//

apps syncen niet in iTunes

apps syncen niet in iTunes discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Jawel, sinds vandaag een iMac in huis gehaald na hele vele windows-pc's. Echter komt ik op een probleempje uit in iTunes. Bij mijn windows-pc als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-11-14, 20:14
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard apps syncen niet in iTunes

Jawel, sinds vandaag een iMac in huis gehaald na hele vele windows-pc's.

Echter komt ik op een probleempje uit in iTunes. Bij mijn windows-pc als ik daar de ipad en iphone aan de pc hang en dan op synchroniseren druk in iTunes, dan loopt dat wel aardig een tijdje en dan krijg ik ineens ook de lijst van alle apps die ik aangekocht heb.

Echter nu op de iMac gebeurt dit niet. Als ik op synchroniseren druk, dan loopt het een paar seconden, 3 stappen, en verder gebeurt er niets. Rechts zie ik wel al mijn bureaubladen en die kloppen, maar het lijstje ernaast blijft leeg.

Iemand een idee waar er ergens en instelling fout kan zijn?

Thanx.

Laatst gewijzigd door Freeltd; 28-11-14 om 20:40.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-11-14, 20:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Iemand een idee waar er ergens en instelling fout kan zijn?
Staan er wel apps in de iTunes bibliotheek op die Mac? Heb je de iTunes bibliotheek van de Windows PC gemigreerd naar de Mac?

http://forum.iculture.nl/f8/desktop/...tml#post985600
  #3  
Oud 28-11-14, 20:29
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Neen. Dacht dat dit bij apple werd bijgehouden wat ik aangekocht heb en dit automatisch komt. De muziek had ik wel en kon ik gewoon terug downloaden.

En als het dat niet was, dacht ik dat hij ze gewoon van de iphone en ipad naar de mac bracht.

Zal het van het weekend eens moeten nakijken. Dus als mijn pc het begeeft, ben ik ook alle aangeschafte apps kwijt?
  #4  
Oud 28-11-14, 20:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Dus als mijn pc het begeeft, ben ik ook alle aangeschafte apps kwijt?
Ja, maar die apps kan je steeds weer opnieuw downloaden uit de App Store. Je kan ook de aankopen op de iPhone en iPad naar iTunes op de Mac overzetten. Maar de beste manier is nog altijd om de Migration Assistant te gebruiken. Ook om andere data dan iTunes te migreren.

Succes gewenst.
  #5  
Oud 28-11-14, 20:37
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Thanx. Ben nog een mac-leek

Het gaat hier ook vooral om apps en niet om muziek. Voor gewone data heb ik een ewterne HD waar ik alles mee wilde omzetten eens ik die finder goed door heb.

Maar moet eerst eens zien in mijn pc waar dat staat. Want de hele bib moet niet over, daar ik niet alleen maar aangekochte muziek heb.
  #6  
Oud 28-11-14, 20:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Voor gewone data heb ik een ewterne HD waar ik alles mee wilde omzetten eens ik die finder goed door heb.
Lees het onderstaande Apple KB eens door. Veel makkelijker en veiliger dan te gaan rommelen met Finder op Windows NTFS externe HD's:

About Windows Migration Assistant - Apple Support
  #7  
Oud 28-11-14, 21:51
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Wel een beetje chinees voor mij.

Kan ik dan gewoon de mappen aanduiden die ik wil over zetten?
Want voor de rest moet er totaal niet over gezet worden. Ook geen instellingen.

En ik begrijp eruit dat hij een nieuwe gebruiker maakt. Wil ik eigenlijk ook niet.

En dan de vraag: hoe koppelt ge de 2 met mekaar?

Ook vraag ik me af wat er gebeurt met illegale muziek die op mijn pc staat. Nu koop ik altijd mijn muziek via iTunes, maar vroeger niet en ik zou graag die muziek toch niet kwijt zijn. Nu via de pc ging dat perfect om dit mee in de library te steken vanuit de mappen waar ik dit had staan.

Laatst gewijzigd door Freeltd; 28-11-14 om 22:11.
  #8  
Oud 29-11-14, 18:17
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik heb het eens helemaal doorgelezen, maar volgens mij komt het erop neer dat je de hele user over brengt. Maar dat is niet mijn bedoeling. Wil gewoon op mijn iMac clean beginnen en enkel de onmisbare files over brengen zoals documenten en foto's. Al de rest van instellingen en zo is niet nodig.

Voor de files zie ik het probleem niet echt, want ga het wss straks eens proberen als de back-up op de externe HD van de windows-pc niet te lang duurt.

Maar wat dan met die files voor iTunes? Mag ik die gewoon naar de map op de mac kopiëren? Of kan ik via die migration enkel die iTunes doen?

Edit: vergeet de assistant maar. De Mac vindt de pc, maar andersom niet. Zelfs niet met met UTP kabel tussen de twee rechtstreeks.

Laatst gewijzigd door Freeltd; 29-11-14 om 18:52.
  #9  
Oud 29-11-14, 19:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Maar wat dan met die files voor iTunes? Mag ik die gewoon naar de map op de mac kopiëren? Of kan ik via die migration enkel die iTunes doen?
iTunes is geen "map" maar een bibliotheek. Als je een Windows iTunes bibliotheek gaat dumpen op een Mac heb je daar een een Windows bibliotheek en geen OS X bibliotheek.

