobile Device Drivers. Dat gebeurt in Windows wel vaker en ligt aan de manier hoe Windows met proprietary USB-drivers omgaat. iTunes heeft nieuwe AMD drivers geplaatst en Windows hoort die te installeren zodra een iDevice wordt aangesloten. Dat is blijkbaar niet gebeurd.

Probeer eens een andere USB-poort. Als dat ook niet werkt dan verwijder iTunes en de AMD, incl. de registry entries, met Revo Uninstaller en installeer dan iTunes opnieuw.

XIII 17-05-13 08:35

Welke versie gebruikte je "vroeger"?

Apple heeft in versie 11 het design aangepast, waardoor die linkerbalk niet meer standaard is.

Guest-20180925190238 17-05-13 08:38

Oeps. Misschien heeft de TS de zijbalk niet zichtbaar gemaakt. Ik heb het weer eens te ver gezocht. sorry.

DHL 17-05-13 08:49

Zijbalk is zichtbaar. Wanneer ik device aansluit met kabel zie ik het app wel. (Heb het slecht uitgelegd, het is de draadloze weergave die niet werkt).
'Vroeger' gebruikte ik gewoon de vorige versie van Itunes.
Bizar dat het steeds perfekt werkte en na update plots niet meer. Ik weet goed dat het werkte want heb pas Iphone 5 gekocht waarmee ik al een paar avonden aan het spelen ben...

Guest-20180925190238 17-05-13 09:01

Bedoel je met "draadloze weergave" synchronisatie over Wi-Fi?

DHL 17-05-13 09:43

Ja, inderdaad.

Guest-20180925190238 17-05-13 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DHL (Bericht 895267)
Ja, inderdaad.

Dan herstart de router eens (uitzetten en na 30 seconden weer aanzetten). Blijkbaar zijn er in iTunes 10.0.3 veertig CVE (kwetsbaarheden en lekken) gefixt. Misschien is Bonjour daar ook bij, wie weet.

DHL 17-05-13 09:59

Heb ik al gedaan, zonder resultaat...

Guest-20180925190238 17-05-13 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DHL (Bericht 895272)
Heb ik al gedaan, zonder resultaat...

Dan is er toch een probleem met Bonjour. iTunes kan een apparaat over Wi-Fi alleen zien met Bonjour.

Misschien toch eens alles verwijderen met Revo Uninstaller en opnieuw installeren? Tenzij iemand anders een betere suggestie heeft.

Je kan ook eens proberen om de Bonjour service te herstarten. Geef in de Windows CLI (aka "het DOS venster") de onderstaande commando's in:

Code:

net stop Bonjour
net start Bonjour


DHL 17-05-13 11:36

Hmmm, daarjuist de router heropgestart (voor de zoveelste keer) en dan verschenen ze. Nu, half uurtje later, niet meer... Onbegrijpelijk.

Guest-20180925190238 17-05-13 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DHL (Bericht 895290)
Onbegrijpelijk.

Kijk eens na of de Bonjour service blijft draaien op die Windows PC?

DHL 17-05-13 11:49

Hoe zie ik dit? Heb met de zoekfunctie Bonjour service gezocht. Kan Bonjour vinden, maar zijn allemaal bestanden...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 mei 2013 om 11:52 ----------

edit; Ik denk dat het een bug in ITunes is. Vermits het vroeger altijd werkte en nu slechts nu en dan. Daarjuist kwamen ze er weer op tevoorschijn, maar wanneer ik de apps wou bekijken viel de ipad weer weg. Misschien toch iets met die recente update te maken?

Guest-20180925190238 17-05-13 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DHL (Bericht 895293)
Hoe zie ik dit?

Rechts klikken op de onderste balk en de Task Manager opstarten:

http://www.imgdumper.nl/uploads6/519...t_11.51.26.jpg

Ik heb eens het een en ander nagekeken (heel speciaal voor jou) in een virtuele Windowsbak. De Bonjour (mDNSResponder) versie van voor de update naar iTunes 10.0.3 is versie 3.0.0.10 van 31.8.2011. Na de update ook. Dus, daar is met de update niets aan veranderd.

Een bug zal het wel niet zijn want dan zou ik het probleem ook moeten hebben.

DHL 17-05-13 12:26

Nee, bonjour staat er niet tussen...

Guest-20180925190238 17-05-13 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DHL (Bericht 895302)
Nee, bonjour staat er niet tussen...

Dan gaat het ook niet werken. Dan probeer eens wat ik voorheen schreef:

Code:

net stop Bonjour
net start Bonjour


DHL 17-05-13 14:37

En nu dat DOS-venster vinden lol...

Guest-20180925190238 17-05-13 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DHL (Bericht 895319)
En nu dat DOS-venster vinden lol...

Run -> cmd

En als je dan toch bezig bent dan kijk in Control Panel -> Administrative Tools -> Services of de Bonjour service wel geïnstalleerd is en op automatische start staat:

http://www.imgdumper.nl/uploads6/519...t_12.40.08.jpg

DHL 17-05-13 22:37

Ben echt wel niet sterk in pc-gebruik hoor... Run waar moet ik dat doen?

Guest-20180925190238 18-05-13 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DHL (Bericht 895372)
Run waar moet ik dat doen?

https://www.google.nl/search?q=windo...w=1280&bih=673


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.