//

Itunes en DRM

Itunes en DRM discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ok, Goedendag allemaal. Na 40 jaar een Windows gebruiker te zijn geweest ben ik prive overgestapt op Apple. Bijna alles wel in huis nu. probleem ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-08-18, 14:36
Appletogo Appletogo is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2018
Locatie: Breda
Berichten: 1
Standaard Itunes en DRM

Ok,

Goedendag allemaal. Na 40 jaar een Windows gebruiker te zijn geweest ben ik prive overgestapt op Apple.

Bijna alles wel in huis nu.

probleem waar ik tegenaan loop:
Ik heb Apple music abo en download daar mijn muziek mee. Nu wil ik die muziek graag ergens op afspelen, lijkt mij niet heel vreemd toch?

Ik wil de muziek afspelen op onze Denon Heos Home Cinema.

Aangezien de Denon Heos geen airplay heeft gebruik ik de Denon Heos App. Daar kan ik o.a. ook de muziek zien van de Iphone. Alleen afspelen gaat niet aangezien ik de melding krijg dat of het nummer niet gedownload is (dat is wel gedownload) of er een DRM beveiliging op zit.

het laatste blijkt dus het geval te zijn.

Resume,

Ik heb alles van Apple aangeschaft, heb een legaal en betaald Apple abonnement op Apple music maar afspelen op mijn Denon Heos systeem gaat dus niet. Moet niet gekker worden

Om irritante DRM beveiliging er af te krijgen heb ik nu een programma aangeschaft DRmare audioconverter. Meestal doet het programma het helemaal niet en heel soms wordt er een nummer geconverteerd. Dat is dus ook niet de oplossing.

Hoe te handelen?? ik kan onmogelijk de enige zijn met dit probleem wat helemaal geen probleem zou moeten zijn

gr
Richard
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-08-18, 13:31
hdewolf hdewolf is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Zaandijk
Berichten: 3
Standaard

Ik ken de Denon app niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik neem aan dat Apple Music het nummer wel goed afspeelt op de iPhone (als daar het probleem zit, dan weet ik ook geen oplossing).

Je hebt een paar mogelijkheden:
(1) afspelen via Bluetooth. Ik weet niet of jouw Denon Home Cinema een Bluetooth signaal kan ontvangen, dat is de eenvoudigste oplossing. Als de Denon geen Bluetooth ontvangt, dan zijn er losse Bluetooth ontvangertjes met een audio uitgang die je dan kan aansluiten op een audio ingang de Denon. Deze Bluetooth ontvangers zijn meestal bedoeld om koptelefoons draadloos te maken, maar kunnen met een adaptersnoertje ook op andere apparatuur gebruikt worden.

(2j via AirPlay: ik doe dat zelf met AirPort Express, werkt prima. Apple produceeert de AirPort Express niet meer, maar ze zijn nog wel te koop. Een andere oplossing is Apple TV, die kan werken als een AirPlay ontvanger en het audio (en TV) signaal bedraad doorgeven aan de Denon.

Ik ben het met je eens dat het vervelend is dat je muziek niet kunt afspelen via de Denon Heos app, maar dat staat (weggestopt) in de licentievoorwaarden van Apple (https://www.apple.com/legal/internet...l/terms.html): “Toegang tot de Diensten mag uitsluitend worden verkregen met gebruikmaking van Apple software”. Waarschijnlijk is dat een kopieerbescherming.

Succes er mee!
Reageren

Labels
drm removal



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Itunes alle muziek in een keer overzetten op itunes lukt niet Dennis201 iTunes 1 05-06-15 07:35
Windows: Win8 met Itunes, Itunes geeft steeds dezelfde fout machtiging bij Ipad rjdewit iTunes 3 19-09-14 20:31
muziek van mijn iphone 4S naar itunes. Op itunes is alles per ongeluk gewist leopold3 iPhone algemeen 3 30-10-12 18:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:36.