iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Verjaardagen agenda op de iPhone (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/15934-verjaardagen-agenda-op-de-iphone.html)

iktjilp 11-07-08 21:22

Verjaardagen agenda op de iPhone
 
Heb in iCal 3 kalenders op dit moment namelijk Prive, Werk en Verjaardagen. Deze laatste is opgebouwd aan de hand van de geboortedatums uit het adressenboek. Vreemd genoeg synchroniseert deze niet via mobileMe op mijn iPhone 3G.

Iemand enig idee hoe dit wel kan en ik dus ook de verjaardagen in mijn agenda kan zien?

iphonemark 11-07-08 21:50

wat omslachtig. Als je je contactpersonen voorziet van de geboortedatum worden deze in de agenda automatisch gemeld.

Chrisl 11-07-08 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark (Bericht 139432)
wat omslachtig. Als je je contactpersonen voorziet van de geboortedatum worden deze in de agenda automatisch gemeld.

Zeker in Firmware 6.8.0, want bij mij werkt dat dus niet.....

iktjilp 11-07-08 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark (Bericht 139432)
wat omslachtig. Als je je contactpersonen voorziet van de geboortedatum worden deze in de agenda automatisch gemeld.

Is hetgene dat ik bedoel. Maar die kalender komt dus niet op de iPhone terecht.

macfreaker 11-07-08 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door co0lman (Bericht 139457)
Is hetgene dat ik bedoel. Maar die kalender komt dus niet op de iPhone terecht.

Gaat wel kunnen met mobileme. Heb daar een optie aangevinkt om deze aan te zetten. Maar kan het nu nog niet testen. En je moet ook uiteraar een abbo hebben op mobile.me. :D

iktjilp 12-07-08 17:12

Ondertussen in voorkeuren van het online gedeelte aangegeven dat verjaardagen getoond moeten worden. Zie deze nu verschijnen in mijn browser maar nog niet op de iPhone.

Ga nu verder op zoek naar de oplossing.

fensel 15-07-09 15:30

Kan iemand mij uit de nood helpen. Ook al plaats ik een verjaardag in mijn contactpersoon, dan nog komt deze niet in mijn agenda!!!!
Hoe moet of kan het wel?????

JoriSsz 06-08-09 10:13

Is hier inderdaad al een oplossing voor? of alleen het kopen van busysync? ( dit werkte bij mij in de trial perfect, maar ik wil hier geen 20 eur voor betalen, maar gewoon via apple, betaal al 70 e per jaar

fensel 06-08-09 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark (Bericht 139432)
wat omslachtig. Als je je contactpersonen voorziet van de geboortedatum worden deze in de agenda automatisch gemeld.

dat is het nu juist! Ze komen NIET in je agenda.
Maar hoe wel? Help help

JoriSsz 06-08-09 11:48

zoals ik al zei, download de trial van busysync en lees ff hoe het moet, dan werkt het perfct.

Echter ben ik op zoek naar de apple versie hiervan, want ik betaal al 70 eur aan mobile me abo!

Larss 06-08-09 12:54

Dit schijnt goed te werken (€3,-):

Syncing iCal Birthday Calendar with iPhone / iPod Touch - Flop's posterous

Dit is een OS X service die een normale calendar maakt van verjaardagen, die zich dus exact hetzelfde gedraagt als de Home calendar en zo.

JoriSsz 06-08-09 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Larss (Bericht 334537)
Dit schijnt goed te werken (€3,-):

Syncing iCal Birthday Calendar with iPhone / iPod Touch - Flop's posterous

Dit is een OS X service die een normale calendar maakt van verjaardagen, die zich dus exact hetzelfde gedraagt als de Home calendar en zo.

Klinkt goed! maar gebruik jij hem zelf? synced hij ook verjaardagen die ik via mijn iphone bij een contactpersoon heb toegevoegd?

of enkel die van iCal? of synced hij deze tot 1 kalander?

