//

Eén Itunes op Imac, twee acounts?

Eén Itunes op Imac, twee acounts? discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb gezocht, maar niet gevonden. Ben nieuw met de Iphone, Itunes, etc. Wij hebben een Imac met uiteraard Itunes geinstalleerd. Nu hebben zowel mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-06-08, 15:05
nutty75 nutty75 is offline
• iOS 5.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 91
Question Eén Itunes op Imac, twee acounts?

Ik heb gezocht, maar niet gevonden. Ben nieuw met de Iphone, Itunes, etc.
Wij hebben een Imac met uiteraard Itunes geinstalleerd. Nu hebben zowel mijn vrouw als ik een Iphone nu.
Zoals je begrijpt misschien wil ik sommige muziek van mijn vrouw niet op mijn Iphone. Andersom ook niet..
Alles op onze Imac is onder één account. (ik bedoel daarmee dat bij het opstarten een wachtwoord opgegeven moet worden en dat dan alles bereikbaar is)

Hoe krijg ik het voor elkaar dat wanneer ik mijn Iphone wil syncen (zo heet dat toch?) ik daadwerkelijk mijn muziek erop krijg? Is het uberhaupt mogelijk een dubbele account aan te maken in Itunes op de Imac, en dan te kiezen welke ik wil syncen? En moeten we dan onze Iphones ook een "naam" geven? (waarschijnlijk instellen in de Iphone zelf?)

Sorry voor de misschien onbenullige vraag. Iemand die me verder kan helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-06-08, 15:07
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

je kan het ook handmatig erop zetten
moet je in iTunes op je iPhone klikken en dan staan er 3 hokjes. moet je de onderste hebben ''muziek en videos handmatig beheren''
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #3  
Oud 22-06-08, 15:14
nutty75 nutty75 is offline
• iOS 5.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
je kan het ook handmatig erop zetten
moet je in iTunes op je iPhone klikken en dan staan er 3 hokjes. moet je de onderste hebben ''muziek en videos handmatig beheren''
En als ik dan de Iphone connect met de Imac kan ik via "finder" (verkenner) de muziek slepen naar de Iphone ofzo?
Mijn vrouw heeft namelijk een Ipod gehad en die heeft al een bieb gemaakt in Itunes die ze blijft gebruiken voor de Iphone. (pfff, al die termen, hoop te leren hahah)
  #4  
Oud 22-06-08, 15:20
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

je kan tog gewoon met meerdere iPods/iPhones synces oftewel je muziek handmatig op je iPhone zetten (erheen slepen) gewoon je muziek wat in iTunes staat moet je naar je iPhone slepen.
  #5  
Oud 22-06-08, 17:20
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Je hebt voor itunes (mac) een programma waarmee je meerdere itunes bibliotheken kunt aanmaken en dan kan je bij het opstarten van itunes kiezen welke je wilt gebruiken. Naam weet ik nu niet meer. Wat je ook kan doen is de bestaande bibliotheek verplaatsen naar een andere map en dan itunes opnieuw starten met option knop ingedrukt en dan een nieuwe bibiotheek aan maken en zo kan je ook switchen van de ene bibiotheek naar de andere door bij het starten van itunes de option knop ingedrukt te houden.

Edit: Nog even snel gegoogeld (is your friend) en hier is al ééntje:
http://www.connectedinternet.co.uk/2...tunes-library/
  #6  
Oud 24-06-08, 16:52
nutty75 nutty75 is offline
• iOS 5.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 91
Standaard

Ik denk dat het is gelukt. Inderdaad command (ALT) ingedrukt houden en Itunes opstarten. Daarna bibliotheek kiezen van mijzelf (of mijn vrouw die van haar) en dan synchroniseren.. Moet lukken. (Sync. nog niet geprobeerd, ben nu cd's aan het toevoegen...) Volgens mij verschijnt de Iphone gewoon bij apparaten, die geef ik dan mijn naam en vervolgens moet het syncen lukken lijkt me.. (voor mij eerste keer Itunes, dus is even uitvogelen allemaal.)

Bedankt voor jullie hulp!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: twee iphone's op een itunes acount veltje iTunes 12 30-05-11 09:58
Mac OS X: iPhone+iPod Touch op een iMac KvdS iTunes 0 26-12-10 14:17
Mac OS X: iTunes van Win XP naar iMAC JohnO iTunes 0 17-09-10 10:32
Welke iMac een aanrader? Tjedemich Chat en geruchten 25 15-06-08 20:54
Windows: Itunes op een windows pc en een Imac ? VD Services iTunes 2 14-04-08 13:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:35.