iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Gedonder met Ms Outlook 2007 (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/177490-gedonder-ms-outlook-2007-a.html)

paulT 20-06-17 21:18

Gedonder met Ms Outlook 2007
 
Kan de set mappen niet openen. Er is een onverwachte fout opgetreden. De informatieservice C:\PROGRA~2\COMMON~1\Apple\INTERN~\APLZOD.dll is niet door MAPI geladen. Controleer of de service goed is geïnstalleerd en geconfigureerd.

Sinds de tweetraps verificatie geen synchronisatie meer met icloud agenda en contacten met de windows outlook.
Alles uitgevinkt opnieuw geïnstalleerd uitgevinkt opnieuw opgestart enz. maar het lukt niet. Krijg steeds de bovenstaande melding.
Wat doe ik fout?

Guest-20180925190238 20-06-17 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulT (Bericht 1033331)
Wat doe ik fout?

Geen app specifiek paswoord aangemaakt voor Outlook (en gebruikt)?

https://www.macrumors.com/2017/05/16...icloud-access/

paulT 21-06-17 01:26

Nou, alles opnieuw geïnstalleerd. wachtwoord voor outlook aangemaakt. Aanvinken uitvinken opnieuw opstarten aanvinken enz.
nog steeds geen synchronisatie met contacten en agenda. Wat doe ik fout?

wpb 21-06-17 12:51

Sinds 3 dagen heb ik hetzelfde probleem met Outlook 2007.
iCloud opnieuw geïnstalleerd, iCloud account verwijderd en opnieuw aangemaakt; niets helpt.
Het heeft altijd goed gewerkt...

paulT 21-06-17 13:20

Het wachtwoord met streepjes ingevoerd. De mail verschijnt wel in een map maar agenda en contacten blijven leeg. En als ik op icloud klik krijg ik nog steeds de melding:

Kan de set mappen niet openen. Er is een onverwachte fout opgetreden. De informatieservice C:\PROGRA~2\COMMON~1\Apple\INTERN~\APLZOD.dll is niet door MAPI geladen. Controleer of de service goed is geïnstalleerd en geconfigureerd.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 June 2017 om 13:15 ----------

Een uur met apple support aan de lijn gezeten. Het komt door de laatste update van microsoft voor outlook 2007 > KB3191898 Je kunt die update van microsoft verwijderen dan doet ie het weer maar de afdeling engineering is bezig met de goede oplossing. De oplossing wordt gedaan door of microsoft of door apple.

Het gevolg is dat de mail van icloud wel in het navigatievenster verschijnt, maar de mappen van icloud (zoals contacten en agenda) niet geladen kunnen worden.

Het lijkt me minder verstandig om die update van MS te verwijderen, dus wachten op de goede update van de software van MS of icloud voor windows.
Ik hou contact met apple en wacht af.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Heb het net uitgeprobeerd. Je gaat in windows naar configuratiescherm > Programma's en onderdelen > geïnstalleerde updates weergeven. Je verwijdert update KB3191898 > opnieuw opstarten en het werkt weer.

paulT 20-07-17 16:05

Beste Paul,

Er gaat een definitieve oplossing komen. We zijn op dit moment druk bezig maar ik weet niet wanneer dit opgelost is. Ik raad aan om iCloud for windows up-to-date te houden.

Met vriendelijke groet,

Jordi Carree
Apple Distribution International

On 18 Jul 2017, at 02:59, P.K. <taxisnelweg@gmail.com> wrote:

Onderstaande vond ik op microsoft support.
Komt er nog een definitieve oplossing?
Vriendelijke groeten, Paul.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Probleem 5
iCloud wordt niet juist geladen in Outlook 2007. Bij de toegang tot de agenda, contactpersonen of taken in Outlook 2007, wordt het volgende foutbericht weergegeven:
Kan de set mappen niet openen.
MAPI is niet de informatieservice C:\PROGRA~2\COMMON~1\Apple\Internet Services\APLZOD.dll. Zorg ervoor dat de service correct is geïnstalleerd en geconfigureerd.

Status
Het laden van niet-geregistreerde MAPI-services is standaard Outlook om veiliger te maken uitgeschakeld.

