iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   iPhone ingeleverd: hoe synchroniseren als ik een nieuwe krijg? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/21062-iphone-ingeleverd-synchroniseren-nieuwe-krijg.html)

Ironis 09-09-08 08:46

iPhone ingeleverd: hoe synchroniseren als ik een nieuwe krijg?
 
Nog geen soortgeljike post kunnen vinden, dus een nieuwe post:

Ik heb zaterdag mijn iPhone 3G ter reparatie naar de T-Mobile shop gebracht (haarscheurtjes / barsten). Als ik nu een nieuw toestel krijg, hoe krijg ik mijn gegevens van de oude iPhone (die iTunes automatisch 'backupt') op de nieuwe iPhone? Gewoon met een restore, en dan de reserverkopie van de oude selecteren, of moet ik alles opnieuw instellen en synchroniseren.

Oja, hoe zit het met de apps die ik al heb gekocht. Is dit een kwestie van hetzelfde iTunes store password gebruiken en voilá?

truckdiver 09-09-08 08:53

wijst zich vanzelf uit.
itunes vraagt om oude backup terug te zetten en dan worden je app ook direct mee erop gezet.
zal je allemaal wel zien als je je nieuwe iphone aansluit

Ironis 09-09-08 09:41

Da's makkelijk :) Ben windows gewend, misschien dat ik daarom wat wantrouwig ben, of het wel kan enzo ;)

Oké, dan wacht ik het wel even af. Thanks..

M1ch3l 09-09-08 12:31

Gelukkig is het zo makkelijk, veel mensen hebben het al meerdere keren moeten doen wegens vastlopers. Houdt wel rekening dat het herstellen van de backup( 8gigabyte die je al had gebruikt) 7 uur duurt. God mag weten waarom dat zolang duurt. Hopelijk vanavond de 2.1 update!

truckdiver 09-09-08 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M1ch3l (Bericht 186421)
Gelukkig is het zo makkelijk, veel mensen hebben het al meerdere keren moeten doen wegens vastlopers. Houdt wel rekening dat het herstellen van de backup( 8gigabyte die je al had gebruikt) 7 uur duurt. God mag weten waarom dat zolang duurt. Hopelijk vanavond de 2.1 update!

7uur? wooow dat is lang genoeg.
zonder de muziek is het hier zo gebeurd,met muziek 6gb een half uur.
wel op letten dat je je usb stekker rechtstreeks aangesloten hebt.dit zou helpen.

M1ch3l 09-09-08 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 186429)
7uur? wooow dat is lang genoeg.
zonder de muziek is het hier zo gebeurd,met muziek 6gb een half uur.
wel op letten dat je je usb stekker rechtstreeks aangesloten hebt.dit zou helpen.

Herstellen(leeghalen en 2.02 erop) duurt inderdaad een kwartiertje maar een backup duurt gewoon echt zolang.(heb in totaal 3 springboards met programma's) Hij zit gewoon aan een usb ingang van m'n laptop.

Ironis 09-09-08 13:22

En als ik nu gewoon synchroniseer met dezelfde iTunes account, dan krijg ik natuurlijk ook alle apps er op of niet. Duurt ook veel minder lang (muziek is ongeveer 4 Gb, dus valt mee). Of moet ik backup restoren om iTunes te laten weten/denken dat het mijn oude iPhone 3G is?

M1ch3l 09-09-08 16:18

Ja dat werkt inderdaad. Als je rechterklik op je iPhone in itunes doet zie je ook de optie 'aankopen overzetten', maar ik denk eerlijk gezegd dat dit al automatisch gaat.

jongs076 25-09-08 11:08

Synchroniseren oude iphone naar nieuwe 3G
 
Ik heb gisteren mijn 3G 16GB ontvangen via iphoneservicepoint.nl
Ik ga ervanuit dat het een legale is...

Hoe krijg ik nu ALLES wat ik op mijn oude iphone had (vooral mijn contactenlijst) op mijn nieuwe???


Patrick!

macfreaker 25-09-08 11:19

Door te synchen met itunes. Is toch simpel.

Captain Krimson 27-09-08 14:03

en wat doe ik als iTunes zelf de apps niet herkent (ze staan in de goede map) en ik ze opnieuw moet betalen als ik ze opnieuw download?

groetjes Captain Krimson

Abu 27-09-08 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Captain Krimson (Bericht 199069)
en wat doe ik als iTunes zelf de apps niet herkent (ze staan in de goede map) en ik ze opnieuw moet betalen als ik ze opnieuw download?

groetjes Captain Krimson

Als je ze opnieuw download met dezelfde account hoef je niet te betalen..

Foxie21 08-07-10 11:35

alle gegevens van 3GS naar 3GS
 
Ik heb 3 weken geleden mijn iPhone voor herstel binnengebracht bij Mobistar (waar ik 'm vorig jaar kocht). Vandaag kreeg ik het bericht dat ie onherstelbaar is en dat ik een volledig nieuw toestel krijg. Mijn vraag is nu wat ik straks precies moet doen om alle gegevens (apps, foto 's, sms'jes, mails, muziek, ...) over te zetten naar die nieuwe iPhone? Ik heb wel van mijn vorig toestel een reservekopie gemaakt voor ik 'm binnenbracht.

Oh ja, nog dit: alles gaat gewoon van 3GS naar 3GS.

eentje 08-07-10 11:37

dmv reserve kopie terugzetten krijg je je sms en mails en zo terug.

apps en fotos en muziek sync je vanuit itunes gewoon naar je nieuwe fphone

Foxie21 08-07-10 19:28

Bedankt!

Inmiddels goed gelukt!

berryvh 09-07-10 08:53

3G --> 3GS
 
Alle antwoorden hier gaan over het terugzetten naar hetzelfde type toestel.

Wat als ik binnenkort mijn 3G 8Gb definitief inruil voor een 3GS 16Gb. Worden dan ook alle apps, smsjes en instellingen automatisch teruggezet door iTunes ?

Ter info : iOS4 op beide toestellen en iTunes 9.2 onder Windows 7

Mvg,
Berry


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:27.