//

Prijsverschil

Prijsverschil discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Het valt me op dat er nog al een prijsverschil is tussen die op de amerikaanse en de nederlandse winkel van apple. En dan bedoel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-07-08, 04:05
Swiftly Swiftly is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 72
Thumbs down Prijsverschil

Het valt me op dat er nog al een prijsverschil is tussen die op de amerikaanse en de nederlandse winkel van apple. En dan bedoel ik voor liedjes en video. Voorbeeld is een enkel liedje, die kost in de nederlandse winkel €0,99 en in de amerikaanse winkel $0,99. Het gaat hier om het zelfde nummer!! (in feite is het zelfde nummer 57% duurder in nederland.

Ik vind dit buitengewoon irritant, omdat ik ook via mijn account niet in de amerikaanse winkel mag kopen.

Feitelijk toch belachelijk dat dit kan?!!! Kan men dit zomaar doen??

Is er een manier om toch op de amerikaanse site liedjes te kopen. (hoewel ik dat waarschijnlijk nu niet meer doe, uit pure protest....)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-07-08, 09:18
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftly Bekijk bericht
Het valt me op dat er nog al een prijsverschil is tussen die op de amerikaanse en de nederlandse winkel van apple. En dan bedoel ik voor liedjes en video. Voorbeeld is een enkel liedje, die kost in de nederlandse winkel €0,99 en in de amerikaanse winkel $0,99. Het gaat hier om het zelfde nummer!! (in feite is het zelfde nummer 57% duurder in nederland
Ik vind dit buitengewoon irritant, omdat ik ook via mijn account niet in de amerikaanse winkel mag kopen.
Feitelijk toch belachelijk dat dit kan?!!! Kan men dit zomaar doen??
Is er een manier om toch op de amerikaanse site liedjes te kopen. (hoewel ik dat waarschijnlijk nu niet meer doe, uit pure protest....)
Je kunt 3 dingen doen:

1. Schrijf een brief naar ons aller Neeltje waarin je stampvoetend haar duidelijk maakt dat dit heel oneerlijk is en diepe trauma's oplevert.

2. Zorg voor een Amerikaanse CC (eerst voor een VS adres en SSN zorgen) en doe daar je aankopen mee.

3. Elders kopen en importeren in iTunes.


9en kijk eens bij de hardware, daar zijn de verschillen pas groot)
  #3  
Oud 13-07-08, 09:21
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Feitelijk toch belachelijk dat dit kan?!!! Kan men dit zomaar doen??
Of dit zomaar kan weet ik niet (waarschijnlijk wel).Maar de amerikanen moeten wel nog 12% btw betalen op de aankopen. Juist hetzelfde op de applestore. Maar dan is het nog goedkoper aangezien de dollarkoers.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarom zo'n groot prijsverschil iPhone en iPod? nicolas71 Koopinformatie Nederland 7 26-09-08 09:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:00.