//

Itunes verwijdert muziek maar iphone niet

Itunes verwijdert muziek maar iphone niet discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil de nummers op mijn iphone vervangen door een resem nieuwe nummers. Die nieuwe nummers heb vanuit de pc toegevoegd aan de bibliotheek in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-08-14, 21:35
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard Itunes verwijdert muziek maar iphone niet

Ik wil de nummers op mijn iphone vervangen door een resem nieuwe nummers. Die nieuwe nummers heb vanuit de pc toegevoegd aan de bibliotheek in iTunes. Nu wil ik de iphone synchroniseren met de vernieuwde bibliotheek. Lees: de oude nummers verwijderen en de nieuwe er op plaatsen, dat is toch wat synchroniseren doet dacht ik?

Wat blijkt: volgens iTunes zijn de alle nummers op mijn iphone effectief verwijdert, lijst is leeg, ook na herhaald opnieuw starten iTunes en zelfs pc blijft de lijst telkens leeg. Maar in realiteit blijven ze toch op de iphone staan! Gevolg: iTunes geeft ook telkens terecht aan dat er te weinig ruimte op de iphone beschikbaar is om de nieuwe nummers er op te zetten.

Hoe los ik dit op? Kan wel handmatig op de iphone elk nummer verwijderen door te swipen naar links bij dat nummer, maar dan moet ik at een 200-tal keer doen wat niet de bedoeling is? Graag een andere oplossing.

Dank u!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-08-14, 17:15
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Ik weet niet precies wat er mis is met jouw iTunes, maar ik weet wél hoe je alle nummers in een keer van je iPhone haalt zonder iTunes.

Ga op de iPhone naar Instellingen > Algemeen > Gebruik > Beheer opslag > Muziek. Tik rechtsboven op 'Wijzig'. Er verschijnen nu allemaal mintekens. Tik op het minteken bij 'Alle nummers' en dan op 'Verwijder'.

Als je jouw muziek van de iTunes Store koopt, kun je de muziek op je iPhone zetten zonder iTunes op de pc. Ga op de iPhone naar iTunes Store > Meer (rechtsonder) > Aankopen > Muziek en selecteer alle nummers die je wilt downloaden.
__________________
Daniel
  #3  
Oud 27-08-14, 19:38
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager Bekijk bericht
Ik weet niet precies wat er mis is met jouw iTunes, maar ik weet wél hoe je alle nummers in een keer van je iPhone haalt zonder iTunes.

Ga op de iPhone naar Instellingen > Algemeen > Gebruik > Beheer opslag > Muziek. Tik rechtsboven op 'Wijzig'. Er verschijnen nu allemaal mintekens. Tik op het minteken bij 'Alle nummers' en dan op 'Verwijder'.
Iets mis dus met mijn iTunes, nochtans nog maar net gedownload van de Apple site en geïnstalleerd...?
Bedankt voor de tip, wil ik doen, maar bij Beheer opslag staat muziek niet in het lijstje. Er verschijnt enkel: Backups (ipad Air, iphone 4S) en documenten & gegevens (camera+, Whatsapp, global).

Bedankt voor een reactie, groeten.
  #4  
Oud 27-08-14, 19:44
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Oh, sorry! Ik was in de war met iCloud opslag. Je moet naar Instellingen > Algemeen > Gebruik gaan, en wachten tot de lijst met apps verschijnt. Zoek muziek en voer de stappen uit die ik eerder gaf.
  #5  
Oud 27-08-14, 20:37
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager Bekijk bericht
Oh, sorry! Ik was in de war met iCloud opslag. Je moet naar Instellingen > Algemeen > Gebruik gaan, en wachten tot de lijst met apps verschijnt. Zoek muziek en voer de stappen uit die ik eerder gaf.
t Is u vergeven want zeer goede tip bedankt! Probleempje in iTunes eigenaardig...
  #6  
Oud 27-08-14, 20:40
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Fijn dat dit gelukt is. Kun je alsjeblieft wat duidelijker uitleggen wat het probleem is met iTunes? Misschien weet ik dan de oplossing. Ik vind het nu een beetje vaag..
  #7  
Oud 27-08-14, 21:44
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager Bekijk bericht
Fijn dat dit gelukt is. Kun je alsjeblieft wat duidelijker uitleggen wat het probleem is met iTunes? Misschien weet ik dan de oplossing. Ik vind het nu een beetje vaag..
Ik wil dus een nieuwe reeks muziek op mijn iphone plaatsen.

-Reeds gedaan en gelukt: muziek in bibliotheek in iTunes verwijderd en een nieuwe reeks er in gestoken (via 'bestand toevoegen').

-Volgende stap: 'op deze iphone -> muziek -> synchroniseren.
Dit lukt zogezegd maar half: iTunes heeft de oude muziek op mijn iphone verwijderd want de lijst (muziek iphone) in iTunes is leeggemaakt. Blijft ook leeg wanneer je iTunes opnieuw opstart. ECHTER wanneer je dit in realiteit op het toestel zelf checkt, staat de muziek er toch nog op! Gevolg is dat iTunes de nieuwe muziek er niet opzet omwille van te weinig vrije ruimte op de Iphone. Zeer bizar gezien iTunes 'volgens zichzelf' de ruimte wel heeft vrijgemaakt...
  #8  
Oud 27-08-14, 22:02
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Voer eens een harde reset uit op je iPhone (zonder kabels aangesloten). Als het goed is denkt iTunes dan niet meer dat er nog muziek op je iPhone staat. Koppel hierna je iPhone weer met iTunes, en kijk wat er dan staat.

Zodra je je iPhone rechtsboven in iTunes ziet staan, ga je naar het iTunes overzicht met alle nummers/albums. Selecteer alles wat je op de iPhone wilt hebben (selecteer alles is ctrl + a) en sleep ze naar jouw iPhone in het menu dat tevoorschijn komt zodra je sleept. Als het goed is wordt de muziek nu wél overgezet op je iPhone.

Ik hoop dat het lukt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Itunes verwijdert dubbele bestanden maar... amsterdam2226 iTunes 0 12-05-13 12:39
iTunes muziek op iPhone maar niet meer in iTunes Abbey iPhone algemeen 1 14-01-13 19:14
Muziek: Muziek uit itunes verwijderen, maar iphone laten staan zodra ik nieuwe muziek opzet mostah Muziek, foto & video 3 19-07-12 22:24
Windows: Muziek wel in itunes maar niet op iphone!! bartou iTunes 12 26-11-11 23:36
Windows: muziek speelt wel in iTunes maar niet op iPhone sth313 iTunes 4 18-10-11 14:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:10.