iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: iTunes liep vast tijdens updaten (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/143204-itunes-liep-vast-tijdens-updaten.html)

rsnhakan 22-08-13 12:30

iTunes liep vast tijdens updaten
 
Goedemorgen,

Ik had tijdelijk een leen iPhone. Hiermee ben ik op vakantie geweest en heb er wat foto's e.d. mee gemaakt. Nu moest ik deze iPhone weer teruggeven en was mijn eigen iPhone gereed. Ik had een reservekopie gemaakt via iTunes.

Nu vroeg iTunes of ik een update wilde uitvoeren, dat heb ik ook gedaan. Maar tijdens die update viel mijn computer uit. De leen iPhone was inmiddels weg en ik had de reservekopie nog niet teruggezet.

Nu bij het opstarten van iTunes krijg ik steeds een foutmelding.

Even op het internet gezocht: iTunes: over iOS-reservekopieën

Maar in die map staat niets. Ook niet als ik de verborgen bestanden/mappen tevoorschijn haal.

Iemand tips en trucks?

Guest-20180925190238 22-08-13 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 908410)
Nu bij het opstarten van iTunes krijg ik steeds een foutmelding.

En welke foutmelding cq. foutcode is dat?

rsnhakan 22-08-13 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908411)
En welke foutmelding cq. foutcode is dat?

Error 7 (Windows error 998)

Guest-20180925190238 22-08-13 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 908460)
Error 7 (Windows error 998)

iTunes voor Windows: het bericht 'Fout 7' bij het openen van iTunes

rsnhakan 24-08-13 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908462)

Mocht niet baten. Ik heb het toch opgelost.

Mag een slotje op.

Guest-20180925190238 24-08-13 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 908695)
Mocht niet baten. Ik heb het toch opgelost.


Mogen wij ook weten hoe je het opgelost hebt? Niet voor mij maar voor andere forumleden die tegen dit probleem aanlopen. Dan kan men verwijzen naar dit topic.

Bierkrat 31-08-13 18:32

Goedemiddag, Kenners,

Ik heb een Iphone 3Gs, gewoon origineel zonder Jailbreak die een beetje vreemd deed, hij re-boot de hele tijd kreeg het niet voor mekaar om hem aan te houden in ieder geval, na hier geen verbetering in te vinden. Wou ik hem updaten en herstellen via intunes.

Toen ik hem aansloot op itunes, kon ik hem probleemloos herstellen (dacht ik)
Na het afbreken van door itunes van de update, kreeg ik een foutmelding (fout -1)
Dit was toen de loading balk nog aan het laden was bij Iphone firmware herstellen...

Ik krijg hem na dit ''ongelukje'' nu helemaal niet meer in het IOS.
Hij staat nog steeds in herstelmodus. Kan verder helemaal niets.
Weet iemand mij te helpen? Of heeft die hetzelfde probleem gehad?
Via Google kwam ik er niet uit, vandaar hier de vraag voor de echte apple kenners, of moet ik eerder zeggen hobbyist!:confused:

Guest-20180925190238 31-08-13 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierkrat (Bericht 909648)
Toen ik hem aansloot op itunes, kon ik hem probleemloos herstellen (dacht ik)
Na het afbreken van door itunes van de update, kreeg ik een foutmelding (fout -1)
Dit was toen de loading balk nog aan het laden was bij Iphone firmware herstellen...

iTunes fout -1 wijst inderdaad steeds op een probleem met de modem firmware.

Op dat ding stond waarschijnlijk die beruchte iPad modem firmware 06.15.00 om het ding min of meer softwarematig te unlocken. Tijdens een herstel gaat iTunes de originele modem firmware, met een lager versienummer, installeren. En dat kan dus niet. Modem firmware kan men niet zonder meer downgraden.

Meer informatie kan je vinden op de blog van het iPhone Dev Team in het hoofdstuk "Baseband freedom":

Dev-Team Blog

Bierkrat 31-08-13 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 909653)
iTunes fout -1 wijst inderdaad steeds op een probleem met de modem firmware.

Op dat ding stond waarschijnlijk die beruchte iPad modem firmware 06.15.00 om het ding min of meer softwarematig te unlocken. Tijdens een herstel gaat iTunes de originele modem firmware, met een lager versienummer, installeren. En dat kan dus niet. Modem firmware kan men niet zonder meer downgraden.

Meer informatie kan je vinden op de blog van het iPhone Dev Team in het hoofdstuk "Baseband freedom":

Dev-Team Blog

dank ik ga dit even lezen, ik weet niet of dat daadwerkelijk het geval is.
Heb hem via marktplaats gekocht als vervanger van mijn Iphone 3G, wel met doos erbij hun waren de eerste eigenaars (neem ik aan) Waarom zou je dan je toestel unlocken?

Ik heb dit toestel speciaal gekocht voor Whatsapp en andere apps die ik nog kan updaten op de 3Gs

Guest-20180925190238 31-08-13 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierkrat (Bericht 909654)
Waarom zou je dan je toestel unlocken?

Omdat het toestel een SIM-lock had. Met de iPad modem firmware 06.15.00 kon men een 3GS min of meer SIM-lockvrij maken. De GPS functie was dan wel vernaggeld.

Ook een 3GS met een SIM-lock werd in een doosje geleverd.

Succes verder. :)

Bierkrat 31-08-13 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 909655)
Omdat het toestel een SIM-lock had. Met de iPad modem firmware 06.15.00 kon men een 3GS min of meer SIM-lockvrij maken. De GPS functie was dan wel vernaggeld.

Ook een 3GS met een SIM-lock werden in een doosje geleverd.

Succes verder. :)


Oke dank, tegen mij is gezegd dat hij simlock vrij was.
Maar internet verbindings problemen had, en daardoor dus de hele tijd reboot.

rsnhakan 31-08-13 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908696)
Mogen wij ook weten hoe je het opgelost hebt? Niet voor mij maar voor andere forumleden die tegen dit probleem aanlopen. Dan kan men verwijzen naar dit topic.

Ik heb iTunes verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Hierna heb ik de betreffende iPhone weer verbonden met de computer en wonder boven wonder heeft hij gewoon de reservekopie gevonden. (1 stuk)

Om te kijken of er bestanden nog aanwezig zijn in de "verborgen" Apple map, moet je in het configuratiescherm, mapopties, alle verborgen mappen/bestanden tevoorschijn halen. Nader inspectie leverde bij mij een resultaat uit, waar je blij van wordt. Alle reservekopiebestanden waren nog aanwezig gelukkig, ook na het verwijderen van iTunes. De map is te vinden in de link die in mijn eerste bericht beschreven staat.

Guest-20180925190238 31-08-13 19:10

Bedankt voor de info. :) Ja, data in Application Data (AppData) wordt nooit verwijderd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:18.