iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Computer machtigen (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/19526-computer-machtigen.html)

SuperDutch 20-08-08 11:04

Computer machtigen
 
Ik heb al een tijdje een probleem en ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem hebben of dat er iemand is die hier een oplossing voor heeft.
Als ik nml mijn PC opnieuw opstart en mijn iTunes open om te laten synchroniseren met mijn iPhone worden al mijn apps van mijn iPhone gehaald.
Nu moet ik elke keer opnieuw mijn PC machtigen in iTunes om dit te voorkomen.
Hoe komt het dat hij de machtiging niet gewoon onthoudt?

Igor W 20-08-08 13:20

Ik heb het zelfde probleem. Lastig.... Nu heb ik de gewoonte aangenomen om eerst iTunes op te starten, dan mijn computer (opnieuw) te machtigen, en vervolgens pas mijn iPhone aan te sluiten. Er moet toch een manier zijn om die machtiging blijvend geldig te maken? :confused:

SuperDutch 20-08-08 13:31

Ja dat lijkt me ook, ben al wel blij dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben, want het is zwaar irritant.

Igor W 25-08-08 22:25

SuperDutch, blijkbaar zijn wij toch de twee enigen... :(

Abu 25-08-08 22:50

Ik heb da probleem ook vaak dat ik de computer steeds moet machtigen, soms vergeet ik 't en dan moet alles weer opnieuw geïnstalleerd worden.

ButcherJF 26-08-08 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Igor W (Bericht 177745)
SuperDutch, blijkbaar zijn wij toch de twee enigen... :(

Denk het niet.... En is inderdaad verrekte lastig.

SuperDutch 26-08-08 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 177833)
Denk het niet.... En is inderdaad verrekte lastig.

Maar dat is wel een ander probleem.
Ons probleem is dat we de PC steeds opnieuw moeten machtigen voor het synchroniseren, anders gooit hij alle apps er af.

(jonne) 30-08-08 01:55

Ik heb het probleem dus ook, ik dacht eerst dat dit kwam omdat ik een een bios update voor mijn laptop had uitgevoerd. Ik dacht dat Itunes dan je computer gewoon als een ander systeem beschouwde. Maar ik blijf het probleem krijgen. Valt het jullie ook niet op dat als je je pc machtigd dat je de melding krijgt:

'U hebt 1 computers bemachtigd buiten de beschikbare 5'

Dan wil ik vooral de nadruk leggen op het laatste, 'buiten de beschikbare 5', dat is toch raar? Waarom kan je hem niet als 1 van de 5 beschikbare computers machtigen?! Nu lijkt het wel een tijdelijke machtiging. Ik heb dit probleem niet altijd gehad, volgens mij is het pas sinds de laatste update van Itunes/Iphone (welke van de 2 weet ik echt niet)

Wachten op een update dus maar denk ik....

sko 01-09-08 12:43

ik heb exact hetzelfde probleem, als ik niet machtig haalt hij alle applicaties eraf :(

Ook ik krijg de melding 'U hebt 2 computers bemachtigd buiten de beschikbare 5' of bij mijn USA account: 'U hebt 1 computers bemachtigd buiten de beschikbare 5'
Ik moet vantevoren beide accounts machtigen (NL+USA) anders gaat het fout.

Is het trouwens niet gewoon een slechte vertaling? out of 5 --> buiten beschikbare 5? wat zien andere mensen na een machtiging?

darkcloud 18-09-08 14:44

heb het zelfde probleem + dat hij vaak halverwege de syngronysatie stopt

SuperDutch 18-09-08 16:03

In iTunes 8.0 geeft ie wel aan dat mijn PC niet gemachtigd is en of ik dat wil doen en dan ie anders mijn apps van mijn iPhone gooit.
Bij de oudere iTunes gooide ie ze er gewoon af zonder eerst te vragen of ik de pc wou machtigen.
Dit is dus een vooruitgang.

samsuperkoe 31-12-09 13:54

ik heb nu een een paar dagen ook een iphone,
en ik wilde er programma's opzetten via itunes. maar dan moet ik me computer machtigen terwijl ik dat al een paar keer heb gedaan,
ik had al programma's op mijn iphone gezet via de app-store die in je iphone zit,
maar die programma's worden er ook gewoon afgegooid.
kan iemand me helpen?

zapata42 05-01-10 23:13

Ik heb een probleem met de machtiging. Na syncronisatie geeft Itunes aan alle apps op mijn PC niet te kunnen syncroniseren omdat de PC geen machtiging heeft. Wat dus wel het geval is. Na "Store"--"Computer machtigen" en melding dat de PC 1 van de 5 gemachtigde is blijft Itunes dezelfde melding geven ..."PC niet gemachtigd". Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen.

