iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Hoe lang doet een backup van iTunes erover (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/18662-lang-doet-backup-itunes-erover.html)

ztrezz 10-08-08 10:55

Hoe lang doet een backup van iTunes erover
 
Ik heb een iPhone 3g 16Gb, en als ik iTunes aansluit wil deze nog wel eens een backup maken voor hij gaat synchroniseren. Nu heb ik nog niet veel op de iphone staan (3Gb aan muziek en een 20 tal gratis applicaties). Het backuppen duurt bij mij nu al een half uur. Al sik straks nog eens 3Gb aan muziek er bij op heb staan, is het bijna onwerkbaar geworden.

Hoe lang is de backup bij jullie bezig?

macfreaker 10-08-08 11:01

Zal ongeveer hetzelfde zijn op een mac. Maar wij kunnen deze simpel uitschakelen (in terminal volgend commando uitvoeren "defaults write com.apple.iTunes DeviceBackupsDisabled -bool true "). Maar voor win is er geen oplossing (denk ik toch).

cypher21 10-08-08 11:04

Bij mij duurt een backup maken in iTunes ANDERHALF uur :(

Je kunt de automatische backup functie wel uitschakelen in windows.

Menu>bewerken>voorkeuren>tabblad Synchroniseren en daar het vinkje aanzetten bij "Automatische synchronisatie voor alle iphones en ipods uitschakelen"

Als je dan handmatig synchroniseerd, gaat itunes wel een backup maken, maar dan moet je even op het kruisje bovenin klikken. Dan slaat iTunes de backup over en gaat verder met synchroniseren

ButcherJF 10-08-08 13:03

Even geprobeerd.
Tot vandaag was een backup binnen een minuut gepiept. Maar: ik heb even 'geshopt' in de AppStore en er een stuk of 20 apps op gezet (meest gratis, ik blijf wel een Nederlander tenslotte). Nu duurde het 17 minuten. Ga straks nog eens proberen, zonder wijzigingen te doen. Kijken of dit uitmaakt.

Hunter 10-08-08 15:17

Hendrik of eidac has figured out a way to stop iTunes from backing up your iPhone on a Windows machine. It’s actually pretty easy to do. Instructions inside.
All you do is copy the snippet of text and paste it. Be sure to backup the iTunesPrefs.xml file and kill iTunes before starting. The instructions are as followed:

1. Locate your iTunesPrefs.xml file. It’s usually located in C:\Documents and Settings\username\Application Data\Apple Computer\iTunes or C:\Documents and Settings\username\Local Settings\Application Data\Apple Computer\iTunes.
Hint: If the folder Application Data does not show up, make sure that hidden files are visible in the Windows Explorer

2.Backup your iTunesPrefs.xml file

3.Open iTunesPrefs.xml using a capable text-editor (e.g. Notepad++, Ultraedit, but not MS Notepad)

4.Search for a section called User Preferences and paste the following snipped into the User Preferences Section after the first <dict>:

Code:


<key>DeviceBackupsDisabled</key>
<data>
dHJ1ZQ==
</data>

5. Save the file and restart iTunes. Backups should now be disabled. To enable backups again delete the XML Snippet from iTunesPrefs.xml file.

ztrezz 10-08-08 19:33

Dat je de backup kan stoppen door domweg op het kruisje te klikken op het moment dat de backup wil beginnen, of zelfs niet uit laat voeren door de xml file aan te passen (en dan kan je ook echt geen backup meer maken, optie is gewoon weg) is mij bekend.
Maar ik vind het echt belachelijk lang duren om een backup te maken via USB van iets van 4Gb bij elkaar. Elk zichzelf respecterend backup programma doet dit in enkele minuten. Straks heb ik een 'volle' iPhone (met zeg 10Gb aan info), en dan duurt het een halve dag voor dat er een backup klaar is.

jantjuh 10-08-08 19:39

gewoon snachts backuppen en de rest gewoon wegklikken .

macfreaker 10-08-08 19:43

Of eenmaal per week zoals ik doe. is eigenlijk niet nodig om dit alle dagen te doen (vind ik toch). :D

lnn.art 11-08-08 11:34

Van de (ongeveer) 10 dagen dat mijn iphone werkt is 'ie zeker 5 keer gecrasht.. Ben nogal huiverig dus, als ik weer iets nieuws installeer.. Backup het liefts na elke verandering..

