//

iTunes bibliotheek opnieuw aanmaken

iTunes bibliotheek opnieuw aanmaken discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds de aanschaf van mijn iPhone 3G heb ik dus met iTunes te maken. Daarvoor had ik het programma nog nooit gebruikt. Nog steeds ben ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-09-08, 17:58
a151166 a151166 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 6
Question iTunes bibliotheek opnieuw aanmaken

Sinds de aanschaf van mijn iPhone 3G heb ik dus met iTunes te maken. Daarvoor had ik het programma nog nooit gebruikt. Nog steeds ben ik er niet goed bekend mee en eigenlijk vind ik mijn iTunes bibliotheek één puinhoop. Er zitten bijv. veel dubbele bestanden in en bestanden die ik er helemaal niet in wil hebben en waarvan ik ook niet weet waar ze vandaan zijn gekomen. Eigenlijk zou ik graag helemaal opnieuw willen beginnen door de huidige bibliotheek te verwijderen en een nieuwe aan te maken. Mijn vraag is of dit kan en zo ja op welke manier. In de Help-functie van iTunes heb ik geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-10-08, 16:05
OOOH's schermafbeelding
OOOH OOOH is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Delft
Berichten: 267
Standaard

je kan gewoon alles verwijderen => alles selecteren (ctrl+a) dan "delete".

Dan kan je zelf handmatig muziek in je itunes bibliotheek slepen

of is dit niet helemaal wat je bedoelt?
__________________
life is awesome
  #3  
Oud 08-11-08, 12:43
grik grik is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 73
Standaard

Ik heb ook elke keer gedoe met iTunes. bij het opstarten kom ik vaak de melding: kan bibibliotheek niet vinden tegen. Daarna moet ik opnieuw koppelen waardoor iTunses een nieuwe bibliotheek aanmaakt. ik heb ongeveer 4000 muzieknummers eropstaan, meestal na zo'n actie staan er 2500 dubbel op. Geen idee hoe dat komt en of ik ze er automatisch kan afhalen. Wel heb ik een optie gevonden om de dubbelen te tonen, maar daarna is het handmatig de dubbele selecteren en deleten??!!! Ik word er soms helemaal gek van. het is me nog steeds niet duidelijk wat ik (naar alle waarschijnlijkheid) niet goed doe, zodat dit zo nu en dan gebeurt. verder heb ik op een externa harde schijf nog meer muziek staan. Als ik die heb aangesloten gehad, gaat het gegarandeerd mis???? Maar ja, daar staan heel veel bestanden op die ik regelmatig nodig heb, of voor back up gebruik. Iemand die me kan helpen?
  #4  
Oud 23-08-14, 16:36
Filiomio Filiomio is offline
• iOS 4.3.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 2
Post Inrichten iTunes bibliotheek

Om je bibliotheek correct in te richten, moet je eerst naar het infoscherm achter elk nummer kunnen. Rechtermuisknop naar toon info does the tric.

Enkele invulschermen gaan hun eigen leven leiden waardoor je voor onverwachte verassingen kan komen te staan. De schermen die ik leeg hou zijn:
Albumartiest, componist en groepering.

Verder heb ik alle velden zo correct mogelijk ingevuld, stuk voor stuk, zelf genres aangemaakt en eindeloos veel albumillustraties moeten googlen. Overigens, als je de info correct invult kun je de albumcovers zelf ophalen, rechtermuisknop, haal illustraties op.....

Heb niet de illusie dat het binnen een dagje is gepiept, het is een hell of a job, maar eenmaal naar wens, onvervangbaar.

Speciale features, onder opties kun je uitzetten tijdens shuffle inschakelen (bijvoorbeeld ) Ik importeer als aac bestand, 320 kb

Overweeg bit perfect om de geluidskwaliteit te verbeteren (app store, eurotje of 8)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 augustus 2014 om 14:54 ----------

Om je bibliotheek op orde te krijgen, lees dan mijn vorige reply. Tussen het opruimen door, kun je regelmatig naar voorkeuren, geavanceerd en dan werk map itunes media bij. Ik heb de optie kopieer bestanden naar itunes uitgezet. Anders staat je nummer altijd 2x op je drive. En onthou: er is maar 1 single point of truth!!! De correcte albums worden dan gegroepeerd volgens het principe- artiest-album.

Itunes bouwt een eigen bibliotheek, zo zullen albums met verscillende artiesten terechtkomen in de map compilaties. Om zelf een compilatiealbum aan te maken, kun je bij het infoscherm ook opties klikken om aan te geven of je geselecteerde nummers onderdeel zijn van verzameling.

Itunes, maar ook alle andere players zijn afhankelijk van de correctheid van de informatie over je albums. Troep in is troep uit. Met alle shit die je met downloaden binnenhaalt moet je echt goed schonen. Een cd importeren of een nummer kopen bij itunes, wordt altijd correct in je bibliotheek gezet. let wel op, haal albumarties altijd weg. Dat is echt een eigenwijs veld....

Good luck, als er nog meer vragen zijn, ik beantwoord ze graag. Ik draai nu 7 jaar met itunes op mac mini, aangesloten op een Samsung TV en high end hi-fi apparatuur. Als een tierelier en alles bedienen met mijn ipadje op de bank. Zo trots als een aap met 7 l.llen. Met 6000 pareltjes is ook alle troep eruit. Mijn criteria is altijd geweest dat ik alleen echt goede nummers bewaar. Mennekes met 500 gieg en 80000 nummers benijd ik niet, kwaliteit does the job, always.....
  #5  
Oud 23-08-14, 16:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filiomio Bekijk bericht
Good luck, als er nog meer vragen zijn, ik beantwoord ze graag..
Dat is tof maar wacht dan geen zes (6) jaar om die te beantwoorden. Dit topic is uit 2008.
  #6  
Oud 23-08-14, 17:03
Filiomio Filiomio is offline
• iOS 4.3.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 2
Standaard Yep your right

Helemaal gelijk. Maar ik ben er pas een paar maanden achter dat er forums zijn. Afgelopen 6 jaar volledig autodidact geweest. Zo zie je maar, je kunt niet alles hebben. Ik hoop dat er toch iemand blij wordt van mijn gehannes...
Reageren

Labels
bibliotheek, itunes



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 4 Via Camera Bibliotheek opnieuw opbouwen daarna een crash kevinos iPhone algemeen 11 19-11-10 16:57
Mac OS X: iTunes store account aanmaken RickvH iTunes 0 16-10-10 17:24
Windows: iTunes US Acount Aanmaken 01Dejan iTunes 1 17-09-10 09:35
Aanmaken account iTunes Store Spriggan Archief 1 18-11-08 20:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.