iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: click and buy vraagjes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/16206-click-and-buy-vraagjes.html)

borgqueenx 14-07-08 16:04

click and buy vraagjes
 
Omdat click and buy zelf maar geen email wil terug sturen met mijn vraag, hoop ik dat jullie hem mischien kunnen beantwoorden:
Hoe werkt het betalen bij click and buy?

Als ik niks op mn click and buy rekening heb staan, en koop iets, word het bedrag dan automatisch van mijn girorekening afgehaald die ik heb ingesteld?
Of kan ik dan niks kopen?

iMario 14-07-08 16:05

ik maak zelf ook gebruik van Click & Buy.
zodra je een app koopt word het automatisch van je rekening gehaald

borgqueenx 14-07-08 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 141874)
ik maak zelf ook gebruik van Click & Buy.
zodra je een app koopt word het automatisch van je rekening gehaald

van mijn girorekening?
want ik heb dus de hele tijd 0 dollar op mijn click and buy rekening, maar ik zorg wel dat ik genoeg heb op mijn girorekening.

iMario 14-07-08 21:41

zodra je een app download dan word het automatisch van je rekening afgehaald ja.

rl88 15-07-08 00:31

Betaal je hiervoor ook aan Click and Buy? Een maandelijks bedrag ofzo?

iMario 15-07-08 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rl88 (Bericht 142422)
Betaal je hiervoor ook aan Click and Buy? Een maandelijks bedrag ofzo?

nee, je betaalt niks extra's

MarkBender 15-07-08 12:19

Je kan ook bedrag storten op je click and buy rekening. Dan heb je meer overzicht dan met automatische incasso.

Nachtapotheker 24-08-08 17:58

ik kreeg een mail van click and buy dat ik geld op
een rekening van hun moest overmaken,
ik heb gewoon internetbankieren, maar het
rekeningnummer dat in die mail staat kan ik
niet invoeren, geeft ie aan dat ie dat nummer
niet kent

Weet iemand waar ik het naar over moet maken?

:confused:

forum.bericht 24-08-08 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nachtapotheker (Bericht 176778)
ik kreeg een mail van click and buy dat ik geld op
een rekening van hun moest overmaken,
ik heb gewoon internetbankieren, maar het
rekeningnummer dat in die mail staat kan ik
niet invoeren, geeft ie aan dat ie dat nummer
niet kent
Weet iemand waar ik het naar over moet maken?
:confused:

Click & Buy is een Duits/Engels bedrijf dus zal het een Duits of Engels rekeningnummer zijn en moet je dus voor Internationale betaling kiezen. Het lijkt mij dat e.e.a. ongetwijfeld op hun website staat of in het eerste mailtje heeft gestaan.

Jensyy 05-07-09 16:07

Ik wil graag mijn Itunes account linken aan een click & buy account. Het probleem is dat je voor Click & buy 18 moet zijn, is het illegaal om een verkeerde geboorte datum in te voeren om zo toch een account te krijgen? ik ben namelijk <18

Patipod 05-07-09 17:06

Hmm goede vraag. Als je binnenkort 18 word zou ik het erop wagen. Wie controlleerd er of jij 18 bent. Er zijn ook van die bepaalde sites waarop je alleen binnen mag als je 18 jaar of ouder bent. En daar word ook niet gecontrolleerd of dat echt zo is.

Edit:Ik zie net op je profiel dat je nog op de middelbare school zit. Dus je bent voorlopig nog geen 18. Waarom niet een van je ouders/oudere broers/zusjes laten machtigen.

RFK 06-07-09 20:28

Hallo,

Hoe kan ik bij het aanmaken van mn apple store account aangeven dat ik gebruik wil maken van click and buy. heb al een aantal keer bijna alles ingevuld, maar geen rekeningnummer.
Heb wel een account bij C&B aangemaakt en een bevestigingsmail ontvangen.

Als jullie me kunnen helpen heel graag!

Alvast bedankt, groet.

Jessica 14-07-09 05:51

Ik heb een mail terug ontvangen dat ze mij 1 cent hebben gestort en ik moet de daar bijbehorende code op mijn afschrift bij vermelden in een verificatie mail. Dan wordt het afgeschreven. Wordt het dan van mn bankrekening gehaald of van die C&B rekening?

PeterTe 14-07-09 12:53

Ik had een app in de app store gekocht en mijn appstore account gelinkt aan Click and buy moest ik geld overmaken naar hun rekening met een internationale transfer moest ik 10 euro bij betalen daarvoor! koste mijn app intotaal dus 10,79 :p

Guest-20161107182859 14-07-09 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe (Bericht 323827)
Ik had een app in de app store gekocht en mijn appstore account gelinkt aan Click and buy moest ik geld overmaken naar hun rekening met een internationale transfer moest ik 10 euro bij betalen daarvoor! koste mijn app in totaal dus 10,79 :p

Je kan ook automatisch overschrijven activeren, dan testen ze het door eerst €5,00 'op te nemen' naar je bevestiging via verificatie code.