Van de 14,69 gb gebruik ik ruim 10 gb. Dit duurt anderhalf tot twee uur.. Ik doe het dus ook maar 's nachts

( muziek = 4,6 gb
video = 4,5 gb
foto's = 0,4 gb
'andere' = 0,8 gb )

ButcherJF 11-08-08 16:58

Ik heb ruim 3 GB niet in gebruik. Mijn laatste backup duurde 6 minuten -en dat vond ik al lang.
Misschien moeten we eens kijken of het te maken heeft met het besturingssysteem of instellingen van iTunes oid? Terwijl ik dit 'schrijf' realiseer ik me dat geen configuratie gelijk is, maar ja, wie weet is er een patroon te ontdekken.....

junero 11-08-08 22:47

bij mij is het wel raar het duurt soms minder als 5 minuten en volgende keer weer zo een half uurtje terwijl ongeveer hetzelfde apps erop zat

rikfrombelgium 11-08-08 23:43

Ik snap de berichten van lange back-ups niet goed. Mijn iphone is helemaal gesync'd in max 2min, backup en al. Mss komt het gewoon door de laptops waarop itunes staat, moet die zeker krachtig genoeg zijn? Ik heb 4gig werkgeheugen, 2.5ghz dual core processor.

Hoe dan ook, aangezien ik geen problemen heb met een trage iphone of lange sync, heb ik de update naar 2.0.1 nog niet gedaan, waarom een risico lopen en die versie jailbreaken als 2.0 zo lekker draait.

raptile 11-08-08 23:56

een sync duurt bij mij niet lang maar een backup... ik denk dat ik ff een nachtje kan slapen zo lang duurt het :)

rikfrombelgium 12-08-08 01:15

maar hij doet toch ook automatisch een back up, niet? alsje sync'd zegt itunes toch eerst: back-up maken en dan volgt de sync. zoals ik zei, echt niet lang bij mij.

raptile 12-08-08 01:22

hij doet automatisch de backup.
Eerst backup en daarna sync geloof ik maar dat kost echt mega veel tijd. als ik hem weg klik en hij gaat alleen syncen ben ik wel zo klaar

rikfrombelgium 12-08-08 09:31

ja, dus dat is het bizarre, dat duurt dus echt amper een minuut bij mij. Ligt het dan aan de toestellen of aan de laptop.

Skik 04-09-08 17:44

Geen idee.. voordien (lees: tot 2 dagen terug) ging een backup op een paar minuten. Nu opeens sinds een paar dagen gaat het heel traag. Snap wie snappen kan.. :confused:
Heb er niet echt iets speciaal bij op geinstalleerd ofzo..

BadSide 04-09-08 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 165915)
Zal ongeveer hetzelfde zijn op een mac. Maar wij kunnen deze simpel uitschakelen (in terminal volgend commando uitvoeren "defaults write com.apple.iTunes DeviceBackupsDisabled -bool true "). Maar voor win is er geen oplossing (denk ik toch).

Thx voor de tip. Maar hoe kan ik nu alsnog een backup maken, als ik het maar eens per x aantal dagen wil doen? Weer dit commando uitvoeren (maar dan bool false), of is er ook een andere manier?

lnn.art 05-09-08 01:07

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 184079)
hoe kan ik nu alsnog een backup maken,

Nou weet ik niet wat voor gekke codes je hebt gebruikt, maar is deze knop nog intact?

klaverentwee 07-09-08 19:44

Bij mij duurt het minder dan een paar minuten (6 gig aan muziek, stuk of 10 (meest betaalde) apps). Misschien een domme suggestie, maar hebben jullie hem aan een USB 2.0 poort hangen? Sommige computers hebben zowel snelle als langzame poorten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:58.