//

Hoe upgraden in itunes met een jailbreaked iphone

Hoe upgraden in itunes met een jailbreaked iphone discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Deze post op sleepers.net gevonden en vind hem erg handig. Vandaar de 1 op 1 quote van zijn blog. Zal er binnenkort wel een nederlandse ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-09-08, 12:53
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard Hoe upgraden in itunes met een jailbreaked iphone

Deze post op sleepers.net gevonden en vind hem erg handig. Vandaar de 1 op 1 quote van zijn blog.
Zal er binnenkort wel een nederlandse vertaling van maken

Citaat:
Upgrading in iTunes on a jailbroken device has become rather complicated in order to avoid problems. I have made a step-by-step guide to help in this process to help you understand the proper way to upgrade. For the purpose of this guide, I will use as an example upgrading from 2.0.2 to 2.1. However, the concepts apply to any upgrade.
First off, if you have never jailbroken, you don’t need to worry about this guide. Just hook your iPhone up to your computer and tap the “upgrade” button and wait. That’s it! Now proceed to the jailbreak guide of your choice.
The complications come when you have a jailbroken device and you want to upgrade. Say you are running 2.0.2 and have a lot of Cydia apps installed. You want to upgrade but you don’t want to lose these apps. You may have a lot of customizations, icons hidden, and other things. If you upgrade, you will find your hidden icons are still hidden but the apps required to unhide them are not yet installed. Here are some steps to help:
First off, you never use “upgrade” on a jailbroken device. If you do that, you automatically lose about 500mb of disk space and never recover it until you finally restore. If you upgrade from 2.0 to 2.0.1 using upgrade button, you lose 500mb. If you then upgrade from 2.0.1 to 2.0.2, you lose *another* 500mb. And this continues until you hit the restore button. The data loss is because Cydia moves your files around to free up space. The moved files become inaccessible but stay on your disk which means you essentially just lose the space. The more apps you had installed in Cydia, the more space you lose.
The solution to this is easy. Restore, do not upgrade. Here are the steps that you should take on a 2.0 device to upgrade without any loss or issues:
Step 0) Before starting, upgrade your iTunes first. If you are moving to 2.1, you need iTunes 8. Upgrade that now. You can get all iTunes versions for Windows here.
Step 1) Install aptbackup from cydia and run it to backup your apps. This will make a list of all your cydia installed apps and put the list in a location that can be backed up by iTunes in step 2.
Step 2) Sync with iTunes. Do the full backup. It may take you a while on 2.0 - 2.0.2 but you need this step. Go get dinner or coffee or watch a movie. Come back when it’s done. If you disabled backup in iTunes then you can still backup by right clicking on the device under “Devices” on the left and selecting “backup”. Do not get impatient and interrupt the backup. If you do, it will be corrupted and useless. You would lose everything on your restore.
Step 3) Restore your firmware. If you are upgrading to the latest version of firmware you can just let it download and restore. To do this, click “restore” and wait. If you would rather download the firmware manually, you can get all firmwares here.
Step 4) At this point, if you are a contract subscriber (AT&T or such) you need to activate your device in iTunes. Just hook it up and wait, it should auto activate allowing you to slide to unlock to icons. If you are unlocking, you probably see “slide for emergency” only. Do not do anything else in iTunes at this point. Disconnect your device from your computer. Do not restore your backup, do not set up as a new phone, just remove the device.
Step 5) Do not restore your backup in iTunes yet. Instead, jailbreak your device now. I suggest using quickpwn. You can follow my guide here.
Step 6) Using Cydia, install aptbackup. This is the most important part, do not skip any of it. The rest of this step will allow you to correct any problems you encounter in the next steps.
a) Install open SSH.
b) If you had 5 icon dock installed before the upgrade, install that now also.
c) Install BossPrefs
Step 7) Restore your backup from iTunes. Just hook back up to the computer and when asked, restore as a backup from whichever iPhone you had.
Step 8) iTunes will restore your settings, contacts, notes, pictures, and all your apps. Now to restore the rest of your Cydia installs. Open aptbackup and hit restore. It should reinstall all your packages from Cydia. If aptbackup is now hidden (missing icon) after your iTunes restore, load BossPrefs, go to hidden icons, and unhide it. You can also unhide any other hidden icons here.
Step 9) If you had a bunch of category folders and moved most things into it, the iTunes backup will have made these icons disappear. You can unhide them via BossPrefs.
For any help not listed here ***** to my other post describing the issue in greater detail.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-11-08, 14:10
vdzande vdzande is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Deze post op sleepers.net gevonden en vind hem erg handig. Vandaar de 1 op 1 quote van zijn blog.
Zal er binnenkort wel een nederlandse vertaling van maken
Bedankt voor de uitgebreide uitleg, maar ik heb het idee dat de uitleg op iphoneclub.nl al erg uitgebreid is incl de benodigde tooling. Daarbij zal je ook lezen dat de upgrade voor phone die zijn gejailbreaked en/of gelocked naar 2.2 wordt afgeraden..
  #3  
Oud 02-02-09, 12:42
wouterstorre wouterstorre is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 68
Stuur een bericht via MSN naar wouterstorre
Standaard met stomme kop ge-upgrade in itunes

