//

Geen verbinding met app store

Geen verbinding met app store discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Probleempje: ik kan met iTunes de App Store niet bereiken. Ik kan me voorstellen dat het hartstikke druk is met upgraden naar OS9, maar dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-09-15, 11:00
DonaldR DonaldR is offline
• iOS 10.3.3
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 48
Standaard Geen verbinding met app store

Probleempje: ik kan met iTunes de App Store niet bereiken. Ik kan me voorstellen dat het hartstikke druk is met upgraden naar OS9, maar dit is te gek. Ik krijg steevast de boodschap: 'kan geen verbinding maken. Controleer de netwerkverbinding.' Daar is niets mis mee.
Heeft iemand daar ook last van, of moet ik me echt zorgen gaan maken?
Ik kan geen recente soortgelijke meldingen op dit forum vinden...
Ik heb Windows 7 en de laatste versie van iTunes
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-09-15, 11:36
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Je bedoeld vandaag? De drukte voor iOS9 is allang weer voorbij. Daar heb je alleen de eerste avond problemen mee.
Ik zie verder ook geen enkele storing op de app store op het moment. Werk prima.
  #3  
Oud 21-09-15, 12:37
DonaldR DonaldR is offline
• iOS 10.3.3
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 48
Standaard Geen verbinding met app store

Bedankt voor de snelle reactie. Ik zag ook geen storingsmeldingen. En ik kan wel verbinding krijgen met iPhone en iPad. Zal dan wellicht liggen aan de upgrade van iTunes. Zit misschien niets anders op dan iTunes in de voorgeschreven volgorde te uninstallen en opnieuw te installeren. Pff
  #4  
Oud 21-09-15, 13:11
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Oef, ik had nog niet eens gelezen dat het om iTunes ging. Koffie infuus was blijkbaar leeg.
Net nog even iTunes getest en die doet het hier ook zonder problemen.

Je hebt wel de nieuwste iTunes versie? En heb je al een keer geprobeerd iTunes opt te loggen en opnieuw in te loggen?
Ik heb pas ook een keer iTunes opnieuw geinstalleerd (omdat iTunes met de laatste versie geen devices meer zag), het valt wel mee. Tot mijn stomme verbazing was mijn complete library en alles er op en aan nog intact. Zelfs na het runnen van een reg cleaner.
  #5  
Oud 21-09-15, 13:29
DonaldR DonaldR is offline
• iOS 10.3.3
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 48
Standaard

Ik heb alle onderdelen van iTunes gedelete en de laatste versie iTunes gedownload en opnieuw geïnstalleerd. Nog steeds geen verbinding met iTunes App store mogelijk. Ik kan zelfs helemaal niet in iTunes komen. Krijg ook de pop up-boodschap dat ik het wachtwoord voor iCloud opnieuw moet invoeren, maar dat lukt niet, want geen verbinding. Moet iCloud ook verwijderd worden na de andere iTunes onderdelen? (Gaat niet zo eenvoudig). Dit is een rampje. Ik weet niet meer wat ik moet doen
  #6  
Oud 21-09-15, 14:18
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik heb volgens mij alles waar apple bijstond verwijderd. Dus ook iCloud panel. Daarna een regcleaner er overheen en iTunes geinstalleerd (64bit versie) dan heb je ook de software updater waar je icloud control panel weer mee installeert.
Je hebt niet toevallig een firewall oid aan staan waarmee je iTunes geblokkeerd hebt ? Een andere pc in huis waarmee je de verbinding kan checken? even itunes installeren en een keer verbinding maken?
  #7  
Oud 21-09-15, 15:12
DonaldR DonaldR is offline
• iOS 10.3.3
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 48
Standaard

Ik heb op de splinternieuwe laptop (Windows 10) van mijn vrouw iTunes geïnstalleerd en ingelogd. Zonder problemen. Apple Support zou mij een link sturen waar ik een oudere versie van iTunes mee kan downloaden. Support suggereerde dat de nieuwste versie 12.3.0.44 niet perfect zou kunnen samenwerken met Windows 7 Home Ed. Lijkt mij sterk, maar het is het proberen waard...
  #8  
Oud 21-09-15, 16:41
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

zoiets?
https://support.apple.com/downloads/itunes
  #9  
Oud 21-09-15, 16:57
DonaldR DonaldR is offline
• iOS 10.3.3
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 48
Standaard

Dank je, Ik heb diverse versies op de harddisk gezet. Als een oudere geprobeerd, maar tot dusver geen succes. Het is een raadsel. Ook Apple support weet het niet meer. Ik kan ook een systeemherstel proberen naar een tijdje terug. Misschien dat ergens recent een bitje is omgevallen. Ik hou je op de hoogte
  #10  
Oud 21-09-15, 17:04
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Even voor mijn geruststelling , je hebt wel de windows firewall gecontroleerd toch? (Of als je andere firewall software geinstalleerd hebt die.
Citaat:
Windows 7
To make sure that the firewall isn't blocking iTunes, follow these steps:
Choose Start > Control Panel.
Click System and Security and click Windows Firewall.
Note: In the Icons View of Control Panel, click Windows Firewall.
Click "Allow a program or feature through Windows Firewall."
In the Allowed Programs and Features window, choose Change Settings.
Make sure that iTunes is selected for both private and public networks.
If iTunes isn't listed, click "Allow another program," click Browse, and go to the iTunes program, which is usually in C:\Program Files\iTunes\iTunes.
Note: For 64-bit editions of Windows, go to C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.
Select iTunes and click Open.
Note: iTunes may also appear as iTunes.exe.
Click Add in the Add a Program window.
Click OK in the Allowed Programs window.
Close the Windows Firewall window.
  #11  
Oud 21-09-15, 17:38
DonaldR DonaldR is offline
• iOS 10.3.3
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 48
Standaard

