//

iTunes kan niet meer schrijven naar iPhone

iTunes kan niet meer schrijven naar iPhone discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Iedere keer als ik veel muziek of een film handmatig wil overzetten dan krijg ik altijd een foutmelding. Maar deze verschillen. Elke keer krijg ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-07-08, 17:20
kleinecasper kleinecasper is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 23
Exclamation foutmelding bij muziek/film erop zetten!

Hallo,

Iedere keer als ik veel muziek of een film handmatig wil overzetten dan krijg ik altijd een foutmelding. Maar deze verschillen. Elke keer krijg ik een andere te zien, soms is het deze "Het kopiëren naar de schijf.....is mislukt. Het apparaat is niet aangesloten" dan deze "De iPhone....kan niet worden gesynchroniseerd. Time-out van het apparaat." of deze "De iPhone......kan niet worden gesynchroniseerd. Er kan niet van de schijf worden gelezen of naar de schijf worden geschreven.

Ik snap niet wat het probleem is en hoe ik dat kan verhelpen. Ik heb al een paar keer een restore geprobeerd maar niets helpt. Kan iemand me helpen? Ik heb een eerste generatie Iphone 1.1.4

Alvast bedankt!!

Laatst gewijzigd door kleinecasper; 15-07-08 om 17:24.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-07-08, 18:12
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Hoe bedoel je handmatig? Zonder iTunes te gebruiken?
In ieder geval zou ik eens een andere USB-poort proberen, eentje die rechtstreeks op het moederbord is aangesloten. Vaak zijn dat de poorten aan de achterkant.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 15-07-08, 18:25
kleinecasper kleinecasper is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 23
Standaard

Nee je kan toch kiezen synchroniseren of handmatig beheren. Maar ik heb net geprobeerd te synchroniseren en dan werkt het ook niet. Dan ga ik es ff die USB-poort aan de achterkant proberen
EDIT: alle USB-poorten geprobeerd, dezelfde foutmelding:S

Laatst gewijzigd door kleinecasper; 15-07-08 om 18:33.
  #4  
Oud 24-07-08, 18:20
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

zijn het allemaal 2.0 usb-poorten?
  #5  
Oud 24-07-08, 22:11
kleinecasper kleinecasper is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 23
Standaard

Ja, zou het misschien aan Open SSH kunnen liggen?
  #6  
Oud 06-10-08, 22:18
Luc_hnh Luc_hnh is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik krijg sinds vanavond exact dezelfde foutmelding ("De iPhone kan niet worden gesynchroniseerd. Er kan niet van de schijf worden gelezen of naar de schijf worden geschreven.") nadat ik in iTunes enkele nummers toevoegde aan de bibliotheek en ter synchronisatie heb gemarkeerd. Een andere USB-poort, rebooten (van pc en iPhone) werkt allemaal niet. Hoe kan ik dit oplossen?
  #7  
Oud 07-10-08, 00:25
Luc_hnh Luc_hnh is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard iTunes kan niet meer schrijven naar iPhone

Ik krijg sinds vanavond de foutmelding "De iPhone kan niet worden gesynchroniseerd. Er kan niet van de schijf worden gelezen of naar de schijf worden geschreven." nadat ik in iTunes enkele nummers toevoegde aan de bibliotheek en ter synchronisatie heb gemarkeerd. Een andere USB-poort, rebooten (van pc en iPhone) en het volledig herstellen van de iPhone werkt allemaal niet. Het opmerkelijke is dat het de agenda en contactpersonen wel worden gesynchroniseerd, maar de programma's (van de AppStore) en de muziek niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Laatst gewijzigd door sossienl; 07-10-08 om 02:16. Reden: samengevoegd
  #8  
Oud 07-10-08, 02:16
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

// Samengevoegd
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #9  
Oud 06-11-08, 07:28
Northsider Northsider is offline
• iOS 12.4.7
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc_hnh Bekijk bericht
Ik krijg sinds vanavond de foutmelding "De iPhone kan niet worden gesynchroniseerd. Er kan niet van de schijf worden gelezen of naar de schijf worden geschreven." nadat ik in iTunes enkele nummers toevoegde aan de bibliotheek en ter synchronisatie heb gemarkeerd. Een andere USB-poort, rebooten (van pc en iPhone) en het volledig herstellen van de iPhone werkt allemaal niet. Het opmerkelijke is dat het de agenda en contactpersonen wel worden gesynchroniseerd, maar de programma's (van de AppStore) en de muziek niet. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik zit met exact hetzelfde probleem. Heb de iPhone ook al volledig hersteld, maar het probleem blijft aanwezig en doet zich geloof ik alleen voor bij muziek en films.
  #10  
Oud 23-11-08, 23:39
klok klok is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 30
Standaard

ik ondervind hetzelfde probleem

het kopieren naar de schijf is mislukt er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-53)

