iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Syncen met 2 lokaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/18060-syncen-2-lokaties.html)

kaiiestan 03-08-08 12:21

Syncen met 2 lokaties
 
Ik zit met 2 situaties en het lukt me niet om hier een goede oplossing voor de verzinnen. Situatie Prive en situatie Werk.
Situatie Prive
Ik draai zelf een exchange server, syncen tussen mijn Iphone3g en deze exchange server gaat prima. Geen problemen

Situatie Werk.
Op mijn werk draaien ze ook exchange maar deze is niet van buiten af te bereiken. Synchen kan alleen dus direct aan mijn laptop. Maar volgens mij lukt het niet om hier Itunes op te installeren en dan te synchen met de iphone toch? Itunes geeft dan toch aan de iphone al synced met exchage prive. Ik wil alleen de kalender van mijn werk synchen, de email van het werk hoef ik niet te kunnen zien.

De meest ideale oplossing zou een desktop applicatie zijn die de outlook kalender van mijn werk synced met de exchage thuis.

Wie heeft een oplossing?

iTyn 04-08-08 17:11

zelfde
 
geen oplossing, wel hetzelfde probleem maar dan wat muziek betreft.. Zou zo graag muziek erop zetten zonder te syncen.. Weet iemand of dat kan?

annevanhal 04-08-08 23:13

Zie mijn post in sync problemen met agenda..... mijn (bijna) perfecte workarround loopt nu goed ONDDANKS Apple :-)
Ik sync mijn agenda op het werk nu met Google..... daar is handige freeware voor beschikbaar van Google. En vervolgens sync ik met NemusSync van Google naar mijn iPhone (1.1.4 firmware). Werkt als een zonnetje en via Wi-Fi, dus ik heb iTunes niet meer nodig op mijn werkpc :-)
Wat jij wil, kan dus met gratis software..... je draait iTunes thuis om je muziek op je iPhone te zetten en je synct je werk agenda via 2 freeware tools zonder dat iTunes op je werkpc moet staan.

raptile 05-08-08 00:13

Misschien leuk om hier een runbook van te schrijven?
Ik denk dat er veel mensen baat bij zouden hebben!

iTyn 05-08-08 09:47

@ anne
 
Dank voor je reply. Mijn probleem echter is dat ik van verschillende computers muziek op mijn iPhone wil zetten, niet zozeer dat ik mijn agenda moet syncen. De enige oplossing die ik nu zie is muziek van anderen naar mijn compu te kopieren, en vanuit daar vervolgens de muziek op mijn iPhone te zetten (lees: te syncen, bah). Waaarom is dit zo moeilijk?:confused:

barts5 05-08-08 09:53

Weet iemand ook of er voor de 2.0 versie ook een nemus sync bestaat?

Bomans 05-08-08 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTyn (Bericht 160798)
... Mijn probleem echter is dat ik van verschillende computers muziek op mijn iPhone wil zetten, ...

en dat is nu net wat Apple wil vermijden.

iTyn 05-08-08 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 160804)
en dat is nu net wat Apple wil vermijden.

snap ik.. maar met een iPod kan het wel gewoon


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.