//

MP3 Tags bewerken in iTunes

MP3 Tags bewerken in iTunes discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, normaal wijzig ik mijn (voor vroegere niet iTunes MP3's) tags met de software MP3Tag. Nu heb ik laatst een enorm werk gedaan door eindelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-01-15, 10:02
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard MP3 Tags bewerken in iTunes

Hallo,

normaal wijzig ik mijn (voor vroegere niet iTunes MP3's) tags met de software MP3Tag. Nu heb ik laatst een enorm werk gedaan door eindelijk eens alles mooi in iTunes te importeren want die oudere mp3's waren een nest.

Nu kan ik in het totale overview zien waar er nog fouten zitten bij mijn NIET op iTunes gedownloade MP3's ( voorbeeld: AC/DC of AcDc of AC-DC, dit zijn 3 artiesten)
Als ik deze tags nu in iTunes wijzig, wijzigt hij dit niet in de originele tag, maar maakt hij een kopie van de hele MP3 in de iTunes Media map met juist tags. Deze wordt dan ook gebruikt in iTunes. Maar op deze manier maakt iTunes er voor mij terug een nest van. Nu zit ik met 2 dezelfde MP3s op mijn schijf waarvan er 1 fout is.

Waar zit deze optie dat iTunes er een kopie van maakt? Ik wil dat hij dit gewoon op het origineel bestand doet.

Ook is het verschrikkelijk dat iTunes zelf niet consequent is bij bijvoorbeeld verzamel CD's die ik steeds aankoop. De maxx longplayer, bij de volgende is het De maxx long player. Dan is de albumartiest Diverse artiesten, dan weer niet. Al deze wijzigingen gooit alles overhoop.

Laatst kocht ik 1 nummer uit een CD, daarna een tweede nummer uit dezelfde CD. In tussentijd was het van Oscar & The wolves Oscar and the wolves geworden ==> resultaat 2 CD's.

En als ik iets wijzig begint hij dus met kopies te maken....

Enig advies?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-01-15, 11:07
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Heb je die kopie wellicht al gemaakt bij het "importeren" van de muziek?

iTunes: How to Turn Off "Copy files to iTunes Music folder when adding to library" Option
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 16-01-15, 14:53
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Heb je die kopie wellicht al gemaakt bij het "importeren" van de muziek?

iTunes: How to Turn Off "Copy files to iTunes Music folder when adding to library" Option
mmm,

ik zal deze optie zeker ook nakijken, maar dan lijkt het mij dat toch alle muziek hierin zou moeten staan die ik ook importeerde en dat ik alvast niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Itunes muziek bewerken forcebackje iTunes 21 06-01-15 00:22
Mac OS X: Itunes 12 beperkte mogelijkheid om tags te wijzigen BenSwinnen iTunes 1 26-11-14 13:07
itunes eigen mp3 inzetten boomer21 Archief 3 13-09-09 11:23
Windows: Itunes mp3 tags veranderen _kay_ iTunes 1 14-12-08 15:52
Windows: Itunes help met mp3 onair iTunes 4 14-07-08 13:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:02.