Dragon 06-01-10 14:38

Je moet op je PC ff inloggen als "Administrator". Ik weet je hebt als gebruiker administrator rechten, maar die zijn toch niet volledig blijkt wel. Dit account staat standaard altijd uit, dus die moet je even activeren.

In Vista en W7:
Ga dan naar: Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires en vervolgens klik je met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt. Kies dan de optie "Als administrator uitvoeren" en de opdrachtprompt opent in Windows\System32.
Type hier dan om het account te activeren de regel: net user administrator /active:yes en druk op vervolgens op Enter.

Wil je later het account weer uitschakelen wat ook kan, volg dan weer bovenstaande stappen en vervang in de regel hierboven op het eind "yes" voor "no"

Zodra ie als "Administrator" bent ingelogt moet je iTunes even opstarten, zonder iPhone aan je computer te hangen. Dan in iTunes de optie deze computer machtigen kiezen. Gegevens invullen en machtigen.
Waarna je melding krijgt dat deze computer reeds is gemachtigd.

Hierna kan je weer terug naar je eigen account en is het probleem opgelost.

Succes.

zapata42 06-01-10 21:30

Hallo Dragon, ik heb je instructies nauwkeurig opgevolgd en het ging in de prompt venster vlekkeloos
Alleen blijft Itunes mij dezelfde melding geven als in vorig bericht omschreven. Misschien heb je meer ideeen waaraan het kan liggen.
Toch bedankt voor je reactie

Dragon 07-01-10 10:42

Heb je na het prompt venster op "start" gedrukt en je daarna afgemeld waardoor je het login scherm weer krijgt met daarin je "administrator" account. En dus ook ingelogd op dit account.

zapata42 07-01-10 21:22

Ik heb mij na de prompt afgemeld. Itunes weer opgestart zonder Iphone, computer gemachtigd. Zelfs een paar keer, na handeling met de prompt, de pc opnieuw opgestart ... helaas. Ik heb Itunes er vanaf gehaald en opnieuw geinstalleerd. Dit hielp ook niet. Op mijn laptop (windows 7) loopt alles goed en doet ie het prima. Ik weet niet of op mijn PC, OS Vista, de boosdoener zou kunnen zijn. Groet

Dragon 13-01-10 21:30

Je moet je "afmelden" inderdaad waarna je je inlog scherm krijgt. Op "administrator" drukken, waardoor je een nieuwe desktop layout ziet, en dan ben je ingelogd als "Administrator". En dus NIET je standaard account.

Ik kan namelijk niet terug lezen dat je ook daadwerkelijk als "administrator" bent ingelogd.

Hierna iTunes opstarten. Dan in iTunes de optie deze computer machtigen kiezen. Gegevens invullen en machtigen.

Waarna je melding krijgt dat deze computer reeds is gemachtigd.

Hierna kan je weer terug naar je eigen account en is zou het probleem opgelost moeten zijn.

PasQ 13-01-10 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon (Bericht 401941)
Je moet op je PC ff inloggen als "Administrator". Ik weet je hebt als gebruiker administrator rechten, maar die zijn toch niet volledig blijkt wel. Dit account staat standaard altijd uit, dus die moet je even activeren.

In Vista en W7:
Ga dan naar: Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires en vervolgens klik je met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt. Kies dan de optie "Als administrator uitvoeren" en de opdrachtprompt opent in Windows\System32.
Type hier dan om het account te activeren de regel: net user administrator /active:yes en druk op vervolgens op Enter.

Wil je later het account weer uitschakelen wat ook kan, volg dan weer bovenstaande stappen en vervang in de regel hierboven op het eind "yes" voor "no"

Zodra ie als "Administrator" bent ingelogt moet je iTunes even opstarten, zonder iPhone aan je computer te hangen. Dan in iTunes de optie deze computer machtigen kiezen. Gegevens invullen en machtigen.
Waarna je melding krijgt dat deze computer reeds is gemachtigd.

Hierna kan je weer terug naar je eigen account en is het probleem opgelost.

Succes.


TOPPER! Ik heb werkelijk ALLES geprobeerd, wilde namelijk mijn apps ook in iTunes kopieren zodat ik het weer simpel terug kan zetten bijv na herstel van de iPhone. Steeds maar machtigen, machtigen, machtigen....Ik heb bovenstaand precies opgevolgd en iTunes is nu al mijn apps aan het kopieren! Echt bedankt!

Firesphere 14-01-10 01:10

Ik zie hier machtigen langs komen.
Is het mogelijk om oude systemen te "ontmachtigen"?
Na herinstallatie van mijn laptop, heb ik mijn laptop nu namelijk 3x "gemachtigd" waarvan 2 dus geheel onzinnig zijn, want die machtigingsconfiguratie bestaat niet meer.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:23.