//

Probleem!! = iPhone niet compatibel ??

Probleem!! = iPhone niet compatibel ?? discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb al uren gezocht op internet, niks gevonden wat mijn probleem kan verhelpen. Ik heb een reservekopie gemaakt op mijn computer. Nu wilde ik deze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-08-13, 06:53
GijsBoy GijsBoy is offline
• iOS 9.0 beta
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 19
Exclamation Probleem!! = iPhone niet compatibel ??

Heb al uren gezocht op internet, niks gevonden wat mijn probleem kan verhelpen.

Ik heb een reservekopie gemaakt op mijn computer. Nu wilde ik deze weer op mijn iPhone zetten maar dan krijg ik dit te zien:

"iTunes kan de 'iPhone 4' niet herstellen, omdat de reservekopie beschadigd is of niet compatibel is met de iPhone die wordt hersteld."

Dit is natuurlijk simpelweg 'Kwalitatief Uitermate Teleurstellend'. Want ik ben alles kwijt, foto's, instellingen, whatsapp, (m'n 3400 hoverboards, en 130 sleutels bij Subway Surfers...).

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-08-13, 08:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GijsBoy Bekijk bericht
"iTunes kan de 'iPhone 4' niet herstellen, omdat de reservekopie beschadigd is of niet compatibel is met de iPhone die wordt hersteld."
Met welke iOS versie werd die backup gemaakt? Een op welke iOS versie tracht je die backup terug te zetten?
  #3  
Oud 14-08-13, 09:28
GijsBoy GijsBoy is offline
• iOS 9.0 beta
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 19
Standaard

De BackUp werd gemaakt op iOS 6.1.3 en ik wil deze weer terug zetten op dezelfde iOS (6.1.3 dus).
  #4  
Oud 14-08-13, 09:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat zou dan moeten werken. Probeer eens om de permissies te herstellen met Disk Utility (Schijfhulpprogramma?).
  #5  
Oud 14-08-13, 09:40
GijsBoy GijsBoy is offline
• iOS 9.0 beta
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 19
Standaard

Zojuist geprobeerd, helaas zonder succes.

Ik ga nu even kijken of de reservekopie van mijn iPad wel werkt, of ook niet.
Ik zal het straks even laten weten!


edit: jep, iPad werkt wel gewoon zoals het hoort.
  #6  
Oud 14-08-13, 15:04
Geyzes Geyzes is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 56
Standaard

Mhh...


ik weet niet of het veel nut heeft maar ik zou het volgende eens proberen.

Kan je je Iphone naar een ander herstelpunt terug herstellen? (desnoods maak je even een nieuw)
Zo nee, dan zou het wel eens aan je Iphone zelf kunnen liggen.
Zo ja.. dan lijkt je Iphone in orde maar dan is de herstelfile zelf foutief en dan kan ik je niet verder helpen vrees ik...
  #7  
Oud 14-08-13, 16:20
GijsBoy GijsBoy is offline
• iOS 9.0 beta
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 19
Standaard

Als ik nu een reservekopie maak dan kan ik die vervolgens niet erop zetten.
Maar zodra ik een oudere RK erop wil zetten dan krijg ik weer de bekende foutmelding.

Het vreemde is ook; Als ik in finder de map opzoek waar iTunes de RK's opslaat, die map bestaat niet. Die is nergens te vinden.


edit: Ik bedoelde; Ik kan de reservekopie er dus NIET opzetten.

Laatst gewijzigd door GijsBoy; 14-08-13 om 16:41.
  #8  
Oud 14-08-13, 16:54
Geyzes Geyzes is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 56
Standaard

mhhh...


ik ben zelf zo geen kenner, maar dan vrees ik dat er inderdaad echt corrupte bestanden ontstaan zijn in je reservekopie...


Goed nieuws want je Iphone werkt nog (geen kosten), minder nieuws want moeilijk om je dierbare info te moeten missen.


Van Icloud ben ik nu geen kenner/gebruiker maar is dit geen "cloud" waarop je reservekopies eventueel ook nog staan of dit heb je ook niet gebruikt?
  #9  
Oud 14-08-13, 16:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GijsBoy Bekijk bericht
Het vreemde is ook; Als ik in finder de map opzoek waar iTunes de RK's opslaat, die map bestaat niet. Die is nergens te vinden.
Heb je in de juiste directory gekeken?

