iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: Waar slaat iTunes reservekopieen iPhone op? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/21467-waar-slaat-itunes-reservekopieen-iphone-op.html)

matsoft 13-09-08 20:11

Waar slaat iTunes reservekopieen iPhone op?
 
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn backups van mijn iPhone op een externe HD zetten. Weet iemand waar reservekopieen van de iPhone staan in Mac OS X?

Groeten,
MatSoft(.nl :-)

Stefaanxd 15-09-08 16:02

Hallo, Bij
Bewerken, Voorkeuren en dan Onder Apparaten, daar staan de Reservekopieen van de iPhone.

S a n d e R 09-11-08 15:07

ik heb eenzelfde vraag: ik weet dat de reservekopieen hier staan maar waar schrijft iTunes ze werkelijk naar weg op je HD?? ik ga zo mn PC herinstalleren maar wil wel de reservekopie bestanden van mn iPhone behouden ( en dus de locatie weten zodat ik ze kan opslaan op een externe HD)

iemand een idee want ik heb mn hele pc al doorzocht maar niks gevonden. als iemand een idee heeft hoe die bestanden heten of wat voor extensie ze hebben ben ik al een stuk geholpen!

Shorty007 09-11-08 21:59

ja zou ik ook graag willen weten.
niet zo zeer waar ik dat in itunes terug kan vinden, maar waar ik het op me harddisk terug kan vinden in finder.

ninobeukeveld 10-11-08 07:50

als je in de finder iPhone intik dan krijg je bij mij iPhone van...
volgens mij is dat de reservecopie.

ButcherJF 10-11-08 08:18

Voor de Windows (-Vista) gebruikers, hier staat ie: C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup.
AppData is in principe een verborgen map, die moet je dus even zichtbaar maken via Mapopties.
Onder XP zal het iets soortgelijks zijn.

EDIT:
Even gegoocheld, in OSX staat het hier: In OS X iphone backups are kept in your home folder \Macintosh HD\Users\username\Library\MobileSync\Backup
Mocht het onder OSX ook in een verborgen map staan, dan moet je -zo meen ik mij te herinneren van mijn korte MAC-avontuur- een programmaatje downloaden om die verborgen mappen/bestanden weer te geven.

ninobeukeveld 10-11-08 08:45

bij mij moet je voor mobilesync nog op iTunes map klikken,
maar de map backup is bij mij helemaal leeg.

macfreaker 10-11-08 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 215169)
Voor de Windows (-Vista) gebruikers, hier staat ie: C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup.
AppData is in principe een verborgen map, die moet je dus even zichtbaar maken via Mapopties.
Onder XP zal het iets soortgelijks zijn.

EDIT:
Even gegoocheld, in OSX staat het hier: In OS X iphone backups are kept in your home folder \Macintosh HD\Users\username\Library\MobileSync\Backup
Mocht het onder OSX ook in een verborgen map staan, dan moet je -zo meen ik mij te herinneren van mijn korte MAC-avontuur- een programmaatje downloaden om die verborgen mappen/bestanden weer te geven.

Hoef je niet persé een progje voor te downloaden. je kan verborgen mappen en files zien in terminal.

ninobeukeveld 10-11-08 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 215174)
Hoef je niet persé een progje voor te downloaden. je kan verborgen mappen en files zien in terminal.

wat moet je dan intypen?

macfreaker 10-11-08 09:07

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld (Bericht 215179)
wat moet je dan intypen?

Wanneer je "ls -a " intypt in terminal zie je verborgen bestanden en mappen staan. Zie voorbeeldje , deze komt wel uit linux maar werkt ook onder terminal.Alles waar een punt voor staat is verborgen.

Shorty007 10-11-08 12:00

zal allemaal best, maar ik zie nu nog steeds geen reservekopie terug in de terminal :p:confused:

en via \Macintosh HD\Users\username\Library\MobileSync\Backup kom ik maar tot \Macintosh HD\Users\username\Library
zie geen mobilesync :confused:
ik heb overigens NL mac os.

ninobeukeveld 10-11-08 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 215235)
zal allemaal best, maar ik zie nu nog steeds geen reservekopie terug in de terminal :p:confused:

en via \Macintosh HD\Users\username\Library\MobileSync\Backup kom ik maar tot \Macintosh HD\Users\username\Library
zie geen mobilesync :confused:
ik heb overigens NL mac os.

daarna moet je op application support klikken en daarna op mobilesync klikken

Shorty007 10-11-08 15:56

ow thnxxxx :D

ninobeukeveld 10-11-08 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 215181)
Wanneer je "ls -a " intypt in terminal zie je verborgen bestanden en mappen staan. Zie voorbeeldje , deze komt wel uit linux maar werkt ook onder terminal.Alles waar een punt voor staat is verborgen.

en als je dat dan heb wat moet je daarna dan doen om die reservekopie bijv. op een externe harde schijf te zetten?

Shorty007 10-11-08 16:37

ik denk de map backup kopieren naar je externe hd

King1987 08-12-08 18:20

Voor de windows xp gebruikers onder ons: Hij word opgeslagen in C:\Documents and Settings\(gebruikersnaam)\Application Data\Apple Computer\MobileSync\Backup
Dat is dus anders dan de vista gebruikers.

qwertyy 08-01-09 18:39

Hoe weet ik zeker dat mijn iphone goed ge backuped is?
qua instellingen sms contacten enzovoorts.
Moet ik zelf een backup maken of doet itunes dat automatisch.
Zoja hoe doe ik dat?
Alvast bedankt,

Update: ik maak gebruik van windows xp en heb de nieuwste versie van itunes al.

ninobeukeveld 08-01-09 19:33

dat gebeurt allemaal automatisch je hoeft helemaal niks te doen, als je hem onder het syncen maar niet annuleert dan weet je niet zeker of de copy goed is opgeslagen, maar als je wacht totdat hij klaar is met syncen dan is het goed.

slodo 08-01-09 19:39

Voor mensen die willen dat TimeMachine een back-up maakt van hun iPhone staat het hier uigelegt.
Maak met Time Machine een backup van je iPhone-backup > Artikel > iPhoneclub.nl
(alleen osx)

edope123 07-11-09 11:13

is er voor windows een prog die je reserve kopie kan openen en bepaalde bestanden er uit kan filteren? ik ben namelijk mijn iphone en dus ook al mijn foto's kwijt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:36.