Larss 06-08-09 13:12

Ik gebruik het niet zelf (Nog geen MobileMe), maar volgens mij staat op die pagina dat de kalender wordt gemaakt op basis van ceontactpersonen. Je kunt 3 weken testen, laat even weten hoe het loopt :)

MenaceD 06-08-09 14:56

Als je in iCal op je mac de agenda publiek maakt kun je je op je iphone er op 'abonneren'. Zo heb ik het nu geregeld.

Dus: op je mac in iCal de Verjaardagen kalender publiek maken (via MobileMe of een eigen FTP server) en dan op je iPhone op abonneneren. Uit mijn hoofd via mail, contacten, agenda, dan ee nieuw account toevoegen, dan kiezen voor anders en dan een agenda kiezen. Hier vul je de link weer in die je vanuit iCal gekregen hebt et volia

Franciskine 08-08-09 01:11

Er bestaat een goedkoop programma ( zijn ze dat niet allemaal in de I-tunes sore ? ) dat helemaal gericht is op verjaardagen ( Birthday noemt het ) en is via i-tunes te downloaden, het mooie is dat het alle verjaardagen synchroniseert die in je contacten staan maar ook synchroniseert met je Facebook!!

iktjilp 08-08-09 19:32

Ik heb gewoon via mijn Mac een kalender jarigen gemaakt die gevoed wordt met de gegevens uit het adressenboek.

De generatie hiervan gebeurt met YABI Agent die gewoon op de achtergrond draait. Door de synchronisatie met Mobile Me komen deze vanzelf op de telefoon terecht. Werkt perfect en je ziet ook meteen hoe oud iemand wordt. (Als de geboortedatum juist is ingevoerd uiteraard. Je kan het ook gebruiken voor trouwverjaardagen trouwens.

Murcielaygo 19-08-09 01:57

Of je zet in iTunes het syncen voor ALLEEN DIE AGENDA aan.
Zo heb ik het nu werken, zo vaak veranderen verjaardagen niet.

Zet je in iTunes ALLE agenda's aan dan krijg je
alles dubbel, want MobileMe haalt ze OOK binnen...

Maar eigenlijk slaat het nergens op dat de functie er op de
Desktop en in de browser wel is en op de iPhone zelf niet...

Sights 20-08-09 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door co0lman (Bericht 335607)
Ik heb gewoon via mijn Mac een kalender jarigen gemaakt die gevoed wordt met de gegevens uit het adressenboek.

De generatie hiervan gebeurt met YABI Agent die gewoon op de achtergrond draait. Door de synchronisatie met Mobile Me komen deze vanzelf op de telefoon terecht. Werkt perfect en je ziet ook meteen hoe oud iemand wordt. (Als de geboortedatum juist is ingevoerd uiteraard. Je kan het ook gebruiken voor trouwverjaardagen trouwens.

Ben benieuwd hoe dat in zijn werking gaat, want bij mij werkt dat niet ! Ik heb bij bijna al mijn contacten verjaardagen (incl. geboortejaar staat) maar die zie ik niet terug in de kalender verjaardag - of moet je dat ergens instellen dat de kalender zich voedt via het adressenboek ?

hermanchen 23-08-09 00:13

verjaardag in agenda
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark (Bericht 139432)
wat omslachtig. Als je je contactpersonen voorziet van de geboortedatum worden deze in de agenda automatisch gemeld.

Hi,
wat jammer dat het bij mij niet zo gaat. heb van veel contacten de verjaardag ingevoerd maar die komen niet in de agenda op de desbetreffende dag, wat gaat er fout?

Truckster 26-08-09 00:05

Niet helemaal automatisch, in Ical onder voorkeuren aanvinken dat de verjaardagskalender in de agenda getoond moet worden en dat zie je de rode verjaardagen verschijnen. Zo heb ik het gedaan. Staat vermeld in Help.
Succes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:47.