Code:
~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/
  #10  
Oud 14-08-13, 16:58
GijsBoy GijsBoy is offline
• iOS 9.0 beta
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 19
Standaard

Op internet stonden deze codes ook, maar dan in het NL's.
Daar ging het mis, heb hem nu wel gevonden. Echt wijs wordt ik er nog niet van
  #11  
Oud 14-08-13, 17:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GijsBoy Bekijk bericht
Echt wijs wordt ik er nog niet van
Ik ook niet. Ik maak al sinds jaren dagelijks een backup van mijn iDevices op een Mac. Nog nooit een corrupte backup gehad. Ik heb dus geen idee hoe zoiets kan gebeuren tenzij je tooltjes gebruikt zoals Little Snitch of zoiets.

Als je regelmatig Time Machine backups maakt kan je eens proberen om een oudere backup terug te zetten van die iPhone.
  #12  
Oud 14-08-13, 17:21
GijsBoy GijsBoy is offline
• iOS 9.0 beta
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 19
Standaard

Bij mij werkte dit ook altijd prima, werkt altijd feilloos, alles ging prima.

Heb geen gekke programma's gebruikt, behalve iOS 7. Maar dit werkte ook altijd prima. Alleen wegens Wi-Fi gebrek moest ik naar beta 5 via de computer updaten, en toen ik de reservekopie erop wilde zetten ging alles compleet mis.

We hebben zo'n time capsule ding, daar stond alles op, maar wegens een kleine brand zijn we alle bestanden kwijt geraakt. En vandaag m'n geld gestolen, heb echt een topweek

Goed, de foto's kan ik mee leven. Heb deze eerder per ongeluk in iPhoto gezet kom ik nu achter, en contacten staan nog in iCloud ( was bezig met de vakantie film ).
Enige wat vervelend is dat ik alle Whatsapp gegevens kwijt ben, en die van Berichten.

Wel veel geleerd. Nu ga ik reservekopieën maken zowel in iCloud als de MacBook. En ik ga gewoon regelmatig backuppen, en de time capsule gaat in een brandvertragende kluis.


Maar goed, iedereen bedankt voor de hulp en moeite. Zal nog in de laatste hoop mailtje naar Apple sturen. Anders moet ik er maar mee leven.....
  #13  
Oud 14-08-13, 17:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GijsBoy Bekijk bericht
Heb geen gekke programma's gebruikt, behalve iOS 7. Maar dit werkte ook altijd prima. Alleen wegens Wi-Fi gebrek moest ik naar beta 5 via de computer updaten, en toen ik de reservekopie erop wilde zetten ging alles compleet mis.
Dat had je wel in jouw openingspost mogen zeggen. Een backup van iOS 7 kan je niet terug zetten op iOS 6.x.x. Bovendien heb je iTunes 11.1 Beta 1 nodig om backups te maken van iOS 7 Beta 5. Ook om backups terug te zetten.

Met iTunes 10.0.4 had je het Mobile Device Package moeten installeren. Ik neem aan dat je dat als ontwikkelaar wel wist.

Succes verder.
  #14  
Oud 14-08-13, 17:44
GijsBoy GijsBoy is offline
• iOS 9.0 beta
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 19
Standaard

Dat is mij compleet ontschoten, heb het inderdaad gelezen. Compleet vergeten .......

Hoe dan ook. Ik ga niks meer proberen. Het is nu prima zo. Foto's zijn er nog, jammer van de berichtjes uit het verleden. Misschien als Apple alles officieel uitgeeft wil ik het wel proberen. Heb een kopie van de reservekopie gemaakt.

In ieder geval bedankt voor de hulp !!
Reageren

Labels
compatibel, iphone 4, itune, osx, reservekopie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: De iPhone kan niet worden hersteld omdat de firmware niet compatibel is. mathijs666 Jailbreak 13 07-05-13 18:36
iPhone 4S: Iphone 4S (simkaart niet compatibel) Lisandro Unlock 4 12-12-12 00:59
Windows: iTunes: reservekopie beschadigd of niet compatibel met iPhone. Mriekje iTunes 0 12-03-12 10:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:26.