Ik vind het Click and Buy systeem alleen zwak vergeleken met die van PayPal. Daar word eerste gekeken of je geld op je account heb, zo niet word er geld 'genomen' van het eerste betaal middel (bij mijn automatisch overschrijven van bankrekening, zonder kosten als dit mist gaat) lukt dat niet dan word het van je tweede opgegeven betaalmiddel afgescreven creditcard afgeschreven.

jokeheefteenappeltje 16-11-09 21:57

Ik heb inmiddels een c&b account maar ik kan kopen wat ik wil op Itunes... maar er wordt niets gedownload. Ik heb automatische afschrijving en ook een tientje gestort.. hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik iets kan kopen???

PasQ 08-02-10 16:46

Ik zit met een probleem, en ik hoop ECHT dat iemand mij kan helpen want die gasten van Click and Buy laten het echt afweten: je kunt mailen/bellen wat je wil maar er komt niets nuttigs uit.

Ik heb bij het maken van een iTunes account ook een C&B account aangemaakt, maar deze later opgeheven omdat ik hem niet gebruikte. Nu wil ik toch wat betaalde apps gaan aanschaffen en heb dus weer een nieuwe account proberen aan te maken.
Maar nu geeft Click And Buy aan dat het emailadres en het bankrekeningnr al bekend zijn, oftewel: VOER IETS ANDERS IN! Maar als ik op mijn oude account probeer in te loggen (om bijv te checken of alles écht wel verwijderd is) geeft ie aan dat de account toch echt opgeheven is.

Hoe kan ik nu gebruik maken van Click and Buy?! Want ik heb toch echt maar één bankrekeningnummer, maar deze kan ik nu niet meer invoeren! Iemand ervaring met een oplossing hiervoor? Want bellen duurt oneindig en mailtjes krijg je geen antwoord op.

Culpa 14-02-10 19:38

Click and Buy..ik moet er niks meer van weten. Ik heb een Itunescard, die haal je gewoon bij de Dixons, verder heb je dan geen gelul. Ik heb ook zo'n prog waarmee je gratis apps binnen haalt. Dat is nog makkelijker.

Bigogre615 22-12-10 01:21

Click and Buy
 
Ik ben Click and buy zo beu als koude soep,

Ik denk dat ik voor kerst gewoon ga vragen om 1 van die kerels vast te binden op een stoel en mij eens lekker laten gaan met een baseball bat ofzo..

Het is gewoon enorm frustrerend, je stort geld op die rekening je kan enkele betalingen doen en dan wordt het allemaal voor god weet welke reden geblokkeerd.

En kan je niets meer doen, geen apps updaten geen gratis apps kopen ook niet.
Je zit vast.

Click and buy vraag mij steeds om een credit card te linken aan mijn account, terwijl ik een zichtrekening heb gekoppeld ...

Er staat geld op mijn CAB rekening maar TOCH wilt hij dat ik via Credit Card betaal..

Ik heb het hun duizend keer gezegd dat als ik met credit card wou betalen ik dat gewoon rechtstreeks zou doen in de itunes store 'DEUH' en niet via hen.

Ze zijn niet te bereiken, enorm traag en log.

Ik ga vanaf heden gewoon kaartjes in de suppermarkt kopen.

Zo een rotte service heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik las een post op deze forum dat Wouter een probleem op 15minuten had opgelost (HOE?) ik heb 24minuten en 16 seconden aan de telefoon zitten WACHTEN tot iemand oppakte rond 15uur ...
Na al het gezeur van de computerstem zegt deze gewoon heel leuk 'goodbye'
nadat je wel een halfuur aan internationaal tarief hebt zitten wachten.

Wie ooit Click and buy overweegt, doe het NIET!
Het is pure miserie

Stefandaman 21-03-11 20:43

click and buy afschrijvingen.
 
Hallo,

Ik heb me vorige week aangemeld bij C&B met automatische afschrijvingen.
Nu heb ik tot nu toe nog niks gekocht maar krijg elke dag rekeningen binnen die afgeschreven zijn.
Zonder iets besteld te hebben dus.
Ik heb het bedrag terug laten storten en mijn C&B account opgezegt, nu is alleen mijn Apple ID vergrendeld.