help mijn iphone slaat vastkan alleen nog slide for emergency...
op itunes zegt hij alleen nog maar sim-kaart in iphone word niet ondersteund...
ik perongeluk de update uitgevoert...
ben echt al 2 dagen aan het zoeken wie kan mij helpen???
ik ben geen computeriemand..
heb al 2programma's gekocht en werkt bij mij niet(zal wel aan mij liggen.)
  #4  
Oud 22-04-09, 19:31
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Dit is nogal verouderde informatie. Maar het is inderdaad wel handig om een nederlandse versie te maken. Dus als iemand zich geroepen voelt post het dan hier.
  #5  
Oud 22-06-09, 12:45
gundamangel's schermafbeelding
gundamangel gundamangel is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 78
Stuur een bericht via MSN naar gundamangel
Standaard

Citaat:
help mijn iphone slaat vastkan alleen nog slide for emergency...
op itunes zegt hij alleen nog maar sim-kaart in iphone word niet ondersteund...
ik perongeluk de update uitgevoert...
ben echt al 2 dagen aan het zoeken wie kan mij helpen???
ik ben geen computeriemand..
heb al 2programma's gekocht en werkt bij mij niet(zal wel aan mij liggen.)
Ik heb het zelfde probleem. als er iemand is die een oplossing heeft graag.
  #6  
Oud 29-06-09, 20:50
Pelle4495's schermafbeelding
Pelle4495 Pelle4495 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oranjewoud
Berichten: 133
Stuur een bericht via MSN naar Pelle4495
Standaard

