iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   MobileMe & Exchange (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/19020-mobileme-and-exchange.html)

juriaan22 14-08-08 10:25

MobileMe & Exchange
 
Beste,

Na zoeken niet echt kunnen vinden. Ik vraag mij het volgende af:

Nu sync ik alles Prive via MobileMe.(met de gebruikelijke fouten)

1 september ga ik beginnen bij mijn nieuwe werkgever. Hier gebruiken ze Exchange.

Als ik nu de exchange instel op mijn Iphone worden dan mijn prive contacten, calendar enz ook via hun exchance syncen? En visa versa natuurlijk.

Dus in het kort, blijven de Me en Exh. van alkaar geschijden of komt alles op 1 hoop?


Alvast bedankt.
(ja ik heb gezocht naar niets kunnen vinden, graag normale reacties)

macfreaker 14-08-08 19:00

Blijven volledig gescheiden. Alsook de agendas.

TheLastMohican 14-08-08 20:57

Exchange zal je Me agenda overschrijven op de iPhone. Je kan niet Exchange én MobileMe gebruiken tegelijkertijd voor de agenda.

Jammer maar helaas.

macfreaker 14-08-08 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheLastMohican (Bericht 169266)
Exchange zal je Me agenda overschrijven op de iPhone. Je kan niet Exchange én MobileMe gebruiken tegelijkertijd voor de agenda.Jammer maar helaas.

Das niet waar, heb op mijn iphone een agenda van exchange en die van mijn ical (mac). Zijn dus 2 aparte agendas.

TheLastMohican 14-08-08 21:02

Hummm dan moet er bij iets verkeerd lopen. Ga dat nog eens uitvoerig moeten testen.

Je werkt met ActiveSync vermoed ik?

juriaan22 14-08-08 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 169267)
Das niet waar, heb op mijn iphone een agenda van exchange en die van mijn ical (mac). Zijn dus 2 aparte agendas.

Nu is de vraag, sync jij je agende via de "me wolk" of via het mooie witte kabeltje?

macfreaker 14-08-08 22:28

Gewoon on the air.En het begint nu beter te werken na de problemen in het begin(me.com). Ben er echt tevreden over.

juriaan22 14-08-08 22:52

na wat googlen vond ik mail2web heb het even geinstalleerd en ja hoor.

Werkt super.

Je krijgt er een aparte calendar bij (je kan ze zelf tegelijk bekijken super blauwe bal er voor is prive Me.com, rode bal is exchange)
Dit geld ook voor je adresbook(alleen is het hier minder overzichtelijk of het een prive of zakelijk contact is.

Bedankt voor je respons

Het pushen via exchange gaat ook nog eens veel sneller dan via me.com
de me push is een paar minuten later dan de push van exchange. Deze is bij mij 8sec later dan het verzenden.

juriaan22 21-08-08 16:33

Ik bemerk dat Me.com met vlagen werkt. Dan weer erg snel dan weer erg langzaam. Net bijvoorbeeld 15min na een kalenderpunt te hebben toegevoegd via firefox in de me agenda kreeg ik hem pas door op mijn iphonetje. Iemand een idde waarom dit zolang duurt. Ik gebruik een fam pack bij de me service.

Ik heb nu exchange van een oude werkgever ingevoerd en wel leuk om te zien dat mijn oude gegevens er nog in staan. Werkt echt super. Ik denk dat ik alleen nog maar exchange ga gebruiken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:08.