Hoe kan ik dit oplossen?
Zijn er meerdere mensen die slechte ervaringen hebben met C&B?
Wat kan je er aan doen?

alvast bedankt

hamoedi 26-03-11 22:05

Ik Heb Namelijk ClickAndBuy Vandaag Aangemaakt Ik Ben Nog Niet 18 Maar Ik Heb Gewoon Een Andere GeboorteDatum Ingevoerd.
Ik Heb Al Flink Wat Spellen Gedownload. Maar Word Dat Dan Van Je GiroRekening Afgehaalt Of Is Het Zo Dat Je Geld Op Je ClickAndBuy Rekening Moet Storten En Dat Het Dan Via Daar Gaat Afschrijven Als Je Iets Koopt. Want Ik Begrijp Het Niet Helemaal Met De Rekening Van ClickAndBuy Die Je Kan Zien Als Je Inlogt Bij Hun WebSite.:confused:

Alvast Bedankt;)

XIII 27-03-11 14:36

hamoedi, ik heb je vette opmaak verwijderd.

Kun je een volgende keer ook op je interpunctie (gebruik hoofdletters, punten en komma's) letten?

Het is nu lastig leesbaar en verkleint zo de kans dat je serieuze antwoorden krijgt.

karo42 12-04-11 10:49

probleem met click and buy,geblokkeerd
 
ben al een week bezig om een probleem op te lossen met click and buy.

heb al een tijd een account,met een creditcard. nou is die creditcard op geheven (wat ik niet wist) en heb geprobeerd een click and buy account te maken. ik heb netjes 1 ct op mijn rekening gekregen,met een code,maar ik ben dus het wachtwoord kwijt en het antwoord op de geheime vraag. ik krijg dat een telefoonnr voor mijn neus,maar die bel ik en krijg steeds een bandje dat ze gesloten zijn. ze zijn op werkdagen open tussen 8-12.

kan iemand mij helpen? ik weet niet meer wat ik moet doen. ik kan er niet in,kan niet updaten,vind erg vervelend......

hellraggah 13-04-11 10:26

Hier het zelfde probleem, ineens een afschrijving terwijl ik om dat tijdstip in vergadering zat het gaat hierom;

Uw ClickandBuy account is belast met de volgende aankoop:

Aanbieder: iTunes S.a r.l.
Aanbod: iTunes
Datum: 12.04.2011 17:12:45 CEST
Geselecteerde aanbieding: M2BQ9J34SN:
Bedrag: EUR 0,79


Weet iemand toevallig hoe je achter het product kan komen?

karo42 13-04-11 13:24

is er niemand die weet hoe en wat?

ik heb gister de hele dag gebeld met 0900-7773330 van click and buy,en krijg steeds een bandje in het engels dat ik buiten openingstijden bel. het zit in londen en die heeft maar 1 uur verschil.

ik wil echt graag hulp,kan niets meer updaten.

leontjuh1 13-04-11 13:57

//Topics samengevoegd

KursatKalin 19-04-11 14:55

Ik heb ook het probleem dat ik click and buy niet kan bereiken. Ik wil namelijk een nieuw account aanmaken in Itunes en deze koppelen aan click and buy. Verificatie vanuit click and buy heb ik ook gedaan (0,01 cent ontvangen en daarbij horende 4 cijferige code opgegeven). Echter wanneer ik iets wil aankopen in Itunes vragen ze of ik mijn account van click and buy wil activeren. Daarvoor moet ik een 0900 nummer bellen en iedere keer zijn ze gesloten, maakt niet uit welke tijd je belt. Weet iemand raad?

Al vast bedankt

Ladurance 20-04-11 00:48

Wegens een fout van mijn werkgever had ik op 8 april geen geld op mijn rekening staan, precies op het moment dat c&b geld van mijn rekening af wilde halen.
14 april kreeg ik een email van c&b met daarin het volgende:

"Uw betaling van onze factuur van 08.04.2011 (Rekeninguitdraai 08.04.2011 IN-XXXXXXXXX-XX) ten bedrage van € 20,74 is niet door uw financiële instelling voldaan wegens een gebrek aan saldo. Daarom hebben wij uw ClickandBuy-rekening tijdelijk geblokkeerd.

Afschrijvingen die door uw bank worden geweigerd of teruggeboekt, veroorzaken bank- en administratiekosten waarvan wij € 15 aan u doorberekenen."

De 20,74 euro had ik met alle plezier gelijk willen betalen. Die 15 euro echter niet, dit bedrag is onrechtmatig. Nadat ik, geen idee hoe laat precies (ergens in de middag iig), zonder resultaat telefonisch contact heb gezocht heb ik maar een email geschreven:

"Betreft: extra kosten betalingsachterstand klantnummer XXXXXXX

Geachte heer/mevrouw,

Op 14 april jl. heb ik van u een email ontvangen waarin u mij wijst op een betalingsachterstand van 20,74 euro. Naast deze kosten vordert u van mij ook een bedrag van 15 euro onder de noemer van bank- en administratiekosten. Deze kosten zijn in dit geval onrechtmatig volgens het Nederlands recht.