hallo allemaal.
dankzij deze gids is mijn iphone 3.0 jailbroken!!!
hier is een vertaling van het document maar let op het is een internetvertaling dus erg precies is hij niet.
hier komt hij
-----------------------------------------------------------------------
De bevordering in iTunes op a jailbroken apparaat is geworden eerder ingewikkeld om problemen te vermijden. Ik heb een geleidelijke gids in dit proces gemaakt helpen om u te helpen de juiste manier begrijpen te bevorderen. Voor deze gids, zal ik als voorbeeld bevordering van 2.0.2 tot 2.1 gebruiken. Nochtans, zijn de concepten op om het even welke verbetering van toepassing.
Eerst van, als u nooit hebt jailbroken, te hoeven u niet om zich over deze gids ongerust te maken. Haak enkel uw iPhone tot uw computer vast en onttrek de „verbeterings“ knoop en wacht. Dat is het! Ga nu aan te werk jailbreak gids van uw keus.
De complicaties komen wanneer u a jailbroken apparaat hebt en u wilt bevorderen. Zeg u 2.0.2 in werking stelt en heel wat geïnstalleerde Cydia apps hebt. U wilt bevorderen maar u wilt niet deze apps verliezen. U kunt heel wat verborgen aanpassingen, pictogrammen, en andere dingen hebben. Als u bevordert, zult u vinden uw verborgen pictogrammen nog verborgen zijn maar apps die aan unhide hen wordt vereist zijn niet nog geïnstalleerd. Hier zijn sommige te helpen stappen:
Eerst van, gebruikt u nooit „verbetering“ op a jailbroken apparaat. Als u dat doet, verliest u automatisch over 500mb van schijfruimte en krijgt het terug nooit tot u definitief herstelt. Als u van 2.0 tot 2.0.1 gebruikend verbeteringsknoop bevordert, verliest u 500mb. Als u dan van 2.0.1 tot 2.0.2 bevordert, verliest u *another* 500mb. En dit gaat verder tot u herstelt knoop raakt. Het gegevensverlies is omdat Cydia rond uw dossiers naar vrije omhooggaande ruimte verplaatst. De bewogen dossiers worden ontoegankelijk maar het verblijf op uw schijf wat betekent u verliest hoofdzakelijk enkel de ruimte. Meer apps had u in Cydia, de meer ruimte geïnstalleerd u verliest.
De oplossing voor dit is gemakkelijk. Herstel, bevorder niet. Hier zijn de stappen dat u een apparaat zou moeten overnemen 2.0 zonder enige verlies of kwesties te bevorderen:
Stap 0) Alvorens te beginnen, bevorder eerst uw iTunes. Als u zich aan 2.1 beweegt, hebt u iTunes 8 nodig. Verbetering die nu. U kunt alle iTunesversies voor Vensters krijgen hier.
Stap 1) Installeer aptbackup van cydia en stel het aan steun in werking uw apps. Dit zal een lijst van al uw cydia geïnstalleerd apps maken en zal de lijst in een plaats zetten die door iTunes in stap 2 kan worden gesteund.
Stap 2) Sync met iTunes. Doe de volledige steun. Het kan u een tijdje op 2.0 - 2.0.2 nemen maar u hebt deze stap nodig. Ga krijgen diner of koffie of letten op movie. Teruggekomen wanneer het heeft gedaan. Als u steun in iTunes toen onbruikbaar maakte kunt u nog reserve door op het apparaat met de rechtermuisknop te klikken onder „Apparaten“ op de linkerzijde en „steun“ te selecteren. Niet word impatient en onderbreek de steun. Als u, zal het worden bedorven en nutteloos. U zou alles op uw herstelt verliezen.
Stap 3) Herstel uw ingebouwde programmatuur. Als u aan de recentste versie van ingebouwde programmatuur bevordert kunt u het enkel laten downloaden en herstellen. Om dit te doen, „herstelt“ de klik en wacht. Als u eerder de ingebouwde programmatuur manueel zou downloaden, kunt u alle firmwares krijgen hier.
Stap 4) Op dit punt, als u een contract abonnee (AT&T of zulke) bent u moet uw apparaat in iTunes activeren. Enkel wacht de haak het omhoog en, zou het auto het toestaan van u moeten activeren glijden om aan pictogrammen te openen. Als u opent, slechts ziet u waarschijnlijk „dia voor noodsituatie“. Doe op dit punt iets anders in iTunes niet. Maak uw apparaat van uw computer los. Herstel uw steun niet, opzetten niet als nieuwe telefoon, enkel het apparaat verwijderen.
Stap 5) Herstel nog uw steun in iTunes niet. In plaats daarvan, jailbreak uw apparaat nu. Ik stel voor gebruikend quickpwn. U kunt mijn volgen gids hier.
Stap 6) Het gebruiken van Cydia, installeert aptbackup. Dit is het belangrijkste deel, overslaat geen van het. De rest van deze stap zal u toestaan om om het even welke problemen te verbeteren u in de volgende stappen ontmoet.
a) Installeer open SSH.
b) Als u 5 pictogramdok had dat vóór de verbetering wordt geïnstalleerd, installeer nu ook dat.
c) Installeer BossPrefs
Stap 7) Herstel uw steun van iTunes. Enkel herstelt de haakveiligheidskopie aan de computer en wanneer gevraagd, als steun van welke iPhone u had.
Stap 8) iTunes uw montages , contacten, nota's, beelden, en al uw apps zal herstellen. Nu de rest van uw Cydia installeert herstellen. Open aptbackup en de klap herstellen. Het zou al uw pakketten van Cydia moeten opnieuw installeren. Als aptbackup nu verborgen (ontbrekend pictogram) is nadat uw iTunes herstellen, laad BossPrefs, ga verborgen pictogrammen, en unhide het. U kunt ook unhide een andere verborgen pictogrammen hier.
Stap 9) Als u een bos van categorieomslagen had en de meeste dingen in het bewoog, zal de iTunessteun deze pictogrammen gemaakt hebben verdwijnen. U kunt unhide hen via BossPrefs.
Voor om het even welke hier vermelde niet hulp verwijs naar mijn andere post het beschrijven van de kwestie in groter detail.
---------------------------------------------
  #7  
Oud 29-06-09, 20:56
Pelle4495's schermafbeelding
Pelle4495 Pelle4495 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oranjewoud
Berichten: 133
Stuur een bericht via MSN naar Pelle4495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soulrobber Bekijk bericht
Kan er een vertaling komen?
even voor de tip de vertaling staat nu hier!
  #8  
Oud 02-07-09, 00:24
jorispeeters jorispeeters is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterstorre Bekijk bericht
help mijn iphone slaat vastkan alleen nog slide for emergency...
op itunes zegt hij alleen nog maar sim-kaart in iphone word niet ondersteund...
ik perongeluk de update uitgevoert...
ben echt al 2 dagen aan het zoeken wie kan mij helpen???
ik ben geen computeriemand..
heb al 2programma's gekocht en werkt bij mij niet(zal wel aan mij liggen.)
Gewoon jailbreaken/unlocken. Die melding kreeg ik ook. Ben daarna gewoon verder gegaan met jailbreaken en unlocken. Daarna deed hij het gewoon zoals het moet.
  #9  
Oud 26-07-09, 01:38
periko periko is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: den haag
Berichten: 69
Standaard iTunes/apbacktup

