iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Muziek overzetten naar nieuwe computer, gegevens behoudend (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/143218-muziek-overzetten-naar-nieuwe-computer-gegevens-behoudend.html)

Ijoel 22-08-13 16:30

Muziek overzetten naar nieuwe computer, gegevens behoudend
 
Hallo,

Ik heb een nieuwe computer en ik wil alle muziek uit itunes van mijn oude computer op mijn nieuwe computer zetten. Ik weet dat ik dit met thuisdeling kan doen. Echter wil ik ook alle gegevens van de muziekbestanden zelf behouden, dus onder andere 'beoordeling', 'aantal afgespeeld' en 'toegevoegd'. Dit omdat ik veel gebruik maak van slimme afspeellijsten. De beoordeling kan ik wel handmatig weer overal bij doen, maar bij de datum van 'toegevoegd' kan ik niks veranderen. Is er een mogelijkheid waarbij ik dus alle muziek van mijn oude itunes bibliotheek op de nieuwe itunes bibliotheek kan zetten, en waarbij al dit soort gegevens behouden blijft?

Alvast bedankt voor de reacties.

Guest-20180925190238 22-08-13 16:44

Dat zou eigenlijk moeten kunnen met Windows Easy Transfer tussen de oude en nieuwe computer.

Joeri75 22-08-13 17:33

en wat als je itunes muziek wilt over zetten tussen windows en mac ?

Guest-20180925190238 22-08-13 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmobreaker (Bericht 908461)
en wat als je itunes muziek wilt over zetten tussen windows en mac ?

Dan gebruikt men de OS X Migration Assistant. Dat progje is standaard aanwezig in OS X. De Windows companion kan men downloaden bij Apple.

Joeri75 22-08-13 17:40

En u afspeellijsten ook dan ?

Guest-20180925190238 22-08-13 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmobreaker (Bericht 908466)
En u afspeellijsten ook dan ?

De OS X Migration Assistant zet niet alleen deuntjes over maar de complete iTunes bibliotheek met alles er op en er aan incl. iTunes backups van iPhones/iPads/iPods.

Bovendien kan dat programma zo ongeveer alles overnemen van een Windows computer: mail, foto's, documenten, enz... enz... Eigenlijk alles behalve de paswoorden.

Ijoel 25-08-13 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908458)
Dat zou eigenlijk moeten kunnen met Windows Easy Transfer tussen de oude en nieuwe computer.

Ik heb het geprobeerd, maar als ik itunes nu open op m'n nieuwe computer heb ik nog geen bestanden erin (geen muziek). Hoe krijg ik deze er automatisch in? Als ik ze handmatig toevoegt dan zijn de gegevens niet meer hetzelfde.

Guest-20180925190238 25-08-13 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ijoel (Bericht 908837)
Ik heb het geprobeerd...

Heb je eerst iTunes geïnstalleerd op de nieuwe PC en dan eerst de iTunes bibliotheek overgezet met Windows Easy Transfer?

Als je eerst de bibliotheek hebt overgezet en dan iTunes geïnstalleerd wordt er een nieuwe lege bibliotheek aangemaakt. De deuntjes staan dan nog wel in de iTunes directory maar de indices zijn overschreven.

Ijoel 25-08-13 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908838)
Heb je eerst iTunes geïnstalleerd op de nieuwe PC en dan eerst de iTunes bibliotheek overgezet met Windows Easy Transfer?

Als je eerst de bibliotheek hebt overgezet en dan iTunes geïnstalleerd wordt er een nieuwe lege bibliotheek aangemaakt. De deuntjes staan dan nog wel in de iTunes directory maar de indices zijn overschreven.

Ja heb ik gedaan. Tenminste, ik heb itunes geïnstalleerd en daarna wat bestanden die ik kon vinden van itunes overgezet. De bestanden die bij program files stonden, bij program data, en bij 'mijn muziek' en dan de 'itunes' map. Die laatste is als het goed is gewoon de bibliotheek. Ik weet alleen niet of daar alle instellingen van itunes bij zitten.

Joeri75 23-12-13 23:50

Timosha : morgen ga ik eindelijk mijn imac 27" halen vandaag besteld en de verkoper zij me dat ik die OS X Migration Assistant beter nie kan gebruiken en alles via externe harde schijf overzetten want hij zei dat het wel eens zou kunnen crashen ... of blijven er dingen achter die je ook wou op nieuwe imac . Wa denk jij ?
M.V.G. Joeri aka Cosmobreaker

p.s. deze heb ik besteld

27-inch: 3,2 GHz
Specificaties
3,2-GHz quad-core Intel Core i5
Turbo Boost tot 3,6 GHz
8 GB geheugen (2x 4 GB)
Harde schijf van 1 TB1
NVIDIA GeForce GT 755M met
1 GB videogeheugen

Guest-20180925190238 24-12-13 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmobreaker (Bericht 941606)
Timosha : morgen ga ik eindelijk mijn imac 27" halen vandaag besteld en de verkoper zij me dat ik die OS X Migration Assistant beter nie kan gebruiken en alles via externe harde schijf overzetten want hij zei dat het wel eens zou kunnen crashen ...

Ik heb de Migration Assistant al tientallen keren gebruikt om vrienden en kennissen te helpen bij de overstap van Windows naar OS X. Er is nog nooit iets gecrasht. Ik weet dus niet waar die verkoper het over heeft.

De MA is de allerbeste manier om iTunes, foto's, documenten en andere media over te zetten. Zelfs mail accounts worden, zonder paswoorden, overgezet.

Er worden natuurlijk ook wat Windows specifieke dingen overgezet zoals desktop.ini enz... Maar daar gaat een Mac echt niet op crashes. Windows executables worden standaard niet overgezet.

Succes gewenst. :)

Joeri75 24-12-13 08:26

Dank je zal je straks iets laten weten of het gelukt is :-)

Guest-20180925190238 24-12-13 08:32

OK. Je doet dat beter niet over Wi-Fi. Zet Wi-Fi op beide computers uit en verbind de Mac en Windows computer met een ethernetkabel.

Joeri75 24-12-13 08:35

Dus als ik het goed begrijp . Via ethernet kabel van Windows pc gewoon achteraan in iMac scherm pluggen .

Guest-20180925190238 24-12-13 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmobreaker (Bericht 941620)
Via ethernet kabel van Windows pc gewoon achteraan in iMac scherm pluggen .

Zo is het. :)

Joeri75 24-12-13 08:44

Oke dan zal ik eerst veel rommel zo al wel eens wissen op mijn Windows pc ... Want wil iMac niet direct vol laten steken ;-) als je begrijpt wa ik bedoel :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.