iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: itunes split albums op. (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/164001-itunes-split-albums-op.html)

standalist 21-04-15 19:01

itunes split albums op.
 
1 Bijlage(n)
hallo,

ik heb sinds een tijdje een ipod nano 16 gb (7e generatie) en nu probeer ik daar zojuist een album op te zetten. maar helaas besluit Itunes om het album op te delen in 8 albums in mijn bibliotheek.

Bijlage 16483

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? ik heb al geprobeerd om de naam te veranderen van het album maar dit levert helaas niks op.

alvast bedankt:-)

TouchMe 21-04-15 23:23

Je kan bijv bij info track 1 van 10, 2 van 10 enz zetten. De rest van de info moet dan ook hetzelfde zijn. Als het goed is staat alles weer bij elkaar.

NickB 22-04-15 19:58

Ik kan het niet goed zien op je screenshot, maar je moet je albumartieset bij elk liedje van het album hetzelfde zetten. Bij verzamel cd's is een veel voorkomende naam dan 'diverse artiesten'. Het is de lichtgrijze tekst onder je album cover wat je ziet op je screenshot

Blazez 23-04-15 10:59

Bij een verzamelcd kan je ook nog in de info instellen dat het een onderdeel is van een verzamelcd.

standalist 24-04-15 12:00

hallo,

bedankt voor alle hulp maar helaas..
elke keer als ik met rechtermuisknop op het album druk en dan iets probeer te veranderen in info dan slaat itunes dit niet op. Ik kan aanpassen wat ik wil zoals artiestnaam of track..van.. maar zodra ik op OK druk dan is het gewoon weer als vanouds. er is dan ook niks veranderd in de instellingen.

wat ook heel gek is, ik kan maar bij een deel van de albums de info aanpassen. bij sommige kan ik helemaal niks aanpassen

TouchMe 24-04-15 18:40

Heb je bij iTunes - voorkeuren - store - download albumillustraties automatisch aanstaan?

standalist 24-04-15 19:27

ik heb even gezocht maar kan niet vinden hoe of ik dit aan heb staan of niet, ik heb geen apple id misschien komt het daardoor,

ik heb het album ook niet via itunes gekocht

TouchMe 24-04-15 20:26

Dat zou niet uit hoeven maken. Ik doe het zo...

Album - in mijn geval een audioboek - bij info niet aan te passen, alles lichtgrijs.
Ik open het album en selecteer daar de bestanden van het audioboek, klik dan op info en dan lukt het mij wel om de info aan te passen.

standalist 25-04-15 13:20

gek ik kan nog steeds helemaal niks aanpassen. het zit zelfs zo:
als het album 1 liedje heeft kan ik bij info tonen niet eens typen
als het album 2 of meer liedjes heeft kan ik de info wel wijzigen maar slaat itunes het niet op

ik snap dat het er allemaal niet duidelijker op wordt maar hopelijk kunnen jullie me helpen

heb zojuist bij een ander album geprobeerd de naam te veranderen en dan werkt het dus wel, dan kan ik wel gewoon naam en artiest veranderen.

NickB 27-04-15 08:44

Ik gebruik MP3Tag, dit is een software voor alle tags aan te passen. Ik gebruik het zelfs voor de muziek aangekocht in iTunes, want die 'info', wat de tag editor moet zijn van iTunes, vind ik ook niet alles.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 april 2015 om 08:45 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 996686)
Bij een verzamelcd kan je ook nog in de info instellen dat het een onderdeel is van een verzamelcd.

Welke 'optie' bedoel je hier dan mee, het is precies iets wat ik nog niet ken.

mvg

TouchMe 27-04-15 09:42

Dat staat onder track en schijfnummer bij info. Compilatie van nummers van diverse artiesten.

standalist 28-04-15 15:16

YES!

super bedankt voor het helpen.

het werkt inderdaad met mp3tag. zodra je de artiest bij elk liedje hetzelfde maakt slaat hij elk nummer op in een map.

probleempje opgelost:d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:17.