Tijdelijke oplossing


Waarschuwing Deze tijdelijke oplossing mogelijk maakt uw computer of netwerk kwetsbaarder voor aanvallen door kwaadwillende gebruikers of schadelijke software, zoals virussen. Microsoft raadt deze methode niet aan, maar levert deze informatie, zodat u kiezen kunt voor het implementeren van deze oplossing naar eigen goeddunken. Deze tijdelijke oplossing gebruiken voor uw eigen risico.
Als u toepassingen die afhankelijk zijn vertrouwde van het op deze manier wordt geladen, kunt u deze toepassingen opnieuw inschakelen door de volgende registersleutel:
REG_DWORD HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\Security\AllowUnregisteredMapiServices
De registerinstelling als een domeinbeleid toepassen kunt u de volgende registersubsleutel:
HKCU\Software\Policies\Microsoft\Office\12.0\Outlook\Security\AllowUnregisteredMapiServices

De waarde 0 (standaardinstelling): laden van niet-geregistreerde MAPI-services blokkeren. Dit is de aanbevolen instelling om te voorkomen dat onverwachte uitvoeren van onbekende code
De waarde 1: Laden van niet-geregistreerde MAPI-services inschakelen.
Belangrijk Deze sectie, methode of taak bevat stappen voor het wijzigen van het register. Echter, er kunnen ernstige problemen optreden als u het register onjuist bewerkt. Daarom is het belangrijk de volgende stappen zorgvuldig te volgen. Als extra beveiliging maakt u een back-up van het register voordat u wijzigingen aanbrengt. Vervolgens kunt u het register herstellen als er een probleem optreedt. Voor meer informatie over hoe u een back-up van het register kunt maken en terugzetten, klikt u op het volgende artikel in de Microsoft Knowledge Base:
322756 Een back-up maken en het register terugzetten in Windows

Ga als volgt te werk om deze wijzigingen in het register:
1. Klik op Start, klik op uitvoeren, typ Regedit in het vak Openen en klik vervolgens op OK.
2. Zoek en klik op de volgende subsleutel in het register:
HKCU\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\Security\
3. Wijs Nieuw aan in het menu Bewerken en klik vervolgens op DWORD-waarde.
4. Typ AllowUnregisteredMapiServices voor de naam van de DWORD-waarde en druk op Enter.
5. Klik met de rechtermuisknop op AllowUnregisteredMapiServicesen klik vervolgens op wijzigen.
6. Typ 1 als u de registervermelding in het vak Waardegegevens en klik op OK.
Opmerking Schakel de instelling van de AllowUnregisteredMapiServices , typt u 0 (nul) en klik op OK.
7. Sluit de Register-Editor af en start de computer opnieuw op.

Informatie over het beveiligingslek (geldt voor alle versies)
MAPI valideert dat een provider DLL's niet laden wordt aangevraagd in MapiSVC.inf juist is geregistreerd of zelfs dat het afkomstig is van de lokale computer. Dit kan worden misbruikt door een bestand met een OLE-object maakt op zodanige wijze dat MAPI een DLL-bestand laden vanaf een netwerkshare als het OLE-object wordt geactiveerd. Dit kan uitvoering van willekeurige code kan plaatsvinden.

De producten van andere leveranciers die in dit artikel worden beschreven, worden vervaardigd door bedrijven die onafhankelijk van Microsoft zijn. Microsoft geeft geen enkele garantie, impliciet noch anderszins, omtrent de prestaties of betrouwbaarheid van deze producten.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Scho8 31-08-17 15:39

KB3191898
 
Wanneer komt de reparatie update?

paulT 31-08-17 15:43

Tja als ik dat wist.
Ondertussen is er een andere update die je moet weghalen. De KB 3115461 en de KB 3213643

Latere versies van outlook werken trouwens wel goed.

cindyc 03-11-17 11:03

De vermelde updates heb ik niet teruggevonden op m'n systeem. Allicht is er opnieuw ene. Iemand een idee? Thx!

Gonus 03-11-17 11:43

Office 2007 is inmiddels 10 jaar oud. Is het misschien een optie om een nieuwere versie aan te schaffen/te installeren?

Guest-20180925190238 03-11-17 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonus (Bericht 1037378)
Office 2007 is inmiddels 10 jaar oud.

En MS Office 2007 wordt ook niet meer ondersteund door Microsoft:

https://support.microsoft.com/nl-nl/...tended-support

Gonus 03-11-17 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1037379)
En MS Office 2007 wordt ook niet meer ondersteund door Microsoft:

https://support.microsoft.com/nl-nl/...tended-support

Kijk aan. Des te meer reden om iets anders te gaan gebruiken...

cindyc 03-11-17 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonus (Bericht 1037380)
Kijk aan. Des te meer reden om iets anders te gaan gebruiken...

Neen, helaas niet mogelijk. Moet ook nog kunnen communiceren met een exchange 2003.

Gonus 03-11-17 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cindyc (Bericht 1037381)
Neen, helaas niet mogelijk. Moet ook nog kunnen communiceren met een exchange 2003.

Wow.
De ondersteuning daarop is al ruim 2 jaar geleden beëindigd.

cindyc 03-11-17 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonus (Bericht 1037382)
Wow.
De ondersteuning daarop is al ruim 2 jaar geleden beëindigd.

Mja, dat weet ik, maar daar kan ik dus niets aan veranderen ... :cool:

Gonus 06-11-17 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cindyc (Bericht 1037384)
Mja, dat weet ik, maar daar kan ik dus niets aan veranderen ... :cool:

Wij en Microsoft ook niet... ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.