iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   contacts syncen met BMW iDrive (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/24635-contacts-syncen-bmw-idrive.html)

dkv 03-11-08 11:23

contacts syncen met BMW iDrive
 
Ik heb sinds vorige week een originele BMW Bluetooth iDrive carkit. Dit is het nieuwste model (nieuwe iDrive met harde schijf en extra knoppen). De iPhone synchroniseert wel, maar niet alle contacten komen door. Het is onduidelijk welke wel of niet. Contacten ontbreken op alle letters lijkt willekeurig. Op de diverse internationale blogs wel wat kunnen vinden over het probleem, maar geen oplossing.

Ik heb zo'n 1500 contacten. Beetje lastig tellen hoeveel er doorkomen, maar ik denk rond de 1000. Dit is overigens geen beperking voor zover ik begrijp.

Heeft iemand (dezelfde) ervaring of een oplossing?

b-boy 09-11-08 23:30

ik heb dit als oplossing gevonden

Scoopz Blog Fix for iPhone and BMW iDrive address book not synchronising

laat me weten of het werkt want donderdag ga ik mijn nieuwe 320D met idrive en professional gps etc. afhalen en ben benieuwd of het dan werkt

cheers

b

dkv 10-11-08 01:10

Nee helaas. Had ik ook al gevonden en geprobeerd. Het vreemde is dat de idrive de hele tijd op de eerste sync lijkt terug te komen. Ook nieuwe contacten komen niet tevoorschijn. Heb al verschillende keren opnieuw gepaard, maar geen succes. Ik heb even de 3G van mijn vrouw geprobeerd en dat zag er op het eerste gezicht wel goed uit. Zij heeft wel minder contacten in haar telefoon. Ik heb een 130i van inmiddels twee weken oud met de nieuwe idrive en het professional nav en radio/cd systeem.

b-boy 12-11-08 11:00

morgenmiddag ga ik mijn 320D halen , ik hou je op de hoogte.

heb jij al een snap-in adaptor voor de iphone3G want bij mij in de garage zijn die nog niet binnen

cheers

mhoutman 12-11-08 11:31

op onze 2006 130i en 2006 325iT komen niet meer dan 500 adressen op de idrive. dat is bekend.

een 3g adapter is nog niet te verwachten. ik heb daar ook contact over gehad met de fabrikant: peiker. een slechte zaak want voor de 2G was de adapter wel heel snel leverbaar terwijl er toen officieel geen iphones in nl werden verkocht.

dkv 12-11-08 13:03

Wat betreft de 3G adapter weet ik het niet. Ik heb nog een oud model iphone. Heb een 3G nog niet geprobeerd. Overigens gebruik ik de adapter zelden. Heb de iphone meestal onder handbereik.

Wat betreft de 500 adressen. Dit zou geen beperking meer moeten zijn met de nieuwe idrive.

b-boy 13-11-08 19:54

ben daarstraks mijn 320D gaan afhalen en de bluetooth synchronisatie met de nieuwe idrive op professional gps/audio systeem werkt perfect.

alle contacten synchroniseren.

alleen vind ik in mijn muziek alle nummers individueel en niet de afspeellijsten ...


de snap-ip adaptor voor de iphone3G is van midden december beschikbaar

freude am fahren !!!!

dkv 14-11-08 12:53

Hoeveel contacten heb je?

b-boy 23-11-08 21:51

390 contacten

pioneer 28-01-09 17:23

Ik zit met hetzelfde probleem... Heb 750 contacten en de synchronisatie wil niet werken met de nieuwe bmw idrive (harde schijf en knoppen) prof editie. iphone heeft versie 2.2, dus volgens de scoopz blog zou dat moeten werken...
Zou het aan het feit liggen dat het de eerste generatie is ipv de 3g in samenwerking met de nieuwe idrive???
Of is er een beperking van de hoeveelheid contacten?
BMW dealer heeft jammer genoeg geen antwoord...

mhoutman 28-01-09 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pioneer (Bericht 249743)
Ik zit met hetzelfde probleem... Heb 750 contacten en de synchronisatie wil niet werken met de nieuwe bmw idrive (harde schijf en knoppen) prof editie. iphone heeft versie 2.2, dus volgens de scoopz blog zou dat moeten werken...
Zou het aan het feit liggen dat het de eerste generatie is ipv de 3g in samenwerking met de nieuwe idrive???
Of is er een beperking van de hoeveelheid contacten?
BMW dealer heeft jammer genoeg geen antwoord...

allereerst: de 3g adapter is inmiddels enkele weken leverbaar.

ten tweede kan de dealer navraag doen bij bmw rijswijk en via het dealersysteem online een vraag hierover stellen.

tenslotte zijn er een aantal hele goede bmw fora om deze vraag ook te stellen, maar ik weet niet welk type je hebt ?

dkv 28-01-09 17:47

Ben er na twee maanden ook nog niet achter. BMW dealer begrijpt het niet (en dat begrijp ik nu wel weer). Heb een enquete van de importeur ingevuld, maar niets van gehoord. Het lijkt volkomen willekeurig welke contacten wel of niet doorkomen. De oplossing van een buitenlands forum (de 2000 contacten) ook geprobeerd, maar helaas. Ben benieuwd naar fora die mij wel zouden kunnen helpen.

pioneer 29-01-09 09:59

@mhoutman, bmw type 318d met idrive prof (dec 2008, nieuw type met hard disk) en iphone US 16gb 2.2.