Deze 15 euro bank- en administratiekosten vallen onder de vertragingsschade welke in artikel 6:85 BW besproken wordt. Dit artikel stelt dat een klant dit slechts verschuldigd is over de tijd dat de klant in verzuim is.
Wat verzuim is staat in artikel 6:82 lid 1 BW. Hierin staat dat verzuim intreedt wanneer schuldenaar in gebreke wordt gesteld bij een schriftelijke aanmaning waarbij een redelijke termijn voor de nakoming wordt gesteld, en nakoming binnen deze termijn uitblijft.

Omdat u mij nooit in verzuim hebt gesteld en mij geen mogelijk heeft gegeven de schuld van 20,74 euro over te maken is de 15 euro bank- en administratiekosten onrechtmatig. Ik sommeer u dan ook deze 15 euro niet van mijn rekeningnummer af te schrijven.

Mocht u deze 15 euro bank- en administratiekosten toch van mijn rekening af te schrijven zie ik mij genoodzaakt mijn rekening bij u op te zeggen en behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen.

Ik verzoek u binnen 7 dagen op deze email te reageren.

Hoogachtend,



XXXXX XXXXX"

Even op de site gezocht naar het Nederlandse emailadres en de mail verstuurd. Krijg ik een luttele minuut later het volgende bericht:

"Geachte heer / mevrouw,



Helaas kunnen wij u momenteel geen Nederlandstalige ondersteuning bieden en vragen u derhalve uw vraag in Engelse taal aan [email protected] of in Duitse taal aan [email protected] te richten.

Wij bieden onze oprechte excuses aan en bedanken ons voor uw begrip."

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Nou is mijn Engels best oke, maar mijn email in het Engels te vertalen is mij tot op heden niet helemaal goed gelukt. Toch maar de email (in het Nederlands) naar het @eu adres gestuurd, eigenlijk tegen beter weten in. Uiteraard nog niks van gehoord.

Ik zal echt nooit meer zaken doen met dit soort verschrikkelijke bedrijven. Niet alleen proberen ze onrechtmatig geld te vorderen, van klantvriendelijkheid hebben ze kennelijk nog nooit gehoord.

Nu mag ik ook nog contact met Apple opnemen om mn account te laten heractiveren en in het vervolg dan enkel en alleen nog maar via de prepaidkaartjes kopen.

C&b voor mij echt noooooooit meer.

