iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Waarom staat 1 nummer apart van de rest? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/21470-waarom-staat-1-nummer-apart-de-rest.html)

Hautje 13-09-08 20:25

Waarom staat 1 nummer apart van de rest?
 
Mensen, dat iTunes maakt me zo nu en dan HELEMAAL GEK :mad:
Ik heb een CD en die staat 2x in de lijst. Een keer met 10 nummers en een
keer met maar 1 liedje. Alllebei hetzelfde hoesje, dezelfde info etc.
Dit gebeurd wel vaker.
Dan staat er bij een liedje een kommaatje teveel achter de CDnaam ofzo en dan ziet iTunes dit als een aparte CD.
Maar nu check ik ALLES maar flippin' iTunes blijft weigeren dat eene liedje gewoon tussen de rest te zetten.

Godallemachtig!
Kan daar zal toch wel een functie voor zijn? Om alle liedjes in 1 CD te zetten?

GRRRR

Please help me out!

Amp. 13-09-08 21:16

uhm, weet je ZEKER dat alles klopt? ook de tracknummer enzo?
anders geef je ze allemaal een andere albumnaam en voeg je daarna het plaatje toe van het album :)

joblamie 13-09-08 23:37

Ik leef met je mee man, ik erger me hier ook KAPOT aan regelmatig. Bovenstaande werkt soms, maar soms ook niet. Echt geen touw aan vast te knopen.

Undertaxxx 14-09-08 08:53

Als je een nieuwe afspeellijst aanmaakt kan je slepen met je nummers. Uit mijn ervaring kan ik dit alleen in een nieuwe afspeellijst, dus niet met bestaande zoals muziek,90's, enz. Dus hier heb ik een afspeellijst genaam Iphone, hier heb ik soms ook wel eens dat 1 song niet bij de rest komt, maar met simpel slepen naar de 'rest van het album' komt deze er netjes tussen te staan en dat blijft ook zo. Uiteraard moeten wel je albums als op voorhand lid zijn van een groep en dezelfde albumnaam hebben uiteraard. Hoop dat dit je verder helpt.

Wingzero 14-09-08 14:08

Even van een ander forum "geleend"

"
Dit is duidelijk een bug in iTunes maar ik heb nu wel een workaround:
selecteer alle nummers, dan Appletje-I, en dan vul je de naam van het
album in met ' BLAH' er achter. Of wat dan ook. Dan zie je dat de
grouping direct gefixt is. Daarna doe je nogmaals het zelfde maar zet
je de naam correct, zonder ' BLAH' er achter. En voila, 1 mooi album.

Voor de goede orde, alle nummers hadden dus al de juiste album naam en
iTunes dacht daarom kennelijk dat er dus niets te updaten was. Op
bovenstaande manier forceer je dat ie toch de update doet."

En een tipje van mij als dit niet werkt: zorg dat elk nummer dezelfde "album artiest" heeft..

Grtz...

joblamie 14-09-08 21:20

idd dezelfde artiesten naam geven werkt altijd. Maar voor verzamel albums is dat niet handig... Het blijft dramatisch. Maar bedankt voor de tips, de eerstvolgende keer pas ik ze toe!

feek 14-09-08 21:46

er zijn twee opties om een zo'n cd te 'behandelen'

soms heb je bij een cd een extra uitvoerende arties. Dan krijg je in iTunes vaak twee cd's. In zo'n geval kies je bij de 'album artiest' alleen de hoofd artiest. Handig is dit voor alle nummes van het album te doen (alle nummers van de cd selecteren en 'appeltje-i' typen). Dan wordt een album weergegeven.

Bij een verzameling gewoon onderin verzameling selecteren (alle nummers van de cd selecteren en 'appeltje-i' typen). Ook dan wordt slechts een album weergegeven.

dus het is oplosbaar en weg stress :)

Wingzero 14-09-08 21:53

dat van verzameling aanzetten werkt helaas niet altijd :)

joblamie 14-09-08 23:01

idd. Lang niet altijd. En juist daarom is het zo frustrerend. Er zijn opties voor, maar ze werken gewoon niet naar behoren. Erg jammer...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:54.