Laatst gewijzigd door klok; 23-11-08 om 23:41. Reden: duidelijker
  #11  
Oud 10-12-08, 13:28
Mattieshark Mattieshark is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerp, Belgium
Berichten: 11
Standaard

hoe heb je het probleem opgelost? zit namelijk met het zelfde probleem :s
  #12  
Oud 10-12-08, 15:43
Northsider Northsider is offline
• iOS 12.4.7
• iPadOS 13.2.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattieshark Bekijk bericht
hoe heb je het probleem opgelost? zit namelijk met het zelfde probleem :s
Opgelost heb ik het probleem niet voor zover ik weet. Ik moet zeggen dat het probleem zich de laatste tijd echter ook niet meer voordoet. Ik meen dat ik de iPhone wel terug heb gezet naar de fabrieksinstellingen, maar weet niet meer zeker of ik er daarna nog last van had (meen van wel namelijk).
  #13  
Oud 13-01-09, 00:26
dvd_bruggen dvd_bruggen is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb sinds 29 december een Iphone 16 Gb van T-mobile in mijn bezit. Ik moet zeggen dat het een fantastisch apparaat is, maar tot mijn spijt heb ik ook last van het hierboven vermelde probleem. Bij mij schijnt het alleen voor te komen als ik muziek en films probeer te synchroniseren. Na een onbepaalde tijd (na synchronisatie van 1 mb variërend to 1 Gb of meer) komt er een foutmelding van Itunes zoals "Het kopiëren naar de schijf.....is mislukt. Het apparaat is niet aangesloten", "De iPhone....kan niet worden gesynchroniseerd. Time-out van het apparaat." en "De iPhone......kan niet worden gesynchroniseerd. Er kan niet van de schijf worden gelezen of naar de schijf worden geschreven. De laatste foutmelding ontvang ik het meest. Na de Iphone op 2 computers te hebben geprobeerd met zowel Vista als XP aanwezig op mijn systeem, blijft het probleem bestaan. Ook na het downgraden van FirmWare 2.2 naar 2.1 blijft het probleem bestaan. Vaak wordt de Iphone ook corrupt gemaakt door het synchronisatieproces zodat een restore moet plaatsvinden. Ook herinstalatie van Itunes lost niks op. Daarom moet ik bijna wel concluderen dat het misschien een hardware probleem is.
Ik ben hierop naar de T-mobile shop in Rijswijk gegaan. Zo'n 5 dagen na aankoop om het probleem voor te leggen. Hierop is het toestel voor reparatie opgestuurd.

Vandaag kreeg ik een telefoontje van T-mobile dat het toestel klaar ligt maar dat er helaas geen probleem gevonden kan worden.
Nu ben ik nog niet overtuigd van het onderzoek naar de telefoon en ga ik de Iphone zodra ik hem heb opgehaald testen met een usb-hub met externe adapter om te kijken of dat kan helpen. En mijn Iphone vergelijken met de Iphone van een vriend om te kijken waar het probleem in hemelsnaam aan kan liggen.

Als ik de oorzaak van het probleem kan achterhalen zal ik het hier uiteraard posten.

Ik heb usb 2.0 op moederbord ( ik heb verschillende porten geprobeerd ), Iphone 3G 16Gb Black FW 2.2 zonder Jailbreak, Itunes 8.0.2, en vista sp1

Laatst gewijzigd door dvd_bruggen; 13-01-09 om 00:31.
  #14  
Oud 13-01-09, 22:57
Antoon 62 Antoon 62 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Veldhoven
Berichten: 14
Standaard

Heb ook het zelfde probleem mijn iPhone 3G 8GB FW 2.2 pas aangeschaft.
krijg ook tijdens het sichroniseren van mijn muziek in iThunis de mededeling:
Kan niet lezen van en schrijven naar de schijf, kan schijf niet vinden.
Ook het handmatig verslepen van de afspeellijsten naar de iPhone heeft geen resultaat,Ra Ra wie kan mij een sugestie doen?

Laatst gewijzigd door Antoon 62; 17-01-09 om 22:24.
  #15  
Oud 15-01-09, 16:46
dvd_bruggen dvd_bruggen is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb de iphone inmiddels getest met een externe usb hub met een stroom adapter, en dit los het probleem niet op.
Heeft iemand hier MediaMonkey geprobeerd in plaats van Itunes?
  #16  
Oud 15-01-09, 19:56
Antoon 62 Antoon 62 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Veldhoven
Berichten: 14
Standaard

Heb vandaag van een zeer deskundige gehoord dat tijdens het synchroniseren vanuit iTunes fouten zeer vaak voor komen,en dat het na het aanbieden van een reparatie geen resultaat heeft,het schijnt dat de fout niet herkenbaar is.Mij is gezegd dat Apple hiervan op de hoogte is,en dat er aan wordt gewerkt,dus er blijft niets anders over dan even af te wachten,wel is het mogelijk om aangekochte muziek rechtstreeks naar de iPhone te downloaden,maar ja wat heeft men dan aan die volle afspeellijsten met eigen muziek?

