iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Refund niet bij mijn saldo geteld (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/173465-refund-niet-mijn-saldo-geteld.html)

KIN174 27-06-16 10:27

Refund niet bij mijn saldo geteld
 
2 Bijlage(n)
Bij het inrichten van een nieuwe iPad moest ik opnieuw betalen voor de installatie van de app Playerxtreme. Ik nam contact op met de maker en kreeg een promo code om de betaling ongedaan te maken. Dat is allemaal netjes gebeurd. Bij mijn aankopen in iTunes staat nu dat de app gratis was. Alleen het bedrag ad €3,99 is niet toegevoegd aan mijn openstaande saldo bij iTunes. In eerste instantie kreeg ik in iTunes te zien dat ik een winkelkrediet had van dat bedrag, maar dat staat er nu niet meer bij.

- Wat kan er aan de hand zijn? Gaat dat bedrag nog worden bijgeschreven?
- Heb ik nu naast mijn saldo van een giftcard ook nog een ander saldo openstaan? Te besteden in de iTunes shop? Ook al staat dat nu niet meer vermeld?

XIII 27-06-16 11:14

Met een promo code kun je een App gratis downloaden, maar geen geld terugkrijgen dat je al hebt uitgegeven (voor zover ik weet).

Wat is er "allemaal netjes gebeurd" waardoor jij een andere indruk hebt?

KIN174 27-06-16 14:30

Op de nieuwe iPad moest ik opnieuw de app betalen bij installatie. Ik had verwacht dat ik die gratis uit mijn eerdere aankopen kon halen. Wat niet het geval was. Ik wendde mij tot de maker en die vroeg me de aankoop ongedaan te maken en gaf me de promo code voor een nieuwe installatie van een ondertussen verbeterde versie. Doordat ik op iTunes daarna zag dat de aankoop voor 0 euro was gekocht dacht ik dat alles naar wens was verlopen. Alleen had ik niet in de gaten op welke manier ik opnieuw die €3,99 zou kunnen gebruiken.

Het is toch zo dat ik voor het geld bij iTunes moet zijn en niet bij de maker van de app?
Bij aanschaf heb ik het ook aan iTunes betaald. Tenminste zij hebben het afgeschreven van een saldo dat ik bij hen heb openstaan.

XIII 27-06-16 18:02

Oh, je hebt je geld teruggevraagd bij Apple?

Dat kon ik niet opmaken uit je vorige bericht.

Hoe heb je betaald? Via iTunes tegoed of creditcard?

KIN174 27-06-16 23:10

Via ITunes tegoed denk ik. Zo'n kaart die je bij een supermarkt kunt kopen en de code daarop dan ingeeft in iTunes.

XIII 28-06-16 00:02

Dan zou je het bedrag ook als tegoed terug moeten krijgen.

Heb je de mail nog van de Apple medewerker die de refund goedkeurde?

KIN174 28-06-16 10:10

Ik kan me niet herinneren daar een mail over te hebben gekregen. Maar ik ga het nog even nazoeken. Het probleem is dat de mails van iTunes altijd binnen komen op het emailadres van mijn man. En na inzien gooit hij ze altijd meteen weg :(

Ik zag alleen op elkaar opeenvolgende dagen dat de tekst bij aankopen in iTunes was gewijzigd. De ene dag werd aangegeven dat de aankoop was gedaan voor €3,99 en de dag daarop voor €0.
En er stond eerst bij vermeld dat ik een winkelcrediet had van €3,99, maar later was dat verdwenen ??
Wat stelt winkelkrediet voor?

Kan ik bij iTunes ergens een totaal overzicht zien van alle ontvangen facturen?

XIII 28-06-16 12:00

Heb je na de refund nieuwe Apps gekocht?

Dan is die €3,99 winkelkrediet daar aan uitgegeven.

KIN174 28-06-16 12:42

1 Bijlage(n)
Nee, ik koop maar sporadisch een app (zie afb van dit moment)
Post op 23 juni is de installatie op de nieuwe iPad.
Na het gebruik van de promo code kwam de bovenste regel erbij te staan.

Misschien heeft dit er nog iets mee te maken?
Van de app PlayerXtreme heb ik eerst (op oude iPad) de gratis versie geinstalleerd. Tijdens de installatie (of bij het eerste gebruik?) kwam er een popup melding dat de app gratis over zou gaan naar de PRO versie als ik een review zou schrijven. In eerste instantie had ik 'm dus gratis.

XIII 28-06-16 14:10

Dat verklaart wel waarom je de 2e keer moest betalen voor de Pro versie.

Het zijn 2 verschillende Apps en in de administratie van Apple heb je alleen de gratis versie "gekocht".

KIN174 28-06-16 22:17

Dan zal ik me daar maar bij neerleggen.
Gelukkig is het geen groot bedrag.

Bedankt voor de hulp en je geduld met mij.

gr.

XIII 29-06-16 00:04

Ik heb nog eens goed naar je eerste screenshot (1e post) gekeken.

De term "winkelkrediet" daar geeft niet aan dat je een krediet hebt, maar dat je met "winkelkrediet" (tegoed van een iTunes gift card) hebt betaald...

Je kunt facturen overigens terugzien bij Account | Mijn account tonen in iTunes.

KIN174 29-06-16 10:15

Dank je. Ik ga toch nog eens kijken ;-)

KIN174 29-06-16 19:43

Ik krijg dan dat lijstje waar ik al een screenshot van heb gestuurd.
Ik weet niet hoe ik de facturen tevoorschijn kan halen?

XIII 29-06-16 22:45

Je hebt gelijk; het is slechts de Purchase History, niet een uitgebreide factuur.

Als ik het me goed herinner zie je een refund ook niet duidelijk terug op een factuur. Apple verhoogt je tegoed en dat is alles...

Guest-20180925190238 29-06-16 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1022697)
Als ik het me goed herinner zie je een refund ook niet duidelijk terug op een factuur. Apple verhoogt je tegoed en dat is alles...

Voor een een refund stuurt Apple een kredietnota per e-mail. Tenminste, bij ons werkt dat zo:

http://www.imgdumper.nl/uploads9/577...t_21.47.25.jpg

XIII 30-06-16 09:29

Zie jij die daarnaast ook (als oneliner?) terug in je accountoverzicht in iTunes?

Guest-20180925190238 30-06-16 09:34

In de iTunes Purchase History zie ik die kredietnota niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:09.