//

Mac Mini

Mac Mini discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond, Ik ben van plan een Mac Mini aan te schaffen bij Mediamarkt. Het betreft dit model: APPLE Mac mini MD387FN/A Desktops bestel online bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-10-13, 22:24
Briantjeee97 Briantjeee97 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 2
Standaard Mac Mini

Goedenavond,

Ik ben van plan een Mac Mini aan te schaffen bij Mediamarkt.
Het betreft dit model: APPLE Mac mini MD387FN/A Desktops bestel online bij Media Markt

Nu heb ik alleen 2 vragen hierover.
1. Is het mogelijk om de Mac Mini te gebruiken met 2 beeldschermen, en dan niet kopieren van het beeld, maar uitbreiden?
2. Misschien meer een vraag voor de gamers, maar is Minecraft te spelen met de Mac Mini? Heb hier al meerdere keren voor gegoogled, maar het is bij de resultaten niet echt duidelijk welk model het betreft.

Alvast hartelijk bedankt,
Brian.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-10-13, 00:48
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Je kan 2 beeldschermen aansluiten. Dit kan met HDMI en thunderbolt. Voor Thunderbolt zou je wel een aparte adapter moeten aanschaffen. De beeldschermen kan je naar mijn weten uitbreiden. Dit is mij ook gelukt op een iMac van 2011 en een Macbook Pro Ret 2012.

Of je Minecraft kan spelen. Op de officiële site van Minecraft kan je zien dat er een download is voor de Mac. https://minecraft.net/download

Gedownload en ik kwam tot de login scherm. Zou genoeg moeten zijn om in te loggen.
  #3  
Oud 18-10-13, 00:54
Briantjeee97 Briantjeee97 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 2
Standaard

Hartelijk bedankt voor je reactie.

Bij Minecraft ging het er voornamelijk om dat het spel niet tijdens het spelen gaat 'laggen', doordat het de beeldkwaliteit niet aankan. Het login-scherm staat hier nog los van.

Nog 1 vraag, ik heb eens via via vernomen dat Apple moeilijk zou kunnen doen met routers. Klopt dit?
Ik heb een gewone bedrade & draadloze Belkin router, ik ga ervan uit dat dit wel werkt.

Wat betreft Minecraft zal ik bij de aankoop bij Mediamarkt nogeens navragen en gewoon proberen. Zo niet, dan pechgehad.
  #4  
Oud 18-10-13, 00:56
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Briantjeee97 Bekijk bericht
Hartelijk bedankt voor je reactie.

Bij Minecraft ging het er voornamelijk om dat het spel niet tijdens het spelen gaat 'laggen', doordat het de beeldkwaliteit niet aankan. Het login-scherm staat hier nog los van.

Nog 1 vraag, ik heb eens via via vernomen dat Apple moeilijk zou kunnen doen met routers. Klopt dit?
Ik heb een gewone bedrade & draadloze Belkin router, ik ga ervan uit dat dit wel werkt.

Wat betreft Minecraft zal ik bij de aankoop bij Mediamarkt nogeens navragen en gewoon proberen. Zo niet, dan pechgehad.
Ik neem aan dat Minecraft niet echt een zware game is aangezien het maar rond de 400 kilobytes is.
Via via vernomen, ik had zelf een linksys router en dat was geen probleem met mijn Mac. Nu heb ik een Apple Airport Express en voldoet ook prima.

Je kan er gewoon van uit gaan dat dit zal werken. Mocht het niet het geval zijn, zou dat heel vreemd zijn. Meestal na het resetten zou het dan zeker wel werken. Geldt voor bedraad en draadloos.
  #5  
Oud 18-10-13, 05:04
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Let op: op dit forum mag niet gesproken worden over Mac / OS X, tenzij dit met iOS te maken heeft. Dit topic zal morgen dus waarschijnlijk gauw op slot gegooid worden.

Ik raad Apple's routers aan, werken prima. Als je ook nog eens automatisch via Wi-Fi wilt backuppen op hetzelfde apparaat dat jouw Wi-Fi regelt moet je zeker bij Apple zelf wezen. De 2TB versie kost wel € 299, maar m.i. is dat het wel waard als dat je het geld en de moeite voor externe schijven bespaart. 3TB = € 399. Apple - Mac - AirPort Time Capsule

Hardware performance - Minecraft Wiki

Ik raad je aan om 8 of 16GB RAM te installeren (in plaats van de standaard 4).

Model: Mac Mini (Late 2012)
CPU: Intel Core i5, dual core 2,5 GHz (Turbo: 3,1 GHz)
RAM: 4 GB RAM (1600 MHz)
Opslag: 500 GB HDD (5400 RPM)
GPU: Intel HD Graphics 4000 (500 MB)

Best vergelijkbare resultaten Minecraft 1.6.2 (let vooral op resolutie):
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Untitled-1.jpg‎ (17,1 KB, 7x gelezen)
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico

Laatst gewijzigd door Bubbly; 18-10-13 om 05:14.
  #6  
Oud 18-10-13, 08:35
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Er zijn inderdaad andere websites om deze toestellen te bespreken. Eentje daarvan is MacFreak.
Daarom hier een slotje
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geruchten over nieuwe mac mini? Yaleesa Chat en geruchten 5 06-06-12 16:45
Mac Mini spysical Archief 2 05-09-09 18:47
Apple TV of Mac Mini MeX Chat en geruchten 14 28-07-08 19:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:30.