Gisteren een testje gedaan met alleen 18 contacten en synchronisatie werkte prima. Ik denk dat het toch een timeout probleem is, tussen bmw en apple. Erg jammer en niet bruikbaar....

mhoutman 29-01-09 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pioneer (Bericht 249996)
@mhoutman, bmw type 318d met idrive prof (dec 2008, nieuw type met hard disk) en iphone US 16gb 2.2.

Gisteren een testje gedaan met alleen 18 contacten en synchronisatie werkte prima. Ik denk dat het toch een timeout probleem is, tussen bmw en apple. Erg jammer en niet bruikbaar....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pioneer (Bericht 249996)
@mhoutman, bmw type 318d met idrive prof (dec 2008, nieuw type met hard disk) en iphone US 16gb 2.2.

in het oude idrive systeem is een maximum van ik meen rond de 500 verschillende contacten.

probeer anders eens het volgende: maak in je mac addressbook eens een aparte groep aan en noem die "idrive"; ga dan eens successievelijk het aantal contacten in die groep verhogen totdat je bij het maximum bent wat idd gesynced kan worden.

een paar goede 3-serie fora zijn:

BMW 3-Series (E90 E92) Forum - Powered by vBulletin
BMW 3er E90, E91, E92 & E93 Forum & Community - Bj. ab '05
The BMW 3 Series (E90, E92, & E93) Forum
Dreier - BMW-Treff Forum

succ6

pioneer 29-01-09 16:28

@mhoutman, bedankt voor de suggestie en de links!!

BMW heeft zojuist gebeld en aangegeven dat het maximum dat de idrive kan hebben is 400 verschillende contacten. Aparte groep maken en alleen die synchroniseren wordt het dus.

abk 14-03-09 17:27

Hallo,

Ik heb een bmw 5 uit 2005 waarop deze week de laatste versie van iDrive met NL taal is geinstalleerd. Vandaag heb ik geprobeerd om mijn iPhone 3G met firmware 2.2.1 te koppelen aan de iDrive, maar helaas ziet mijn iPhone de BMW niet bij het zoeken naar devices. Ik heb het ook geprobeerd met een Nokia N95 8 GB. Deze ziet de BMW wel, maar wordt na succesvol koppelen niet meer verbonden met de iDrive. Ik kan daarom niet bellen via bluetooth met beide telefoons.

Eigenlijk wil ik alleen de iPhone 3G koppelen, maar die ziet de BMW dus niet. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Arjan

ape2001 08-10-09 09:30

BMW snap in adapter iPhone 2G
 
Het lijkt erop dat mijn iPhone 2G goed synct met de bluetooth van mijn 520d E60 2006. Bellen en gebeld worden gaat prima en de contacts worden goed overgenomen.
Wil dat zeggen dat de software van de BMW is aangepast of synct een 2G gewoon makkelijker dan een 3G(S).
Ik had n.l. begrepen dat e.e.a. niet werkte met iDrive software van voor 2007.

Als iemand is overgestapt van de 2G naar de 3G en nog een 2G snap in adapter van de BMW heeft liggen, wil ik die wel graag overnemen......

dkv 08-10-09 10:54

Syncen en 2G adaptor
 
De eerder geposte problemen heb ik nog steeds. Zowel met de 2G, 3G als met mijn huidige 3GS. Ik heb ongeveer 2500 contacten. Naar schatting neemt hij er 600-700 over. Daar is hij enkele minuten mee bezig. Gedurende deze tijd is telefoneren eigenlijk niet mogelijk. Als ik probeer te bellen is het gesprek stotterend. Ook wanneer ik gebeld word hetzelfde slechte gesprek. Bovendien synct de carkit ook nog wel eens gedurende de rit. Al met al een drama. BMW dealer kan er niets aan doen...... De iPhone is veel krachtiger dan de carkit is de formele melding De carkit kan daar niet mee omgaan...... Importeur is er ook van op de hoogte. Deze heb ik naar aanleiding van een enquete terugkoppeling gegeven. Niets meer van gehoord.

Heb nu het syncen uitgezet en nu werkt het redelijk. Namen krijg ik dus helaas niet te zien in mijn scherm. Moet in de armsteun kijken om te zien wie er gebeld heeft... Waardeloos dus.

Ik heb ook nog een adaptor voor de 2G. Dus stuur mij maar een mailtje als je interesse hebt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.