iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: mp3 wordt niet naar ipod classic gekopieert (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/187920-mp3-wordt-niet-naar-ipod-classic-gekopieert.html)

Skinamp 07-12-19 20:06

mp3 wordt niet naar ipod classic gekopieert
 
Hallo allemaal,

Ik heb een raar probleem met windows, itunes of m'n ipod classic 120

Ongeveer een jaar geleden installeerde ik iTunes voor het eerst en na de installatie stond er een mapje op de desktop waarvan de naam zoiets was als "automatich toevoegen". Wanneer ik een map met mp3's hierheen sleepte werden de mp3's na synchroniseren op de ipod gezet. Dat was lekker makkelijk.

Enige maanden later na een format van PC en ook iPod alles opnieuw gedaan, toen bleek het handige desktop mapje verdwenen, ik heb deze daarna ook nooit meer op de desktop gehad.
Sleepte ik nu mapjes met mp3's naar de mediatheek werden deze zichtbaar onder "laatst toegevoegde bestanden", ook nu werden de mp3's na synchroniseren op m'n iPod gekopieert.

Na de nodige problemen met m'n pc en opnieuw installeren van de laatste windows 10 versie, heb ik gedachtenloos de iPod geformatteerd en dacht ik begin ff opnieuw...... Dit blijkt een behoorlijke vergissing te zjn :-(

Na installeren van iTunes en iPod support is het handige mapje op de desktop nog steeds weg, maar erger nog, synchroniseren kopieert geen enkele mp3 meer naar m'n iPod.
Gebruik ik MediaMonkey gaat het wel, maar is minder handig ivm covers etc.

Ik heb enkele malen iTunes gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, ook de iPod enkele malen opnieuw ingesteld (format mbv pc en ook dmv iTunes) allemaal zonder resultaat. "File/apparaat/synchroniseren" doet niet meer wat ik denk dat het moet doen. Wat wel gebeurd is dat na synchroniseren de iPod gewoon wordt uitgeworpen, ook dit was nooit zo.

Een lang verhaal, hopelijk korte voor een leek begrijpelijke :rolleyes: antwoorden.

trimix 18-12-19 18:35

muziek staat opgeslagen onder de map C:\Users\xxx\Music\iTunes\iTunes Media\Automatisch toevoegen aan iTunes daar kun je dus evt een snelkoppeling plaatsen op je bureau blad
als je daar muziek naar kopiert zou dat dus in itunes moeten verschijnen
daarna playlist maken op je ipod en dan de muziek uit je itunes bibloitheek naar je playlist zetten

Skinamp 19-12-19 19:12

Bedankt voor deze tip, vinmiddag even gekeken. Helaas weigert iTunes de mp3's die ik "of in de snelkoppeling naar, of in de map zelf" kopieer, naar m'n ipod classic te syncen. Ik ben het ook zat, ga verder met Media Monkey.... Visueel minder gebruiksvriendelijk maar doet verder wel wat ik wil ;-)

trimix 06-01-20 21:41

je moet naderhand ook de muziek van de bibliotheek naar je playlist kopieren eerst dus wat playlist aanmaken op je ipod daarna muziek van bibliotheek naar je playlist

Skinamp 07-01-20 13:22

De eerste keer dat ik iTunes installeerde (misschien een oudere versie) werd er een map op m'n desktop aangemaakt. Sleepte ik hier MP3's of hele mappen met MP3's heen werden deze in iTunes direct getoond onder "laatst toegevoegd", daarna klikte ik iPod sychroniseren aan en de muziek werd naar de iPod gekopieerd.

Deze map staat nu na installatie van iTunes niet meer op de desktop maar ergens anders, zoals je eerder al hebt geschreven : C:\Users\xxx\Music\iTunes\iTunes Media\Automatisch toevoegen aan iTunes

Sleep ik de muziek hierheen en doe daarna synchroniseren gebeurd het volgende : Niets !

Ik heb bij m'n eerste installatie van iTunes "waar alles werkte zoals omschreven" nooit een playlist hoeven aanmaken. In ieder geval mag het topic wat mij betreft dicht omdat ik nu al over ben gestapt naar Media Monky.

Bedankt voor je reacties :-)

trimix 07-01-20 20:14

ja persoonlijk ben ik ook niet zo van itunes beetje omslachtig voor een leek

en zijn tig andere opties om muziek op je iphone/ipad/ipod te zetten

3 u tools vind ik ook erg handig om dat te doen bv en is gratis software

Skinamp 07-01-20 21:37

Ga ik eens bekijken, bedankt voor de tip.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:09.