//

Bestanden wel op iDevice, niet meer in iTunes, wat nu?

Bestanden wel op iDevice, niet meer in iTunes, wat nu? discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) L.S., Hopelijk kan iemand me helpen, want ik wordt hier echt een beetje gestoord van. Ik heb al mijn mediabestanden (Foto, Video, Muziek, Boeken) opgeslagen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-03-15, 09:09
Repelstale Repelstale is offline
• iOS 11.0
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 11
Standaard Bestanden wel op iDevice, niet meer in iTunes, wat nu?

L.S.,

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik wordt hier echt een beetje gestoord van.

Ik heb al mijn mediabestanden (Foto, Video, Muziek, Boeken) opgeslagen op mijn Synology NAS. Om de een of andere reden (die ik nog steeds niet heb weten te achterhalen) was mijn map Boeken ineens leeg. Ik kreeg deze niet meer teruggevonden. Gelukkig had ik de inhoud in principe ook op mijn iPad. Het betreft in de eerste plaats een aantal strips (.cbr's) die ik in Bookman Pro had staan. Dit was makkelijk te herstellen: binnen iTunes kun je onder Apps bestanden van en naar Bookman brengen.

Maar toen...

Mijn boeken lees ik via iBooks. Echter als ik laat synchroniseren, dan geeft iTunes dat een aantal boeken niet gevonden is in de iTunes bibliotheek. Het krankzinnige is dat als ik kies voor "aankopen van iPad overzetten", hij wel vers gedownloade boeken (niet gekocht in de iTunes store) in de iTunes Media zet, maar dat er een vast setje boeken blijft dat hij niet op deze manier van de iPad naar iTunes Media (dus mijn PC) kan overzetten. De boeken staan dus op mijn iPad, EN ze zijn te zien in iTunes, maar ik kan de bestanden niet naar iTunes Media zetten. Ik heb nog geprobeerd om met Calibre de bestanden van mijn iDevice af te plukken, maar ook dat lukt niet.

Als iemand dit kan oplossen zou ik zeer dankbaar zijn

Laatst gewijzigd door Repelstale; 17-03-15 om 09:47.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-03-15, 11:33
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Misschien kan je ze met ifunbox van je device af plukken. Had pas ook iemand dacht ik, en dat was toen gelukt.
  #3  
Oud 18-03-15, 12:40
Repelstale Repelstale is offline
• iOS 11.0
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 11
Standaard

Dank voor de tip. Ik heb inderdaad geprobeerd met iFunBox, TouchCopy en iExplorer, allemaal vergelijkbare programma's. Het werkte prima met videobestanden, maar met boeken niet zo: apple versleuteld kennelijk een epub tot een folder, die ik met bovenstaande programma's wel eraf kan plukken, maar waar ik vervolgens niet veel mee kan.

Inmiddels heb ik de verdwenen boeken maar gewoon opnieuw gedownload, daarmee is alles hersteld.

Ik heb er wel de les uit getrokken om de boeken naast de NAS ook te bewaren op iTunes Media als backup.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Mijn muziek is niet meer afspeelbaar in iTunes, wel op iPhone rmnzlnsk iTunes 1 09-02-14 18:39
iPhone 3GS laad niet meer op, wel herkend door itunes HanZzzzz iTunes 8 12-04-13 19:10
Windows: Itunes kan bestanden niet meer lezen andy1983 iTunes 0 13-10-11 20:27
Itunes kan bestanden niet meer lezen andy1983 iTunes 0 13-10-11 19:53
Dual Sim, wat werkt wel en wat niet? wouter2190 iPhone algemeen 3 11-07-10 19:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:38.