Baroque 27-04-11 03:43

clickandbuy ( cb) woest was ik op deze nare manier van zaken doen.* op mijn afrekeningen zag ik dat er een bedrag van rond de 37 euro was afgeschreven. Er gingen gelijk alarm bellen bij me af want ik koop niet zoveel apps. alles nagekeken en ik kon 25 euro niet plaatsen.* Baalde zowiezo dat ik met deze club in zee moest want alleen de naam al deed me het ergste vermoeden.* Maar goed ik had mijn iphone net en ik wou bepaalde apps op mijn iphone ( je kent dat gevoel wel ;) *) toen ik mijn administratie een keer aan het doen was, dat doe ik niet zo vaak omdat ik een hekel aan heb, viel me die 37 euro op.* nog wat dieper in de tijd gekeken en toen zag ik dat er nog een keer 27 euro zoveel was afgeschreven, terwijl het oorspronkelijk Om 2 euro ging.* ik gelijk mijn bank gebeld en het bedrag van 37 euro terug laten storten. storneren noemen ze dat en dat tot 56 dagen nadat je iets gekocht hebt ( niet altijd maar bij *( cb ) kan dat, tenminste toen, ik weet niet of dat nog steeds kan) even in de gaten gehouden en warempel weer die 37 afgeschreven. *Bank gebeld 37 euro gestorneerd. Zelf het rechtmatige bedrag wat ze kregen gestort en de rekening geblokt voor cb.* heb een kaart gehaald bij freereccord en deze op mijn itunes account gezet.* Toen begonnen de problemen. kreeg een brief van een obscure incassobureau en....... Mijn iTunes account werd op die manier bevroren dat ik niet mijn geld wat ik gestort met *een kaart kon gebruiken.* Stoom uit mijn oren!!! Gebeld met cb en daar kreeg ik een dame aan de telefoon met een duits accent. die legde mij uit dat ze 25 euro extra afschreven omdat volgens haar het bedrag de eerste keer niet afgeschreven kon worden omdat er geen geld opstond en dat stond in het contract, dat waren extra administratieve handelingen....... *Ik protesteerde en er werd alras gedreigd met een rechtzaak met allerlei extra kosten voor mij. De dame had de euvele moed om te vragen " of ik verstand had van juridische zaken". Dit deed ze op een intimiderende toon, insinuerend dat ik aan het korste eindje zou trekken.* Ik hoorde aan haar stem dat ze hier genoegen in schepte, de zoveelste domoor even de oren wassen en afdrogen.* Ik vertelde haar dat ik inderdaad niet veel verstand daarvan had maar vertelde dat mijn advocaat daar wel allicht verstand van heeft en heb de telefoonverbinding verbroken. * Helaas heb ik geen advocaat maar.... pech voor cb want ik ben kuitenbijtertje als ik onrecht vermoed. * Dedective pet opgezet. Mijn snor in de Sherlock Holmes' stand. Pijp gekocht *en gaan met die banaan.* Uren gezocht op forums ( kassa, radar, consumentenbond) deze is zowiezo fijn ConsuWijzer - Praktisch advies over uw rechten als consument Voor de consument door de overheid opgezet. mijn bank opgebeld en het bleek dat cb nooit heeft proberen af te schrijven terwijl er geen geld op stond. Dit kreeg ik desnoods op papier mee als er een rechtszaak van zou komen. Bovendien is er hier sprake van omgekeerde bewijslast. Zoals dat heet in juridisch land " wie eist bewijst" en niet de gedaagde.* Niet fijn die cb. Veel mensen hebben problemen met dit obscure mistige bedrijf. Wat ik nog weet is het onderdeel van Duitse t-mobile en onder een engele limited opererend.* Bottemline is dat ze met 25 euro wegkomen omdat het ergens in die ellenlange overeenkomst staat.* ik heb gelijk een rechtsbijstandverzekering afgesloten en dan kun je gratis advies krijgen. Die vertelden mij dat in een telefonisch consult.* Wat ze mij ook vertelden is dat een fax rechtsgeldig is!!* Ik dacht alleen aangetekende brieven ( die duur zijn om te versturen)* Cb die zo verguld zijn met hun dicht getimmerde dieven truuk maakt namelijk ook foutjes. In mijn geval sommeerde het incasso bureau het bedrag van 37 zoveel plus de extra kosten blablabla.* Dat klopte niet omdat ik de 12 euro zoveel had gestort.* Ik een fax gestuurd naar het engele limited bedrijf.* Met de vraag waarom ze die 12 euro niet verwerkt hadden in de hoofdsom en de vraag waarom ze mij niet schriftelijk op de hoogte hadden gesteld van het feit dat ze niet van mijn rekening konden afschrijven ( dit zijn ze verplicht meen ik nog te weten. ) en nog een paar treitterige vragen om ze goed ervan te laten door dringen dat hier geen domoor woont.* O.a. of ze het bewijs konden meesturen van de poging om die 12 euro af te schrijven. Met het dringende verzoek mij binnen afzienbare tijd doch *uiterlijk binnen 3 weken antwoorden te geven op mijn vragen ( gnagnagna ) Ook een fax naar het incasso bureau uiteraard.* U begrijpt het al nooit een brief terug gehad.* Wel telefoontjes uit engeland. Niet opnemen!! Want ze luizen je erin.* Ze schrijven maar dure aangetekende brieven want ik heb*natuurlijk de post niet ontvangen bij tegenbericht. Alleen een aangetekende brief is rechtsgeldig.* Want ik heb geen fax ;) fax dan ook versturen vanuit een winkel. Geen account daarvoor nemen want dan sturen ze waarschijnlijk standaard moeilijke faxen terug en dan kun jij weer aan het werk...... Nu ruim 2 jaar later krijg ik nog steeds een stijve plasser van dit verhaal.* David en Goliath.* Ik heb niets met opscheppende mensen maar dit verhaal kan ik vol welbehagen, snoevend en dijenkletsend urenlang tegen de man in de spiegel vertellen en een ieder die het maar horen wil.* iTunes ........ Gebeld met ze, gemaild " nee hier hadden ze nog nooit van gehoord".* Van het kastje naar de muur en weer terug.* Dit tot twee keer hebben ze* mijn iTunes account gedeblokkeerd maar cb schijnt hun mensen te hebben binnen iTunes en liet het weer blokkeren.* Heb ze toen uiteindelijk een kopie van de fax gestuurd en kreeg een mail met exusus plus twee credits voor muziek.* Mijn advies koop een kaart en ga niet in zee met clickandbuy.* Het zal ongetwijfeld bij veel mensen goed verlopen.* Maar als ze je eruit pikken dan kun je aan de bak.* Het gaat nog niet eens om het geld maar het gevoel dat je te grazen wordt genomen.* Een heel verhaal en misschien hier en daar niet helemaal accuraat omdat het twee jaar geleden is.* Mocht je vast zitten met clickandbuy stuur mij gerust een privé bericht want zoals ik al zei ik kan slecht tegen dit soort onrechtmatige handelen.* Ik ben geen advocaat maar heb ervaring en een drive om hier tegen te vechten.* Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.* Groet