kan ik een( recente) backup terugzetten via iTunes om mijn jailbreak niet te verliezen en dan met aptbackup alle cydiastuff terug zetten Of moet ik (fabriek)herstellen en dan opnieuw jailbreaken en dan met aptbackup cydiastuff terugzetten ik hoef niks te upgraden wil alleen een goede backup ik heb aptbackup maar de juiste volgorde en keuze met iTunes/aptbackup fabriekherstellen/backup is me niet helemaal duidelijk

Laatst gewijzigd door periko; 26-07-09 om 01:57. Reden: incompleet
  #10  
Oud 01-06-10, 19:39
Guest-20190305175423
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Niet word impatient en onderbreek de steun
  #11  
Oud 08-09-10, 19:54
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

ik probeer al een tijdje een antwoord te krijgen op de volgende vraag:

ik heb een 3gs 3.1.2. en jailbreak, iTunes 9.0.3.15
orgineel was hij 3.1.2 en daarna jailbreak. domme zet om naar 3.1.3 te gaan en ik heb dus terug moeten gaan naar 3.1.2.

nu is er al genoeg geschreven over de porblemen die het geeft als je itunes gaat upgraden. ik heb dat dus niet meer gedaan. inmiddels is er een itunes 10 te downloaden.

het is mij duidelijk dat apple niet blij met jailbreak is en daar alles aan doet om het tegen te werken. nu begreep ik al dat 9.2 en zo niet aan te raden was, omdat dit je jailbreak kon tegenwerken. niet doen dus.

