//

[iTunes] Alle apps zijn up to date (not)

[iTunes] Alle apps zijn up to date (not) discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) iTunes op mijn desktop heeft de gekke gewoonte om te stellen dat 'alle apps zijn up to date' terwijl dat niet zo is. Ik zag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-12-13, 17:58
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Angry [iTunes] Alle apps zijn up to date (niet, dus)

iTunes op mijn desktop heeft de gekke gewoonte om te stellen dat 'alle apps zijn up to date' terwijl dat niet zo is.
Ik zag op mijn iPhone dat er vandaag een update voor o.a. Facebook en Dropbox klaar stond, en zocht die eens op in de iTunes Store. Vervolgens kon ik wel op de knop 'Werk bij' klikken, en werd de app update gedownload....

Als ik zoek op internet naar bovenstaand probleem, kom ik wel meer draadjes tegen, maar niemand die tot nog toe de oplossing lijkt te hebben. Er lijkt gesuggereerd te worden dat het een tijdelijk probleem is dat te maken heeft met (over)druk data verkeer aan de kan van Apple, in vakantie periodes (zoals nu). Laatste berichten dateren echter al weer van eind vorig jaar.

Het is al eens eerder voorgekomen, en ik dacht toen dat vrouwlief gewoon een keer op 'download alle updates' geklikt had. Na een paar dagen keek ik weer eens opnieuw en zag ik dat er wel weer tientallen app updates klaar stonden.

Nu doet dit probleem zich weer voor, al sinds gisteren. Hebben meer mensen last van dit probleem?

N.B. app updates worden in de App Store op de iPhone wel degelijk 'gezien' en ik kan ook updates installeren, direct op mijn iPhone.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 15-12-13 om 18:22.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-12-13, 18:08
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Dat komt wanneer je apps met meerdere accounts hebt gedownload.
Log in met de andere account en kijk nog eens
  #3  
Oud 15-12-13, 18:21
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dank voor je suggesties.

Ik stond (in iTunes) ingelogd met de (vrijwel) enige Apple ID waarmee de apps worden gekocht. Even uitgelogd en ingelogd - geen resultaat.

Even met m'n Amerikaanse Apple ID ingelogd (ooit 1 app mee gedownload) en weer ingelogd met m'n reguliere Apple ID - geen resultaat.

iTunes blijft op het lege witte scherm app updates melden 'alle apps zijn up to date'
  #4  
Oud 15-12-13, 18:24
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Probeer eens 'aankopen overzetten' in itunes. Als dat ook geen oplossing is, zou je als laatste mogelijkheid alle apps kunnen verwijderen uit itunes die je niet op je iphone hebt staan.

Deze kan je later eventueel gratis terug downloaden, mocht je ze weer nodig hebben.
  #5  
Oud 15-12-13, 18:36
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hm. Oke, dat kan ik nog wel proberen, ja. Aankopen overzetten heeft me al eens eerder gered van een hardnekkig probleempje

Laatst gewijzigd door ballegooier; 16-12-13 om 05:19.
  #6  
Oud 16-12-13, 13:03
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

Oplossing is heel eenvoudig:

1) open itunes met je hoofdaccount (de account waar je de MEESTE apps hebt aangeschaft)

2) zet apps in list view en kies command-I (om te kijken welke App op welke Store zijn aangeschaft)

2) verwijder alle apps van de account waar je de minste apps van hebt. Zet deze even in een aparte map)

Updates van je hoofdaccount waarop je bent ingelogd komen dan weer te voorschijn

Als het probleem vanuit Apple is opgelost kun je de eerder verwijderde apps weer in iTunes zetten.

n.b. dit probleem duurt nu sinds 12-12 en is vaker voorgekomen en werd vanzelf weer opgelost. Nu duurt het duidelijk allemaal langer.
  #7  
Oud 16-12-13, 21:39
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Bedankt iedereen, maar helaas. :]

'Aankopen overzetten' leidt tot niets. Ik verwijder nog even niet m'n hele app-bibliotheek, daar heb ik nu even geen zin in (om ook alles weer terug te downloaden)
Updates komen op m'n iPhone wel binnen, dus ik stap dan maar even van mijn traditie af om apps (en updates) via iTunes op m'n desktop te installeren.

De workaround van @mhoutman zoals hierboven helpt ook niet. Ik had één app uit de US store, dus veel werk was het gelukkig niet.
  #8  
Oud 16-12-13, 21:47
mhoutman's schermafbeelding
mhoutman mhoutman is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 334
Standaard

goed lezen: gewoon even geduld en mocht je i.d.d. 2 verschillende accounts hebben dan zou ik de apps verwijderen van de account met de minste apps.

bij mij heeft dit nu vandaag 2 X aantoonbaar gewerkt. Het enige lastige is, is dat het probleem ook voorkomt met mensen met slechte 1 account.

lees hier anders eens verder:

https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
  #9  
Oud 17-12-13, 09:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het probleem schijnt opgelost te zijn, tenminste bij mij wel.
  #10  
Oud 18-12-13, 09:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Daar lijkt het inderdaad wel op, vanmorgen toen ik m'n mac weer eens gebruikte, zag ik dat iTunes weer app updates laat zien.
Vreemd. Kennelijk een probleem 'aan de andere kant' (Apple's kant) dus, en niet aan de kan van mij als eindgebruiker.

Dit is nu de 2e keer dat ik dit voor de hand heb gehad - een volgende keer ga ik ook niet meer knaken aan (de instellingen van) mijn computer, want of het helpt toch niet, of ik zit onnodig extra moeite te doen
Reageren

Labels
app update, geen updates, itunes, updates



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alle apps zijn Italiaans ingesteld. Erikboy007 iPhone algemeen 3 14-10-13 21:29
Alle beschikbare apps zijn naar deze computer gedownload? sveneu iPhone Apps 1 16-06-13 23:13
iPod touch: HELP! ALLE stock-apps zijn weg! arjan95 Jailbreak 2 06-02-13 09:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:54.