//

Probleem met aangeschafte film in iTunes Store

Probleem met aangeschafte film in iTunes Store discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag allemaal, Ik heb een probleem met de Apple iTunes Store. Als die-hard U2 fan heb ik op 18 maart j.l. heb ik de film ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-05-15, 04:06
CoeXisT CoeXisT is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: 
Berichten: 8
Question Probleem met aangeschafte film in iTunes Store

Dag allemaal,

Ik heb een probleem met de Apple iTunes Store.

Als die-hard U2 fan heb ik op 18 maart j.l. heb ik de film "U2: Films Of Innocence" gekocht. Ik heb hierbij gekozen voor de duurdere HD-versie incl. de zogenaamde iTunes Extra. Prijs: € 9,99

De film is lollig gedaan en functioneert zoals een iTunes film behoort te doen. De iTunes Extra geeft je toegang tot een online archief aan het booklet, foto's, lyrics, en de mogelijkheid om het album "U2 - Songs Of Innocence" digitaal af te spelen bij behorende lyric.
Bij track 05, "Iris (Hold Me Close)", kwam ik er achter dat deze onvolledig was. De track stopt bij 02m46s en hoort eigenlijk 05m20s te zijn.
Hiervan heb ik toen een melding gemaakt via de support pagina in iTunes.

Na enkele dagen is deze melding opgepakt door een Apple service medewerker en hierop moest ik allemaal stappen ondernemen zoals de film verwijderen en opnieuw downloaden, controleren of de firmware van mijn iDevices en iTunes wel up-to-date waren e.d.
Dit heeft het probleem toen niet verholpen.

Hierop ben ik hoger in de hiërarchie van de Apple Service geklommen en op 1 april j.l. heeft een medewerker mij aangeboden om het bedrag van € 9,99 te crediteren.
Ik heb toen aangegeven dat ik dit niet wilde maar een werkend product wilde, waarvoor ik heb betaald.
Deze medewerker heeft ook mijn toestemming gevraagd om mijn Apple ID account in de zogenaamde troubleshooting modus te zetten.
Hiermee heb ik ingestemd en ik heb van Apple een tijdelijk wachtwoord gekregen.
Ondanks dat mijn betaalgegevens gewaarborgd zouden zijn zijn er toch (kleine) bedragen gereserveerd op mijn credit-card die gekoppeld is aan mijn Apple ID.

Hierover heb ik toen behoorlijk ontstemd gebeld met een medewerker die vervolgens heel correct mijn klacht eindelijk serieus heeft opgepakt.
Hij hield mij via de mail regelmatig op de hoogte over de (weinige) progressie van de case en dat het bij managers van de iTunes Store lag.

Donderdag 28 mei ben ik gebeld door deze medewerker, hij vertelde mij dat mijn case was door gestuurd naar een senior manager in Engeland en dat ik binnen 24 uur een Engelstalige mail kon verwachten.

Binnen een uur heb ik een mail gekregen van deze manager met daarin weer het zelfde riedeltje van film verwijderen, opnieuw downloaden etc.
Dit toch maar weer geprobeerd en toen ik op de download link klikte die hij mij had gemaild zag ik tot mijn verbazing dat dit het muziek album "U2 - Songs Of Innocence" in plaats van de film "U2 - Films Of Innocence" was.
Hierop heb ik geprobeerd om de film te downloaden in de iTunes Store maar dit was onmogelijk omdat ik opnieuw € 9,99 moest betalen. Ik krijg dus niet het bekende download wolkje met het pijltje.
Ook is de film van mijn iDevices verwijderd na een synchronisatie.

Een mail gestuurd naar die manager in Engeland en uitgelegd (met screenshots) dat hij mijn klacht verkeerd heeft begrepen maar nu claimt hij dat ik de film maar opnieuw moet aanschaffen voor € 9,99 want hij is immers (tegen mijn zin in) gecrediteerd.
Ridicuul natuurlijk!

Ik heb wederom hem een mail gestuurd en kenbaar gemaakt dat mijn account bijna 2 maanden onder hun beheer is geweest en dat ik al meer dan 2 maanden met deze klacht bezig ben.
Hij vind het allemaal erg vervelend maar wil niets meer voor mij betekenen.

Ondertussen heb ik in 2 maanden met een dozijn Apple service medewerkers gesproken en gemaild en ze zijn nu aan het stonewalling geslagen.
Hier iemand enig idee hoe nu verder?

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
~ Youri

Ik weet dat er een gratis versie van "U2 - Songs Of Innocence" in september 2014 is verstrekt, deze heb ik ook gedownload toen. Als U2 fan heb ik het album 2x op CD en 2x op vinyl. Eigen CD-rips staan op mijn iDevices.
Maar toch ben ik van mening dat Apple een product moet leveren dat gewoon normaal moet werken.
__________________
» Le Civisme Est d'Avant-Garde «

Laatst gewijzigd door CoeXisT; 29-05-15 om 07:11.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Film huren in Itunes store baltar iPad algemeen 1 14-05-10 23:14
iTunes Wi-Fi music store probleem en sms app probleem bart2jes Wi-Fi 0 24-06-09 23:11
aangeschafte Applications etc in iTunes weg Artistik Archief 3 08-10-08 21:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.