//

muziekbestanden verplaatsen naar andere map

muziekbestanden verplaatsen naar andere map discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, mijn iTunes zet al mijn muziek mooi op mijn NAS, dit loopt al vlot. Hij maakt zijn eigenen mappen aan in de iTunes folder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-06-15, 09:20
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard muziekbestanden verplaatsen naar andere map

Hey,

mijn iTunes zet al mijn muziek mooi op mijn NAS, dit loopt al vlot. Hij maakt zijn eigenen mappen aan in de iTunes folder en ordent dit volgens zijn eigen automatisch principe.

Omdat ik mijn muziek 1 op 1 synchroniseer naar een SD-kaart voor in mijn wagen heb ik graag de bestanden anders geordend. Ik doe dit liefst en zonder probleem op de traditionele manier van bestandjes verslepen en mapjes aanmaken zoals ik het graag heb (verzamel cd's kunnen zo bijeen enzovoort...)

Het probleem is echter als ik dat doe, dan vindt mijn iTunes de muziek niet meer (normaal want ze is verplaatst) Het vervelende daar is dat ik dan wel op elk muziek fragment afzonderlijk kan gaan klikken en dan enkel de kans krijg om de file te gaan zoeken. Dit is al geen optie om alles zo af te gaan want het gaat over veel muziek.

Daarboven zit ik nog met iTunes Match. Als ik gewoon iTunes terug zou laten gaan zoeken (map toevoegen wat dan het path is van de hoofdmap met al mijn muziek) dan krijg ik dubbels. Want Match heeft die muziek al (op een andere plaats) en dan voeg ik het nog eens toe.

Is er een geen eenvoudige manier om mijn muziek map opnieuw mooi te laten indexeren in iTunes en dan match gewoon doorheeft dat het over hetzelfde bestand gaat? Het is vooral omwille van Match dat het zo stroef loop.

Mvg
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-06-15, 11:27
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

iTunes is buitengewoon eenkennig. Ik laat iTunes ongemoeid met indelingen. Ik maak wel altijd een back-up en daar Sleur en Pleur ik naar mijn eigen inzicht, daar heeft iTunes geen weet van.
  #3  
Oud 15-06-15, 11:44
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

De laatste keer dat ik ben gaan rommelen in de folders heb ik uiteindelijk maar mijn hele iTunes database leeggegooid en heb ik vanaf een andere plek alles opnieuw in itunes gesleept. Wat een drama was dat zeg.
Persoonlijk zou ik overwegen om de indeling van iTunes ook op je sd kaart aan te houden. Wellicht de weg van de minste weerstand, maar mij zou dat niet uitmaken.
In dat geval kan je met een sync/backup/kopieer programma (robocopy voor mijn part) heel makkelijk en snel je sd kaart kunnen bijwerken (alleen veranderingen kopieren).
  #4  
Oud 15-06-15, 13:13
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard

Het is inderdaad duidelijk dat het niet eenvoudig is, en met de map iTunes op zich zou ik nog kunnen leven. Maar iTunes houdt NOOIT dezelfde structuur aan bij een verzamel CD. Ik heb De Maxx Long player 1 tot nu 34. Nog nooit heeft men twee maal dezelfde schrijfwijze aangehouden. Ik heb graag dat dit in iTunes (en ook wat in mijn mappenstructuur) bij elkaar staan. Door telkens een andere notatie te maken is het een warhoop. Makkelijkst zou zijn om je Tags intern in iTunes aan te passen maar ook dit is niet geheel waar.

Maar er is dus geen makkelijke weg als ik het goed begrijp?

Mvg
  #5  
Oud 15-06-15, 13:15
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Hmm, nee, ik vermoed het niet.
In itunes is er nog wel een optie bij een verzamelcd "maakt deel uit van een verzamelcd" heb je die aan staan? Ik weet eerlijk gezegd niet wat er dan precies gebeurd, maar wellicht wordt met deze optie de bestanden wel in een juiste map bij elkaar gezet?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto verplaatsen naar aparte map Herbieferbie iPad Apps 2 02-01-14 18:26
Contacten verplaatsen-naar en opslaan-in andere groep dennis_rnb iTunes 7 15-07-11 22:43
Apps verplaatsen naar een andere pagina van Ipone 4. amsterdam2226 iPhone Apps 10 08-12-10 15:58
Contactpersonen verplaatsen naar andere groep Nilles iPhone algemeen 0 22-10-10 14:07
Foto: foto's verplaatsen naar andere albums op iphone tjitjaks Muziek, foto & video 1 14-04-10 00:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:19.