iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Openstaande rekening in App-store (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/149789-openstaande-rekening-app-store.html)

thomas93 27-12-13 04:02

Openstaande rekening in App-store
 
Ik heb van de week met mijn prepaid-creditcard een aankoop gedaan in de Engelse App-store. Dit heb ik gedaan omdat mijn creditcard is uitgegeven in de UK en dus niet werkt in de Nederlandse store. ( Bij billing info heb ik dus ook een ander adres ingevuld, want mijn eigen Nederlandse adres ging niet werken)

Mijn kaart werd op het eerste gezicht geaccepteerd. Ik kon dus een aankoop doen en de betaling was gelukt, het geld van mijn kaart was afgeschreven. Ik was blij, en kon de aankoop direct gebruiken. Totdat ik later de App-store weer terug wou zetten naar de Nederlandse. Dit ging niet omdat Apple de betaling niet kon verifiëren en dus een openstaande rekening had van 0,69 pond. Mijn creditcard kon ik in de App-store ook ineens niet meer gebruiken.

Wat kan ik nu doen, ik heb dus een openstaande rekening in de Engelse App-store en kan niet meer met mijn creditcard betalen en kan ook geen gratis Apps meer aanschaffen totdat het verschuldigde bedrag is voldaan.

Groet, Thomas93

ballegooier 27-12-13 04:49

Al bij je credit card maatschappij geïnformeerd? Betalingen middels een cc zijn meestal slechts reserveringen. Deze worden pas later daadwerkelijk afgeschreven, oftewel betaald. Mocht dat op dat moment niet lukken dan gaan bij de innende partij de alarmbellen af.

thomas93 27-12-13 04:55

Ik heb een prepaid creditcard, eentje waar ik eerst geld op moet zetten voordat ik die kan gebruiken, van Skrill. Ik heb ze nog niet geïnformeerd, helaas is de transactie van Apple nog niet zichtbaar in mijn overzicht van Skrill, dit kan een tijdje duren helaas.

thomas93 05-01-14 23:06

Afgelopen week helaas nog geen verandering gehad met het betalingsprobleem bij Apple. Omdat ik eigenlijk niets meer kan in de App-store, en toch weer eens mijn apps wil updaten zit ik er aan te denken om tijdelijk een Click & Buy rekening te openen.

Wie weet of ik een Nederlandse Click & Buy rekening kan koppelen aan een Itunes account met een Engelse App-store?

Groet, Thomas.

wollie1979 06-01-14 16:40

Kun je niet beter even contact opnemen met Apple support? Als je je probleem voorlegt, kunnen zij dit denk ik vrij eenvoudig oplossen.

Ik betaal overigens alleen nog maar met de iTunes giftcards (prepaid kaarten). Mijn account is een keer gehackt en ik gebruikte toen nog een ClickandBuy account die gekoppeld is aan mijn rekening. Ik was binnen een paar dagen bijna 100 euro lichter door aankopen die ik zelf niet had gedaan. Via Apple support gelukkig allemaal teruggekregen. Sindsdien dus voor mij alleen nog maar de giftcards.

thomas93 09-01-14 19:24

Heel vreemd,

Ik kreeg gisteren ineens een mailtje van Apple dat de betaling is verwerkt. Nu ben ik gelukkig van het probleem af. Toch heb ik maar even contact met Apple opgenomen om te vragen of de betaling nu wel correct is verwerkt.

Groet, Thomas.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:29.