iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: 2 Mac's met zelfde account muziek synchroniseren (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/154423-2-mac-s-zelfde-account-muziek-synchroniseren.html)

Cliffiphone4 08-05-14 16:35

2 Mac's met zelfde account muziek synchroniseren
 
Hoi,

Ik heb al een tijdje een Macbook, maar sinds vanmiddag ook in het bezit van en iMac.
Nu weet ik er best wel veel van, maar 2 ding LIJKT niet te lukken.
Ik wil als ik op de ene een nieuw liedje toevoeg in mijn bibliotheek van iTunes, dat hij dat liedje dat vanzelf ook zet op de andere Mac.
Wat ik nu heb gedaan is via iTunes de muziek bibliotheken van beide gedeeld en dat werkt ook prima allemaal.
Verder heb ik de optie aangevinkt om muziek automatisch toe te voegen indien ik een nieuw liedje heb toegevoegd.
Maar ik heb net dit uitgeprobeerd:
Op de iMac een liedje gedownload, dat in iTunes gezet, dus zou die eigenlik automatisch dat liedje ook op mijn Macbook moeten inladen in iTunes lijkt mij toch?
Of kan dat n tijdje duren en moet iTunes daar misschien een keer voor afgesloten worden en weer herstart worden?

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast erg bedankt!

Groeten,
Cliff

dvischjager 08-05-14 18:28

Als je een nummer koopt via iTunes en hij downloadt niet automatisch naar je iMac (of Macbook) moet je bovenaan op 'Store' klikken en dan klik je onderaan op 'Zoek naar beschikbare downloads'.

Als je iets toevoegt wat niet van de iTunes Store komt, kan het volgens mij ook niet dat hij op de andere Mac automatisch downloadt.

Wat sowieso erg handig is is iTunes Match. Misschien moet je overwegen dat te gebruiken. Dat zorgt er onder anderen voor dat muziek die niet uit de iTunes Store komt, toch wordt gedownload op de andere computer.

Cliffiphone4 09-05-14 13:34

Maar iTunes Match is niet gratis dacht ik toch?

dvischjager 09-05-14 14:06

Nee. Het is 25 euro per jaar. Dat is 2 euro per maand

Guest-20180925190238 09-05-14 14:08

Als het niets mag kosten en aangezien:

Citaat:

Nu weet ik er best wel veel van
kan de je twee iTunes bibliotheken ook synchroniseren met rsync.

Bubbly 11-05-14 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cliffiphone4 (Bericht 959375)
Op de iMac een liedje gedownload, dat in iTunes gezet, dus zou die eigenlik automatisch dat liedje ook op mijn Macbook moeten inladen in iTunes lijkt mij toch?

Om dvischjager te bevestigen: alleen als je het in de iTunes Store koopt of als je iTunes Match hebt ingeschakeld.

Cliffiphone4 11-05-14 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 959487)
Als het niets mag kosten en aangezien:

kan de je twee iTunes bibliotheken ook synchroniseren met rsync.

Nooit eerder van gehoord eerlijk gezegd, van rsync.
Ik zal me dat eens gaan uitzoeken wat dat dan inhoud.

Guest-20180925190238 11-05-14 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cliffiphone4 (Bericht 959680)
Nooit eerder van gehoord eerlijk gezegd, van rsync.

rsync is een oeroude Unix utility (en dus ook in OS X aanwezig). Lees de manpage van rsync:

Code:

man rsync

PieterEhv 12-06-14 20:35

Tip: lees ook nog even door wat Home Sharing wellicht voor je kan betekenen.

Over thuisdeling


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.