Baroque 27-04-11 05:31

Nog een tip voor als brieven krijgt van het incasso bureau.* Stuur onmiddelijk een fax met het verzoek om te schorsen.* Met als reden dat je de zaak moet onderzoeken ( administratie of je bank moet aanschrijven etc). Hieraan moeten ze voldoen. Doen ze dat niet dan maken ze geen goede indruk bij een rechter.* Administratieve handelingen aanvoeren is voldoende (volgens mij hoef je geeneens een reden aan te voeren) Als ze weigeren dan weet je dat je te maken hebt met obscure bureau 's. Ze mogen niet weigeren.* Bewaar altijd de fax strookjes natuurlijk.* Je hebt gewoon tijd nodig om je te verweren. Het geeft je dus tijd ( meer dan de vijf dagen die ze je geven)* De rente staat stil vanaf dat moment. Bij het incasso bureau weten ze ook meteen dat je geen domoor bent. Dan worden ze ook voorzichtiger met je. Kijk op internet na wat een redelijke periode is.* Ik dacht 2 weken maar zeker weet ik het niet.* Als ze bellen of jij belt ( vermijd het telefoneren zoveel mogelijk ) zeg van te voren dat je het gesprek opneemt. Als ze zeggen dat ze het niet willen vraag dan waarom ze dat niet willen. Stuur een fax met de vraag waarom ze dit weigeren.* Uiteraard heb je het gesprek afgebroken en vertel je ze dat je eerst duidelijkheid hierover wilt en dat je een fax stuurt met de vraag op welke argumenten ze dit weigeren , vermeld dat de zaak geschorst wil zien totdat ze vragen hebben beantwoordt, stel een termijn , bv 2 weken om te reageren op je vraag(en). Als ze zeggen dat dit alleen per aangetekende brief kan dan vertel je dat jij daar anders over denkt en dat de rechter dan uiteindelijk daarover moet oordelen of een fax al dan niet rechtsgeldig is.* Ze zijn verplicht om een fax te hebben, daarom staat altijd het fax nummer vermeld op de brieven.* Als ze roepen dat de fax deze week het niet doet of weg is voor onderhoud, dan roep je dat die jij gebruikt het wel doet en dat het hun probleem is. Een rechter zal erom lachen als ze zich beroepen op een kapotte fax.* Je mag bij mijn weten altijd een gesprek opnemen. Het verschil zit hierin; Als je het niet mededeelt mag je het niet aan anderen laten horen Deel je het wel mede mag je aan anderen laten horen En als bewijs materiaal aanvoeren.* Dit is even kort door de bocht.* Zoek voor zekerheid op internet ( ik heb toen gevraagd aan mijn rechtsbijstand advocaat) en print het uit als je hiervoor kiest.* Zorg ervoor dat niet met je mond vol tanden staat als ze je belerend ergens op wijzen mbt opnemen van gesprekken.* Meestal weten ze hier niet zoveel van* Ook hiervan schrikken ze. Vinden ze niet leuk. En het geeft wederom aan dat je geen domoor bent. Bovendien laten ze het wel na om je onrechtmatig onder druk te zetten.* Ze zijn hondsbrutaal. Deinzen er niet voor terug om onrechtmatige uitspraken te doen.* Ze weten dat het vaak niet tot een rechtszaak komt of trekken ze in als ze zien dat het niets wordt.* Voor een incassobureau op te zetten heb je geen diploma's nodig. Iedereen kan dat.* Eigenlijk zijn het trieste mensen.* Wachten op andermans problemen en daar op teren. Ze creëren niets. Produceren niets. Wachten en leven op andermans ellende. Eigenlijk best wel zielig.* Moraal van dit verhaal : stel je niet als slachtoffer op en neem de regie voor een deel in handen.* Helaas zijn er incassobureau 's nodig omdat er mensen zijn die ter kwade trouw handelen. Er zijn ook goede incassobureau 's die wel naar de letter der wet handelen.* Maar het zijn vaak de slechte die een stempel op allen drukken Aan bovenstaande kunnen geen rechten ontleent aan worden. Dus niet roepen als het mis gaat dat ik daarvoor de schuld draag want ik zei dit en dat en zus en zo.* Ik geef alleen wat handvatten en onderzoek deze zelf voordat je ze toepast.* Het gaat er mij om dat ik een hekel aan onrecht en profiteurs heb.* Gr. Baroque

vpnf82 16-11-11 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefandaman (Bericht 654125)
Hallo,

Ik heb me vorige week aangemeld bij C&B met automatische afschrijvingen.
Nu heb ik tot nu toe nog niks gekocht maar krijg elke dag rekeningen binnen die afgeschreven zijn.
Zonder iets besteld te hebben dus.
Ik heb het bedrag terug laten storten en mijn C&B account opgezegt, nu is alleen mijn Apple ID vergrendeld.

