iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: Apple apps maken geen verbinding (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/181358-apple-apps-maken-geen-verbinding.html)

appleuser1989 05-04-18 09:08

Apple apps maken geen verbinding
 
Hoi allemaal, ik heb via de zoekfunctie een antwoord proberen te vinden op deze vraag, maar ik vond het niet, vandaar dat ik een nieuwe lijn open.

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe MacBook Air gekocht met daarop OS X HighSierra al voorgeinstalleerd. Ik heb toen een Time Machine-backup overgezet van een ouder systeem en heb sindsdien problemen. Los van probleempjes die ik later anders wil oplossen, is mijn grootste euvel momenteel dat, wanneer ik verbinding heb met internet, de applicaties van de Mac zelf geen verbinding maken met internet. De browser Chrome doet het prima, dus aan de verbinding ligt het niet, maar in Systeemvoorkeuren kan ik bv. bij het instellen van de iCloud-internetaccounts geen verbinding maken, en dus ook niet met Calendar. Ook de iTunes Store en App Store tonen enkel een wit scherm.

Is er iets wat ik hieraan kan doen? Met name het niet kunnen instellen van de internetaccounts, waardoor mijn agenda niet meer synchroniseert, zorgt voor problemen.

Mvg, Korné

Guest-20180925190238 05-04-18 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appleuser1989 (Bericht 1041494)
Ik heb toen een Time Machine-backup overgezet van een ouder systeem en heb sindsdien problemen.

Met welk ouder systeem was die Time Machine backup gemaakt?

appleuser1989 05-04-18 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1041497)
Met welk ouder systeem was die Time Machine backup gemaakt?

Heb net gekeken, en bleek 10.9.5 te zijn.

Guest-20180925190238 05-04-18 09:49

Dan installeer macOS High Sierra opnieuw met de full installer uit de Mac App Store. Die download is nogal groot, ca. 5 - 6 GB. Geen paniek: tijdens de installatie wordt niet aan de User directory geraakt.

Succes gewenst. :-)

appleuser1989 05-04-18 09:59

Ik zal de full installer dan op een andere manier (via torrent?) te pakken moeten zien te krijgen, want de Mac App Store geeft dus geen beeld... :) Komt goed, ik ga het proberen!

Guest-20180925190238 05-04-18 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appleuser1989 (Bericht 1041500)
Ik zal de full installer dan op een andere manier (via torrent?) te pakken moeten zien te krijgen, want de Mac App Store geeft dus geen beeld... :) Komt goed, ik ga het proberen!

Doe dat maar niet met torrents. Geen kat die weet wat daar nog allemaal inzit. Start op in Safe Mode en probeer de Mac App Store nog eens.

Voor het geval dat je niet weet wat Safe Mode is:

https://www.appletips.nl/mac-veilige-modus/

appleuser1989 05-04-18 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1041501)
Doe dat maar niet met torrents. Geen kat die weet wat daar nog allemaal inzit. Start op in Safe Mode en probeer de Mac App Store nog eens.

Voor het geval dat je niet weet wat Safe Mode is:

https://www.appletips.nl/mac-veilige-modus/

Dank voor je reactie. Ik heb Safe Mode eerder al geprobeerd. Kan ik op de een of andere manier op een andere Mac die HighSierra downloaden en dan draaien op de kapotte Mac?

Guest-20180925190238 05-04-18 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appleuser1989 (Bericht 1041502)
Kan ik op de een of andere manier op een andere Mac die HighSierra downloaden en dan draaien op de kapotte Mac?

Dat kan. Je kan de installer kopiëren. Dan direct van de installer starten. Of, van de installer een bootable USB-stick maken.

Als de Terminal werkt kan je ook de onderstaande commando's gebruiken:

Code:

softwareupdate -l
Code:

sudo softwareupdate -iva
of

Code:

sudo softwareupdate -irv

appleuser1989 10-04-18 12:49

Heb High Sierra opnieuw geïnstalleerd (met behoud van user inderdaad zoals timosha opmerkte), maar dat loste het probleem niet op.
Toen heb ik een handmatige backup gedaan (dus niet via Time Machine), de hele schijf gewist en opnieuw High Sierra geïnstalleerd. Sindsdien zijn de problemen verholpen.
Dank aan timosha voor de hulp!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:03.