Laatst gewijzigd door Antoon 62; 17-01-09 om 22:15.
  #17  
Oud 16-01-09, 21:01
dvd_bruggen dvd_bruggen is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 6
Standaard

Ik heb iets geprobeerd waardoor ik al mijn muziek en films in een keer kon synchroniseren. Misschien heb ik gewoon mazzel gehad en lukt het de volgende keer niet. Maar ik zal vertellen wat ik heb gedaan en Misschien helpt het iemand.

Ok wat ik heb gedaan is mijn iphone resetten (herstellen) via itunes. Daarna heb ik mijn backup van alleen instellingen erop gezet. De appstore programmas en andere dingen staan er dan nog niet in. Daarna ga je in itunes maar voorkeuren en vervolgens een tabblad waarvan ik de naam niet meer zeker weet maar ik dacht dat het apparaten is. Als je op dat tabblad hebt geklikt kan je synchronisatie geschiedenis wissen (knopje onderaan) dit heb ik per ongeluk 2 keer achter elkaar gewist. En daarna kon ik in iedergeval 1keer 4gb syncen. Succes!

Laatst gewijzigd door dvd_bruggen; 18-01-09 om 16:16.
  #18  
Oud 17-01-09, 22:22
Antoon 62 Antoon 62 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Veldhoven
Berichten: 14
Standaard

Kan zijn dat dit een goede methode is maar durf hem toch niet toe te passen omdat niet echt duidelijk is of het wel werkelijk het tabblad apparaten is.mischien is het resetten dan ook niet nodig.
  #19  
Oud 18-01-09, 16:15
dvd_bruggen dvd_bruggen is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 6
Standaard

Sorry voor de onduidelijke beschrijving maar ik was vanaf mijn iphone aan het posten in de trein dus ik had geen itunes bij de hand. Nu heb ik het wel bij de hand dus zal ik het nog een keer duidelijk beschrijven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon 62 Bekijk bericht
Kan zijn dat dit een goede methode is maar durf hem toch niet toe te passen omdat niet echt duidelijk is of het wel werkelijk het tabblad apparaten is.mischien is het resetten dan ook niet nodig.
Resetten is misschien niet nodig, maar misschien ook wel. Ik weet het niet en zelfs Apple weet het niet, maar als je een goede backup hebt is er niks aan de hand. Alles wordt daarin bewaard, je instellingen voor mail, sms'en, contactpersonen, webapps, zo'n beetje alles behalve programma's, muziek en films.

Allereerst heb ik mijn iphone gereset door middel van de herstel knop in itunes. Daarna heb ik mijn backup erop gezet (dit vraagt apple zelf als er een backup is, controleer dit VOORDAT je reset! in bewerken->voorkeuren...->apparaten daar staat een lijst met reservekopieen). Na het herstellen en de backup staan de appstore programmas en andere dingen er nog niet in (ik heb met het herinstaleren van de programma's gewacht tot ik de synchronisatie geschiedenis heb gewist. Daarna ga je in itunes maar bewerken->voorkeuren...->apparaten als je op het tabblad apparaten hebt geklikt kan je de synchronisatie geschiedenis wissen (knopje onderaan) dit heb ik per ongeluk 2 keer achter elkaar gewist. Daarna Itunes opnieuw opstarten, en toen kon ik in één keer 4 Gb syncen.

Er kan weinig gebeuren door je iphone te herstellen via Itunes zolang je maar een backup hebt.

Ik zeg niet dat het werkt voor degene die dit probeert, ikzelf heb nog geen verdere synchronisatie testen durven doen omdat ik bang ben dat ik weer het synchronisatie probleem tegenkom.
  #20  
Oud 18-01-09, 21:13
Antoon 62 Antoon 62 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Veldhoven
Berichten: 14
Standaard

dvd_bruggen
Het is mij nu een heel stuk duidelijker geworden,heb even gekeken en de reservekopieen zijn aanwezig,dus dan kan er inderdaad wijnig mis gaan.
Ga nu sterk overwegen om dit ook eens te gaan proberen.Niets geprobeerd is niets opgelost toch?
verder wil ik je even bedanken voor de reactie,en ik laat zeker nog even horen of het gelukt is of niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iPhone 3G jailbreak, kan niet meer bellen of sync met iTunes ChickenFool Jailbreak 0 09-10-10 23:30
iPhone: Na jailbreak kan iTunes iPhone niet meer vinden Djurres Jailbreak 2 08-09-09 18:47
itunes kan muziek niet naar iphone schrijven sapje iTunes 4 07-01-09 17:02
Windows: iphone kan niet meer connecteren emt itunes extraminimal iTunes 0 28-12-08 07:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.