iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: [iTunes] Alle apps zijn up to date (not) (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/149335-itunes-alle-apps-zijn-up-to-date-not.html)

ballegooier 15-12-13 16:58

[iTunes] Alle apps zijn up to date (niet, dus)
 
iTunes op mijn desktop heeft de gekke gewoonte om te stellen dat 'alle apps zijn up to date' terwijl dat niet zo is.
Ik zag op mijn iPhone dat er vandaag een update voor o.a. Facebook en Dropbox klaar stond, en zocht die eens op in de iTunes Store. Vervolgens kon ik wel op de knop 'Werk bij' klikken, en werd de app update gedownload.... :confused:

Als ik zoek op internet naar bovenstaand probleem, kom ik wel meer draadjes tegen, maar niemand die tot nog toe de oplossing lijkt te hebben. Er lijkt gesuggereerd te worden dat het een tijdelijk probleem is dat te maken heeft met (over)druk data verkeer aan de kan van Apple, in vakantie periodes (zoals nu). Laatste berichten dateren echter al weer van eind vorig jaar.

Het is al eens eerder voorgekomen, en ik dacht toen dat vrouwlief gewoon een keer op 'download alle updates' geklikt had. Na een paar dagen keek ik weer eens opnieuw en zag ik dat er wel weer tientallen app updates klaar stonden.

Nu doet dit probleem zich weer voor, al sinds gisteren. Hebben meer mensen last van dit probleem?

N.B. app updates worden in de App Store op de iPhone wel degelijk 'gezien' en ik kan ook updates installeren, direct op mijn iPhone.

yukhalilsel 15-12-13 17:08

Dat komt wanneer je apps met meerdere accounts hebt gedownload.
Log in met de andere account en kijk nog eens

ballegooier 15-12-13 17:21

Dank voor je suggesties.

Ik stond (in iTunes) ingelogd met de (vrijwel) enige Apple ID waarmee de apps worden gekocht. Even uitgelogd en ingelogd - geen resultaat.

Even met m'n Amerikaanse Apple ID ingelogd (ooit 1 app mee gedownload) en weer ingelogd met m'n reguliere Apple ID - geen resultaat.

iTunes blijft op het lege witte scherm app updates melden 'alle apps zijn up to date' :O

yukhalilsel 15-12-13 17:24

Probeer eens 'aankopen overzetten' in itunes. Als dat ook geen oplossing is, zou je als laatste mogelijkheid alle apps kunnen verwijderen uit itunes die je niet op je iphone hebt staan.

Deze kan je later eventueel gratis terug downloaden, mocht je ze weer nodig hebben.

ballegooier 15-12-13 17:36

Hm. Oke, dat kan ik nog wel proberen, ja. Aankopen overzetten heeft me al eens eerder gered van een hardnekkig probleempje :D

mhoutman 16-12-13 12:03

Oplossing is heel eenvoudig:

1) open itunes met je hoofdaccount (de account waar je de MEESTE apps hebt aangeschaft)

2) zet apps in list view en kies command-I (om te kijken welke App op welke Store zijn aangeschaft)

2) verwijder alle apps van de account waar je de minste apps van hebt. Zet deze even in een aparte map)

Updates van je hoofdaccount waarop je bent ingelogd komen dan weer te voorschijn :)

Als het probleem vanuit Apple is opgelost kun je de eerder verwijderde apps weer in iTunes zetten.

n.b. dit probleem duurt nu sinds 12-12 en is vaker voorgekomen en werd vanzelf weer opgelost. Nu duurt het duidelijk allemaal langer.

ballegooier 16-12-13 20:39

Bedankt iedereen, maar helaas. :]

'Aankopen overzetten' leidt tot niets. Ik verwijder nog even niet m'n hele app-bibliotheek, daar heb ik nu even geen zin in (om ook alles weer terug te downloaden)
Updates komen op m'n iPhone wel binnen, dus ik stap dan maar even van mijn traditie af om apps (en updates) via iTunes op m'n desktop te installeren.

De workaround van @mhoutman zoals hierboven helpt ook niet. Ik had één app uit de US store, dus veel werk was het gelukkig niet.

mhoutman 16-12-13 20:47

goed lezen: gewoon even geduld en mocht je i.d.d. 2 verschillende accounts hebben dan zou ik de apps verwijderen van de account met de minste apps.

bij mij heeft dit nu vandaag 2 X aantoonbaar gewerkt. Het enige lastige is, is dat het probleem ook voorkomt met mensen met slechte 1 account.

lees hier anders eens verder:

https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0

Guest-20180925190238 17-12-13 08:40

Het probleem schijnt opgelost te zijn, tenminste bij mij wel.

ballegooier 18-12-13 08:10

Daar lijkt het inderdaad wel op, vanmorgen toen ik m'n mac weer eens gebruikte, zag ik dat iTunes weer app updates laat zien.
Vreemd. Kennelijk een probleem 'aan de andere kant' (Apple's kant) dus, en niet aan de kan van mij als eindgebruiker.

Dit is nu de 2e keer dat ik dit voor de hand heb gehad - een volgende keer ga ik ook niet meer knaken aan (de instellingen van) mijn computer, want of het helpt toch niet, of ik zit onnodig extra moeite te doen :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:40.