Ja heb ik allemaal gedaan.
Ik heb een herstelpunt van de 17de sept geïnstalleerd. En waarempel ik heb verbinding!!!!, met een iTunes 12.2.2.25 die ik helemaal niet geïnstalleerd heb.??? Misschien mijn vorige versie, maar die ziet er wel heel anders uit, geen appje te zien. Misschien als ik de iPad/iPhone aansluit. Ik ben al blij zat. Die info over de firewall is verrekte handig. Ik bewaar je tekst in een mapje. Voor het geval dat.
Bedankt Blazez voor de rappe reacties, geeft de burger moed (doet mij denken aan het begin van het pc-tijdperk, toen iedereen voor elkaar klaarstond
Vanavond maar verder kijken. Er is nog een hoop werk te verzetten vrees ik

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 september 2015 om 17:44 ----------

Te vroeg gejuicht. bij het aansluiten van m'n iPad krijg ik de boodschap van iTunes niet meer werkt en wordt afgesloten. OMG. Ik laat het ff rusten
  #12  
Oud 21-09-15, 19:44
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Denk er wel even aan dat iTunes 12.3 support voor iOS9 heeft. Maar aangezien je geen 9 hebt, maakt dat niet uit.
Dus . . . .als 12.2 werkt . . wellicht 12.3 er overheen installeren . . .

Iemand anders nog een idee met meer de kennis over de verbinding van iTunes naar buiten?
  #13  
Oud 21-09-15, 19:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Note: For 64-bit editions of Windows, go to C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.
Dat klopt van geen kanten. In de directory C:\Program Files (x86)\ staat juist de 32-bits software (x86) en niet de 64-bits software (x64).

Verwijder alles wat van Apple is, incl. alle registry entries, met Revo Uninstaller. Herstart de PC en installeer iTunes 12.3 opnieuw. Geen paniek Revo Uninstaller verwijdert de iTunes bibliotheken niet.

Revo Uninstaller Pro - Uninstall Software, Remove Programs easily, Forced Uninstall, Leftovers Uninstaller, Portable Uninstaller

Tijdens de installatie van iTunes worden ook de instellingen van de standaard Windows Firewall aangepast. Firewalls van derden past iTunes niet aan, dat moet je zelf doen.
  #14  
Oud 21-09-15, 19:57
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Net gezien. Als je in in iTunes de menubalk aanzet zit daar een help menu in. In het help menu zit een diagnostics mogelijkheid. daarmee kan je ook de verbinding naar buiten testen.
  #15  
Oud 22-09-15, 14:17
DonaldR DonaldR is offline
• iOS 10.3.3
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 48
Standaard

Heb ik gedaan, maar de iTunes diagnostics meldt alleen dat er geen verbinding mogelijk is. Niet waardoor niet.-
(Overigens heb ik een wat oudere Revo Uninstaller op de harddisk. Maar die ziet de geïnstalleerde iTunes niet, wel Apple Diagnostics en Apple Software Update)
Er is dus kennelijk iets goed misgegaan met de upgrade naar de nieuwste iTunes 12.3.
Ik heb opnieuw alle sporen van iTunes verwijderd, register opgeschoond, nieuwe corefoundation.dll gekopieerd naar System32 en en wat al niet, opnieuw iTunes 12.3 geïnstalleerd met hetzelfde resultaat: kan geen verbinding maken met iTunes Store.
Apple Support weet het verder ook niet. Ik begin te vrezen dat ik Windows opnieuw moet installeren.
Zou het volgens jullie helpen als ik mijn Win 7 64x upgrade naar 10. Zou tijdens die installatie herstelacties worden uitgevoerd. Of moet ik clean beginnen, C formatteren en zo?
  #16  
Oud 22-09-15, 19:34
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Als je het wil proberen, dan zou je kunnen overwegen een upgrade uit te voeren.
Als je het mij persoonlijk zou vragen, dan zou ik denk ik gaan voor een compleet nieuwe installatie (met een eventuele upgrade naar 10).
Stel je zelf de vraag of je de installatie nog vertrouwd als je zou upgraden. blijft er dan niet iets knagen met de vraag/wetenschap dat er ergens "iets" niet goed is?

Je zou eerst een upgrade kunnen doen, dat is aanzetten en lekker laten gaan. na afloop kijken of het werkt en dan beslissen. Maar dat kleine stemmetje op de achtergrond hou je toch.
  #17  
Oud 22-09-15, 20:39
DonaldR DonaldR is offline
• iOS 10.3.3
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 48
Standaard

Daar zit ik ook een beetje mee. Ik neig in de richting van een cleane windows installatie. Eerst 7 want die schijf heb ik nog en dan upgraden naar 10. Dat is ook niet zo'n punt. Alle proggies weer opnieuw installeren en alle aanverwante zaken...Maar door de jaren heen heb ik geleerd dat het er soms bij hoort. Ik probeer morgen nog iets met een proefversie van Revo Pro, en als dat ook niet lukt, dan wijd ik deze shit maar aan mysterieuze krachten, die bij tijd en wijle opduiken uit de krochten van de programmatuur. Thnx anyway voor de support
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen verbinding met de Itunes store? Herman96 iPad algemeen 2 28-02-13 12:25
Geen verbinding met App Store met iPhone jessia iPhone Apps 5 24-02-12 08:58
app store kan geen verbinding maken met i-tunes sjaak75 iPhone Apps 2 15-10-09 13:55
geen verbinding met itunes store onny0808 Archief 2 17-06-09 20:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:01.