Citaat:
Edit: vergeet de assistant maar. De Mac vindt de pc, maar andersom niet. Zelfs niet met met UTP kabel tussen de twee rechtstreeks.
Waarom zou ik de Migration Assistant vergeten? Ik heb die al een keer of twintig gebruikt voor vrienden en kennissen die overgestapt zijn naar een Mac. Altijd met een Ethernet kabel.

Ik heb natuurlijk wel Wi-Fi op de Windowsbak en Mac uitgezet om zeker te zijn dat er een privaat 169.254.x.x netwerk wordt aangemaakt tussen die twee. En uiteraard ook alle virusscanners, firewalls, defenders, enz.. enz.. uitgezet op de Windows PC.

Succes verder.
  #10  
Oud 29-11-14, 20:05
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik bedoelde die te vergeten in 'mijn' geval Voor de rest ben ik er zeker van dat dit prima werkt als de verbinding tot stand komt.

Alle bestanden staan nu over via de externe HD. Ging prima.
De richtlijnen had ik gevolgd voor die assistant. Ook op de windows-pc alles uit gezet van Wi-Fi en firewall's. De mac had meteen de pc gevonden, maar andersom wilde hij niet.

Als ik nu op mijn mac mijn gehele bibliotheek opnieuw opbouw vanuit scratch, gaat dit later dan ergens invloed op hebben op vlak van mijn apps?
Voor de muziek vind ik die bibliotheek niet zo belangrijk.

Alvast bedankt voor de hulp.
  #11  
Oud 30-11-14, 17:35
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

De reden waarom hij je apps en muziek niet automatisch overzet is omdat je iPhone wordt/is gesynct met iTunes op je PC. En je kunt je iPhone maar met 1 bibliotheek synchroniseren. Dit valt makkelijk op te lossen door je iTunes bibliotheek te migreren vanuit je PC naar je Mac....met Migratie Assistent.
  #12  
Oud 30-11-14, 17:54
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Dat is net het probleem. Ik krijg geen verbinding tussen de 2 toestellen. Ondertussen heb ik alle files over gezet, maar gaat het een beetje scheef bij de muziek. Met name de ooit oude illegale download. Deze komen er nu telkens dubbel in. Wss omdat ik ooit in iTunes de tags veranderd heb. Dus nu reden te meer om de bibliotheek eens goed op te kuisen en de tags goed te zetten zodat ze bij iTunes Media ook op een degelijke manier staan.

De opslag van muziek was op mijn pc anders. Ik had alles in mappen per genre of artiest gezet. Maar iTunes werkt ook nog met albums wat dus iets probleempjes geeft. Mij een paar uurtjes mee bezig houden en dan zit dat weer snor.

Enkel dus geen oplossing voor de apps. Maar op zich ook geen probleem daar deze toch niet verloren gaan op mijn andere devices als ik een iCloud back-up heb.

Gewoon nog wat tijd vinden om me te onttrekken van het gezin en de nodige uren hier op mijn bureau te zitten daarvoor. Rest van het gezin is daar niet echt voor te vinden

De overstap van windows naar OSX is wat wennen, maar het komt wel goed. Nu hopen dat snel de problemen in Yosemity opgelost zijn, zodat ik ook die update kan doen.
  #13  
Oud 30-11-14, 18:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Enkel dus geen oplossing voor de apps. Maar op zich ook geen probleem daar deze toch niet verloren gaan op mijn andere devices als ik een iCloud back-up heb.
Nog één keer: apps staan niet in een iTunes of iCloud backup. Apps worden gesynchroniseerd.
  #14  
Oud 30-11-14, 18:37
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nog één keer: apps staan niet in een iTunes of iCloud backup. Apps worden gesynchroniseerd.
Sorry dat ik niet zover vooruit ben als gij op vlak van apple. Maar telkens ik een icloud back-up via OTA terug zet op een nieuwe iPhone, komen ook de apps mee terug.

Nu ben ik dus helemaal de draad kwijt
  #15  
Oud 30-11-14, 18:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Sorry dat ik niet zover vooruit ben als gij op vlak van apple.
Daar gaat het niet over. Hier gaat het over:



iCloud: iCloud-opslag en overzicht reservekopie
  #16  
Oud 30-11-14, 18:56
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ah ha, zoiets had ik al in gedachte. Thanx.

Zal nog wel wat tijd nodig hebben om hier verder te geraken. Al veel moeten googlen

Echter wordt het wel heel erg als ge via google de oplossing niet vindt. Ergens een mac forum gaan zoeken waar ik met sommige vragen terecht kan.

Krijg mijn mailbox niet op POP3 gezet een voor mijn privé adres wil ik alles op POP3.

Is er een aan te bevelen forum voor vragen over mac?

Laatst gewijzigd door Freeltd; 30-11-14 om 19:24.
  #17  
Oud 01-12-14, 21:47
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Forums | One More Thing
  #18  
Oud 03-12-14, 12:24
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht

Thanx. Zal het daar eens bekijken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: apps syncen via cloud, niet meer via osx-itunes johannespeter iTunes 0 04-01-12 17:20
bij syncen in itunes alle apps zichtbaar maar op iPad niet...? mauhof iPad algemeen 3 15-11-10 13:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:04.