Hoe kan ik dit oplossen?
Zijn er meerdere mensen die slechte ervaringen hebben met C&B?
Wat kan je er aan doen?

alvast bedankt


Hier hetzelfde probleem.
Gaan me belasten voor €92,38 omdat ik Tomtom zou hebben gedownload.
Tijdens het updaten heb ik per ongeluk de tomtom app aangeraakt en deze is direct gaan downloaden.
Ik heb direct de download stopgezet en de app verwijderd.
Na 2 minuten al een mail dat mijn rekening voor €92,35 belast zou gaan worden.
Ik direct een mailtje gestuurd dat ik de download direct gestopt heb en de app verwijderd en dat ik in 10 sec (max) geen app van 1.8GB kan downloaden en dus verwacht dat de afrekening gestopt wordt.
Ze kunnen elke download nakijken cq controleren.
Na 2 dagen werd echter wel het bedrag afgeschreven.
Ik heb dit terug laten boeken.
Op elke mail die men stuurt krijg je een mail terug dat die in het engels moet worden verstuurd naar bla bla bla........
M`n apple account is inmiddels geblokkeerd en kan dus niets meer.
Ik vertik het om dit bedrag te betalen.
Van Apple zelf ( ook een mailtje heen gestuurd ) krijg ik ook niets.
Kan men niet een andere apple account aanmaken om die achterlijke click and buy dude`s te omzeilen ?

Culpa 16-11-11 15:59

Click & Buy oplichters!
 
Dat Apple nog steeds in zee is met dit bedrijf is mij een raadsel. Zoveel klachten, zoveel zaken die niet goed gaan. :confused:

Ik heb het uiteindelijk weten te omzeilen door een Itunes giftcard te kopen en in itunes dat om te zetten van click & buy naar itunescard. Die koop je per bedrag van 15, 25 of hoger. Je weet precies wat je uit geeft en is daardoor overzichtelijk, Geen gelul met vreemde incasso praktijken etc.:mad:

Ik heb overgens nooit voor incasso stalking van click & buy gezwicht. Laat het maar voor de rechter komen heb ik gedacht..en zie daar,uiteindelijk nooit meer wat van ze gehoord.:P

Of break jailen dat kan ook nog. :P

Succes!

anoniem888 30-11-11 18:20

hallo,

ik heb een belangrijke vraag, ik heb een account bij click and buy en ik heb laatst wat gekocht op me ipod, en kreeg dus een bericht van click and buy over de transactie bevestiging, ik gebruik EASY COLLECT machtiging maar hoe moet ik dan betalen?
wordt het er dan automatisch van je giro afgehaald of krijg je afschrift? of moet je online bevestigen ofzo?
ik zit echt vol te stressen want ik kan namelijk niet op dat account inloggen...

ik zou graag spoedig antwoord willen :)

alvast bedankt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 november 2011 om 18:34 ----------

hallo,

ik heb een belangrijke vraag, ik heb een account bij click and buy en ik heb laatst wat gekocht op me ipod, en kreeg dus een bericht van click and buy over de transactie bevestiging, ik gebruik EASY COLLECT machtiging maar hoe moet ik dan betalen?
wordt het er dan automatisch van je giro afgehaald of krijg je afschrift? of moet je online bevestigen ofzo?
ik zit echt vol te stressen want ik kan namelijk niet op dat account inloggen...

ik zou graag spoedig antwoord willen

alvast bedankt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 november 2011 om 18:54 ----------

hallo hallo,
ik ben er immidels achter gekomen dat het gewoon al word afgeschreven van me giro XD lekker snugger weer
(:

blackoutzz 08-12-11 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vpnf82 (Bericht 736631)
Hier stond veel tekst ?

Als je Apple emailt dat je deze App per ongeluk gekocht hebt, kan Apple dit nakijken. Je moet wel de juiste manier van iTunes Support benaderen.