is het aan te raden of kan het kwaad om nu maar eens de laatste versie itunes te downloaden?
blijft mij jailbreak onaangetast als ik het doen?
__________________
Heb ik nu een appel of een apple.
富蘭久 伴 多 告, 伴 久 富
  #12  
Oud 13-09-10, 22:36
raulgravano raulgravano is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb een jailbroken iPhone 3gs.. Met versie 3.1.2.. Ik wil nu versie 4.0.1 erop. ( dat zou geen probleem moeten leveren voor jailbreak) hoe kan ik dit beste op mijn phone zetten zonder dat ik problemen krijg? En wat ik moet doen om een backup te maken?
  #13  
Oud 13-10-10, 18:46
Pino Pino is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 66
Standaard

Ik had iets soortgelijks. Jammer dat er nog geen antwoord op is.
Heb een jailbrake op een 3GS met 3.1.2.
Kan ik nu zonder problemen update naar 4.1 ( heb al iTunes 10 ) en de nieuwste iPhone software 4.1 hierdoor installeren en achteraf jailbrake met greenpoison?
Of ik het niet aan te raden een update uit te voeren terwijl je blackrain nog op het toestel staat??
  #14  
Oud 09-02-11, 11:07
F16Driver F16Driver is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

Even een vraagje voor de duidelijkheid over stap 3: Ik druk op "herstel" en dan upgrade ik naar de nieuwste firmware voordat ik verder ga naar stap 4? (For future reference).

Verder is er trouwens een optie waarbij ik upgrade om mijn Jailbreak "kwijt te raken" zonder dat ik al mijn instellingen, contacts, apps etc en de 500 mb verlies?
  #15  
Oud 22-02-11, 21:14
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

right, ik heb een 3gs met 3.1.2. en jailbreak. mijn itunes is nog 9.0.3.15.
wat gaat er gebeuren als ik nu naar de laatste versie itunes over ga. kan ik dan nog mijn iphone aansluiten en sync-en zonder dat ik 3.1.2 én jailbreak kwijtraak of moet ik dan ook mijn iphone updaten naar de laatste versie.
ik heb geprobeerd om een antwoord te vinden op dit forum, maar ik ben de weg een beetje kwijt. ik stel dan ook een beetje hulp erg op prijs.
  #16  
Oud 22-02-11, 22:09
kai824's schermafbeelding
kai824 kai824 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: ergens in nederland
Berichten: 332
Stuur een bericht via ICQ naar kai824 Stuur een bericht via Instant Messenger naar kai824 Stuur een bericht via MSN naar kai824 Stuur een bericht via Yahoo naar kai824
Standaard

Je kan je iTunes waarschijnlijk wel updaten naar iTunes 10. Mocht dit problemen opleveren, kan je altijd downgraden. Als je wilt weten hoe je dit moet doen, moet je maar een nieuw topic starten in problemen.
__________________
iPhone 2G 4GB: 20-8-07 iPod touch 1st gen: RIP 04-12-08 - 21-06-09. |iPhone 3GS 16GB Wit: 13-7-09|iPhone 4 16GB Zwart 18-11-10
  #17  
Oud 11-03-11, 22:11
Hanneske Hanneske is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 5
Standaard

Kun je op een gejailbreakte iphone 3gs een oudere backup terug zetten of kun je beter aanmelden als nieuwe iphone en alles op nieuw er op zetten?
  #18  
Oud 06-06-11, 19:51
daanjur daanjur is offline
• iOS 6.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Amsterdam
Berichten: 17
Standaard

Voor de mensen die het bericht 'Slide for Emergency' krijgen, kijk even dit filmpje:YouTube - ‪AppSnapp - Jailbreakme.com‬‏
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: Jailbreaked Iphone hoe foto's synchroniseren? Shampie Muziek, foto & video 8 19-07-10 12:13
iPhone: Hoe nu een Jailbreaked 3GS 3.1.2. (7D11) en baseband 05.12.01 te upgraden naar iOS4? marco538 Jailbreak 2 25-06-10 18:18
Upgraden van 3.0 naar 3.1.2 met een 3G met een jailbreak marcelvunen Archief 1 12-02-10 13:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:28.