//

inrichten Itunes

inrichten Itunes discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Leden, Ik gebruik mijn ipads voor onze danslessen op locatie, maar ik loop steeds tegen een niet juist gesyncte ipad aan. Ik zoek eigenlijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-09-16, 22:28
BeginnersGeluk BeginnersGeluk is offline
 
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2016
Berichten: 3
Standaard inrichten Itunes

Beste Leden,

Ik gebruik mijn ipads voor onze danslessen op locatie, maar ik loop steeds tegen een niet juist gesyncte ipad aan.

Ik zoek eigenlijk advies.

Ik hoopte namelijk op mijn nas een mappen structuur aan te kunnen leggen die Itunes dan inleest en dat deze dan gesynct wordt naar de ipads. zodoende als er een vastloopt of crasht kan ik zo een nieuwe in orde maken. Maar ik werd vandaag uit de illusie gehaald dat dat nooit gaat lukken.

Dus mijn vraag aan jullie, hoe kan ik dit het beste aanpakken.

wij gebruiken veel muziek van cd's die niet tekoop zijn in Ituns speciale kindermuziek en danseducatie muziek. dus ik heb hier alleen maar mp3's van en niet gekochte itunes bestanden.

en ik wil eigenlijk op één plaats alles in een juiste mappen structuur hebben staan en dat deze naar meerdere Ipads gesynct wordt!

ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. De Itunes server in mijn nas is ook geen optie volgens mij, want dat is alleen leuk als ik thuis ben
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-09-16, 03:49
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Snap het probleem niet zo goed. Ik heb in iTunes de muzieklocatie ingesteld op mijn NAS. Zodra iTunes start, wordt er automatisch draadloos gesynchroniseerd met 2 iPhones en 3 iPads. Nieuwe muziek? Gewoon naar de NAS kopiëren, iTunes starten en de rest volgt vanzelf.

Andere optie is iTunes Match waarbij alle muziek, ongeacht de bron, met alle iDevices automatisch synchroniseert.
  #3  
Oud 04-09-16, 23:39
BeginnersGeluk BeginnersGeluk is offline
 
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2016
Berichten: 3
Standaard

Oke, het probleem is dat ik dus graag in itunes een mappenstructuur wil hebben die op beide ipads hetzelfde is. zonder steeds de nummers heen en weer te moeten slepen.

Ik heb mijn itunes map staan op een netwerk locatie in de nas. maar als ik Itunes open zie ik de nummers niet naar voren komen.

Ik wil graag op de nas een mappen structuur maken die gezien wordt door Itunes en dan overgezet wordt op de Ipads?

Hopelijk is het zo wat duidelijker.
  #4  
Oud 05-09-16, 03:56
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ga in iTunes onder Bewerken Voorkeuren Geavanceerd naar de locatie van de muziek. Vul daar de juiste locatie in van de hoofdmap. Sluit een iPad aan en vink onder Muziek 'Hele bibliotheek synchroniseren' aan en klik op synchroniseren. Als het goed is ingesteld, begint dat vervolgens. Idem voor de volgende iPad.
  #5  
Oud 05-09-16, 07:33
BeginnersGeluk BeginnersGeluk is offline
 
• 9.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2016
Berichten: 3
Standaard

oké, maar deze mappen krijg je niet te zien in itunes zelf dan?
  #6  
Oud 05-09-16, 08:03
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Volgens mij werkt iTunes alleen op metadata, en niet op een mappenstructuur. In iTunes dan wel he. De bestanden in een bestandsstructuur zijn wel mappen.
Maar binnen iTunes zie je alle albums bij elkaar.

Wat je wel kan doen is playlists aanmaken met verschillende albums er in. Misschien is dat een manier om te werken. Dan koppel je de playlists aan de betreffende iPad en dan komt dat wel goed.
  #7  
Oud 05-09-16, 10:24
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

In het muziekoverzicht in iTunes zie je alfabetisch alle albums of artiesten, geen mappen. Op de iPad zie je het resultaat van jouw mappen. Bijv. een hoofdmap van een artiest met daaronder submappen van albums of nummers en die worden overeenkomstig jouw mappenstructuur weergegeven.
Zoals Blazes suggereert, kun je met playlists ook veel organiseren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Meerdere iPad's apart inrichten pascalv71 iPad algemeen 1 10-12-12 12:39
iPhone 4S (nieuw) inrichten jwh iPhone algemeen 1 06-11-11 21:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.