Ik kwam erachter dat tijdens mijn vakantie mijn iTunes-account gebruikt is, maar ik had mijn laptop, iPad's en iPhones mee op reis, dus dit kan nooit het geval geweest zijn, dat het van 1 van mijn apparaten gedaan is, dit kon Apple mij ook bevestigen. Na ongeveer 4 uurtjes had ik het bedrag (150 euro) terug op mijn rekening, nu momenteel zit ik nog te wachten tot ze mijn Apple ID unblocken, maar ik ervaar goede communicatie als je met Apple zelf contact opneemt. Enige wat ik gedaan heb is al mijn wachtwoorden veranderd.

C&B daarintegen, verwijst praktisch alles door naar Apple als het om misgelopen transacties gaat, wat opzich logisch is, geziene het feit dat zij een doorgeefluik van geld zijn. Ook blokkeren ze netjes als je over je maand limiet gaat. Nadeel hiervan alleen is, dat Apple dan nog wel de transactie toestaat (dus uiteindelijk betaal je het nog steeds).

Fabidou 12-12-11 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Culpa (Bericht 736786)
Dat Apple nog steeds in zee is met dit bedrijf is mij een raadsel. Zoveel klachten, zoveel zaken die niet goed gaan. :confused:

Ik heb het uiteindelijk weten te omzeilen door een Itunes giftcard te kopen en in itunes dat om te zetten van click & buy naar itunescard. Die koop je per bedrag van 15, 25 of hoger. Je weet precies wat je uit geeft en is daardoor overzichtelijk, Geen gelul met vreemde incasso praktijken etc.:mad:

Ik heb overgens nooit voor incasso stalking van click & buy gezwicht. Laat het maar voor de rechter komen heb ik gedacht..en zie daar,uiteindelijk nooit meer wat van ze gehoord.:P

Of break jailen dat kan ook nog. :P

Succes!

Dat lijkt me een goed idee, dat ClickandBuy is frustrerend.
Kan ik met die kaart toch ook apps kopen of is dat alleen muziek?
Alvast bedankt

wouter1981 12-12-11 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fabidou (Bericht 745315)
Kan ik met die kaart toch ook apps kopen of is dat alleen muziek?

iTunes Cards - Apple Store (Nederland)

Alstublieft.

Fabidou 12-12-11 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 745329)

;) Nu kan ik geen aacount aanmaken zonder op welke manier ik wil betalen. Of CC of ClickandBuy.
Nergens geen knop "geen" zoals ik al veel gelezen heb op forums.
Hoe kan ik nu account aanmaken?

Culpa 13-12-11 03:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fabidou (Bericht 745315)
Dat lijkt me een goed idee, dat ClickandBuy is frustrerend.
Kan ik met die kaart toch ook apps kopen of is dat alleen muziek?
Alvast bedankt


Alles, muziek en apps. :)

robertbos 31-12-11 17:25

hallo,
ik heb ook problemen met click and buy,om aankopen die ik niet gedaan heb.
apple heeft alles terug betaald aan click and buy,maar een dag later heb ik weer dezelfde facturen voor dezelfe items waar apple vergoed heeft,aan mijn kont.
ik heb een email gestuurd naar die oplichters en gezegd als ik niks hoor of niet opgelost is,ga ik naar de rechter.
ik hoop dat er meerdere menssen naar de rechter willen,want dan kunnen we met z'n allen click and buy aanklagen.
ik doe het in ieder geval wel,maar al er meerdere mee doen,dan staan we veel sterker om de praktijken af te schaffen.
ik hoop te horen van jullie.

blackoutzz 01-01-12 15:07

@ Robertbos

Volgens mij begrijp je ClickAndBuy niet. iTunes (Apple) krijgt van jou een betaalopdracht, geeft deze vervolgens door aan C&B, deze billt het van je rekening.

Als je een aankoop niet gedaan hebt, dien je contact op te nemen met Apple. Apple stort je geld terug op je C&B account. Maar C&B schrijft nog steeds je betaling af, want die opdracht staat gewoon. Dat Apple eerder terugbetaald, is normaal.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met in-app aankopen, mijn ID was schijnbaar gespot in een internet cafe tijdens vakantie. Schade: €250,- aan in-app aankopen. Apple gemaild, laten onderzoeken, en binnen 4 uur had ik van Apple het geld teruggestort gekregen op mijn C&B account: toen stond ik €250,- in de plus. Dit geld heb ik na de reguliere afschrijving gewoon teruggestort. Dit kostte me geloof ik €4,50 aan overschrijfkosten. Apple gemaild met verhaal: oplossing was: eerste €4,50 aan aankopen in de App Store zijn vrij. Prima opgelost dus vanuit Apple. C&B is gewoon een doorgeefluik waar je eigenlijk niets aan hebt :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:14.