//

Apple apps maken geen verbinding

Apple apps maken geen verbinding discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, ik heb via de zoekfunctie een antwoord proberen te vinden op deze vraag, maar ik vond het niet, vandaar dat ik een nieuwe ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-04-18, 09:08
appleuser1989 appleuser1989 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2018
Berichten: 5
Standaard Apple apps maken geen verbinding

Hoi allemaal, ik heb via de zoekfunctie een antwoord proberen te vinden op deze vraag, maar ik vond het niet, vandaar dat ik een nieuwe lijn open.

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe MacBook Air gekocht met daarop OS X HighSierra al voorgeinstalleerd. Ik heb toen een Time Machine-backup overgezet van een ouder systeem en heb sindsdien problemen. Los van probleempjes die ik later anders wil oplossen, is mijn grootste euvel momenteel dat, wanneer ik verbinding heb met internet, de applicaties van de Mac zelf geen verbinding maken met internet. De browser Chrome doet het prima, dus aan de verbinding ligt het niet, maar in Systeemvoorkeuren kan ik bv. bij het instellen van de iCloud-internetaccounts geen verbinding maken, en dus ook niet met Calendar. Ook de iTunes Store en App Store tonen enkel een wit scherm.

Is er iets wat ik hieraan kan doen? Met name het niet kunnen instellen van de internetaccounts, waardoor mijn agenda niet meer synchroniseert, zorgt voor problemen.

Mvg, Korné
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-04-18, 09:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appleuser1989 Bekijk bericht
Ik heb toen een Time Machine-backup overgezet van een ouder systeem en heb sindsdien problemen.
Met welk ouder systeem was die Time Machine backup gemaakt?
  #3  
Oud 05-04-18, 09:38
appleuser1989 appleuser1989 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2018
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Met welk ouder systeem was die Time Machine backup gemaakt?
Heb net gekeken, en bleek 10.9.5 te zijn.
  #4  
Oud 05-04-18, 09:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan installeer macOS High Sierra opnieuw met de full installer uit de Mac App Store. Die download is nogal groot, ca. 5 - 6 GB. Geen paniek: tijdens de installatie wordt niet aan de User directory geraakt.

Succes gewenst.
  #5  
Oud 05-04-18, 09:59
appleuser1989 appleuser1989 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2018
Berichten: 5
Standaard

Ik zal de full installer dan op een andere manier (via torrent?) te pakken moeten zien te krijgen, want de Mac App Store geeft dus geen beeld... Komt goed, ik ga het proberen!
  #6  
Oud 05-04-18, 10:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appleuser1989 Bekijk bericht
Ik zal de full installer dan op een andere manier (via torrent?) te pakken moeten zien te krijgen, want de Mac App Store geeft dus geen beeld... Komt goed, ik ga het proberen!
Doe dat maar niet met torrents. Geen kat die weet wat daar nog allemaal inzit. Start op in Safe Mode en probeer de Mac App Store nog eens.

Voor het geval dat je niet weet wat Safe Mode is:

https://www.appletips.nl/mac-veilige-modus/
  #7  
Oud 05-04-18, 10:07
appleuser1989 appleuser1989 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2018
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Doe dat maar niet met torrents. Geen kat die weet wat daar nog allemaal inzit. Start op in Safe Mode en probeer de Mac App Store nog eens.

Voor het geval dat je niet weet wat Safe Mode is:

https://www.appletips.nl/mac-veilige-modus/
Dank voor je reactie. Ik heb Safe Mode eerder al geprobeerd. Kan ik op de een of andere manier op een andere Mac die HighSierra downloaden en dan draaien op de kapotte Mac?
  #8  
Oud 05-04-18, 10:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appleuser1989 Bekijk bericht
Kan ik op de een of andere manier op een andere Mac die HighSierra downloaden en dan draaien op de kapotte Mac?
Dat kan. Je kan de installer kopiëren. Dan direct van de installer starten. Of, van de installer een bootable USB-stick maken.

Als de Terminal werkt kan je ook de onderstaande commando's gebruiken:

Code:
softwareupdate -l
Code:
sudo softwareupdate -iva
of

Code:
sudo softwareupdate -irv
  #9  
Oud 10-04-18, 12:49
appleuser1989 appleuser1989 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2018
Berichten: 5
Standaard

Heb High Sierra opnieuw geïnstalleerd (met behoud van user inderdaad zoals timosha opmerkte), maar dat loste het probleem niet op.
Toen heb ik een handmatige backup gedaan (dus niet via Time Machine), de hele schijf gewist en opnieuw High Sierra geïnstalleerd. Sindsdien zijn de problemen verholpen.
Dank aan timosha voor de hulp!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan geen SSH verbinding maken met iPhone nitos Jailbreak apps en thema's 0 17-08-15 02:01
Iphone kan geen verbinding maken met Wi-Fi. Davyvdv iPhone algemeen 12 16-02-12 10:10
iPhone: kan geen verbinding met youtube maken nickholtus Jailbreak 1 18-02-11 23:31
Kan geen verbinding maken met Guest-1102131139 Wi-Fi 0 19-02-10 15:45
Windows: Genius kan geen verbinding maken blokzeil1 iTunes 0 19-09-09 19:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:18.