iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Exchange agenda naar iphone (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/24835-exchange-agenda-naar-iphone.html)

blik 07-11-08 00:03

Exchange agenda naar iphone
 
Probleempje:

Afspraken die ik maak in exchange gaan via Google-mail naar iCal.
Deze sync ik dan via iTunes naar de Iphone. Werkt in zoverre goed: alles komt aan, maar op de iphone kan ik de gegevens niet aanpassen.

Tevens indien ik een afspraak in de iphone zet, komt deze in iCal onder een andere agenda (en kleur) binnen en zal dan ook niet syncen met googlemail....

Kan iemand mij helpen?

Dank is groot!

Groet.

iphonemark 07-11-08 15:00

met welk programma maak je afspraken in exchange?

blik 07-11-08 16:55

met outlook 2007 (gekoppeld aan een exchange server).

Channie 08-11-08 13:23

Waarom niet je Exchange account op je iPhone instellen? Ik gebruik Exchange voor zakelijk en iCal voor prive. Straks met Snow Leopard kan je ook je Exchange agenda in iCal bekijken/wijzigen.

blik 08-11-08 16:52

helaas kan ik niet exch direct syncen. De nieuwe iTunes krijg ik niet geinstalleerd.... En met de vorige iTunes kan ik niet communiceren met de iPhone.

sausje 09-11-08 14:38

iCal (of Gmail) ondersteund nog steeds geen bi-directional sync. Met andere woorden: je kunt met iCal wel een abonnement nemen op de gmail calendar, maar dit is puur vanaf gmail richting iCal.
Ik zit ongeveer in dezelfde situatie, ware het niet dat ik wel in staat ben om mn exchange direct met m'n iphone te syncen. Wat was precies het probleem dat itunes niet met je iPhone kon communiceren? Kan me dat namelijk niet zo goed voorstellen. Ik dacht dat die twee voor elkaar gemaakt waren zeg maar... ;)

blik 09-11-08 20:37

Syncrn lukte eerder wel tussen iTunes en de iPhone, maar de nieuwe iTunes kan ik niet installeren op m'n werk

home 10-11-08 14:59

Hallo, ik heb denk ik een vraag die hier wel bij aansluit. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de helft van wat hier gezegd wordt niet begrijp. Ik heb ook mijn zakelijk email via exchange op mijn iphone. Op zich werkt dat perfect, maar het probleem is dat ik afspraken die ik via de iphone invoer niet kan markeren als prive, zodat mijn secretaresse alles wat ik doe volg. Ook hoor ik iedereen over bepaalde kleuren en die heb ik dus ook niet. Weet iemand hier een oplossing voor?

iphonemark 10-11-08 17:48

meneer home, ik zou in outlook een 2e agenda maken, onder je hoofdagenda maak je een subagenda. Deze noem je "prive afspraken". Na 1 keer syncen heb je op je iphone 2 agenda's. iedere agenda krijgt een kleur.

http://www.besidesdata.nl/opname/SIT...ael-nl-007.jpg

home 11-11-08 22:21

Hoi Iphonemark bedankt voor je reactie. Klinkt goed, maar hoe doe ik dat? Moet het een agenda zijn onder de exchange agenda? Ik heb geprobeerd een 2de account aan te maken, maar dan krijg ik de melding dat er maar 1 exchange agenda aangemaakt kan worden.

manjo 12-11-08 22:07

Ik heb wel sync met exchange via webmail ipv direct naar de exchange sever dit werkt perfect al mijn afspraken en mijn mail's komen direct binnen.

iphonemark 13-11-08 01:42

meneer home,
je moet geen nieuw account maken maar een extra agenda. Dat doe je in outlook door je agenda te openen. Dan in "mijn agenda" klik je met de rechtermuis en creeer je een nieuwe Map, de naam van deze map is je sub-agenda. bv "agenda prive"
De sub map is een nieuwe agenda die in itunes als extra wordt aangeboden als je deze gemaakt hebt.

DikkeWim 07-01-09 00:20

ik heb exact gedaan wat iPhoenmark schrijft en krijg in iTunes helemaal geen agenda te zien. Overigens heb ik die nooit gezien. Ik synchroniseer via een exchangeserver en daarom kan ik geen agenda's zien/selecteren in iTunes.

Doe ik iets verkeerd?

frumble 13-01-09 19:06

Hoi, Zit eigenlijk met hetzelfde probleem. Mijn werkgever heeft vanalles afgeschermd en kan Itunes niet installeren. Probeer nu:
1. Tweede agenda thuis aan te maken en via wat trucks toch te synchroniseren (maar is een omweg). MAAR vind INDERDAAD in Itunes inderdaad een tweede agenda. Je moet gewoon even wachten totdat de Outlook (2003) en Itunes (8) met elkaar hebben gepraat. Ook op de Iphone zie ik nu een tweede agenda.
2. Via Exchange synchroniseren. Dit is wel wat lastiger, daar ik naast deze gegevens ook de VPN gegevens moet gaan ingeven. Dit ga ik wel proberen via de werkgever te regelen. Hou jullie op de hoogte.
3. Zoeken naar een andere methode om zonder al te veel problemen, Contactpersonen en agenda te synccen.

Ben benieuwd of het syncen via exchange bij mensen werkt en hoe de battery het vol houdt....

fokkedeboer 12-06-09 00:59

Vergelijkbaar vraagje: ik heb mijn iPhone al goed synchroniserend met iCal, maar wil daar nu mijn werk-agenda aan toevoegen. Op mijn werk gebruiken ze Exchange daarvoor (via Outlook). Een collega, die net een iPhone gekocht heeft, kan syncen, dus het zal wel werken, maar als ik het probeer, krijg ik de waarschuwing dat alle bestaande agenda's overschreven worden.

Kan het wel, wat ik wil? Alle werk-afspraken vanuit Exchange naar mijn iPhone, en alleen de nieuwe werk-afspraken van iPhone naar Exchange, PLUS mijn prive-dingen syncen met mijn Mac thuis (en iCal dus)?? Ik hoor het graag!

Angelolel 21-06-09 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fokkedeboer (Bericht 294820)
Vergelijkbaar vraagje: ik heb mijn iPhone al goed synchroniserend met iCal, maar wil daar nu mijn werk-agenda aan toevoegen. Op mijn werk gebruiken ze Exchange daarvoor (via Outlook). Een collega, die net een iPhone gekocht heeft, kan syncen, dus het zal wel werken, maar als ik het probeer, krijg ik de waarschuwing dat alle bestaande agenda's overschreven worden.

Kan het wel, wat ik wil? Alle werk-afspraken vanuit Exchange naar mijn iPhone, en alleen de nieuwe werk-afspraken van iPhone naar Exchange, PLUS mijn prive-dingen syncen met mijn Mac thuis (en iCal dus)?? Ik hoor het graag!

Volgens mij moet dit goed werken, tenminste, ik heb ongeveer dezelfde situatie draaien.

Ik sync met een Exchange server en thuis met Outlook. Beide punten komen in op mijn iPhone in dezelfde agenda, maar wel met verschillende kleuren.

Wat ik mij afvroeg; hoe kan ik er voor zorgen dat mijn Exchange agendapunten ook thuis in mijn Outlook komen, deze worden nu niet gesynct. Ik wil dat dit één grote agenda wordt.

Flessendop 23-06-09 19:23

Omdat je agenda gesynched wordt met een exchange mailbox.
Maakt jouw Outlook thuis ( lokaal ) ook een verbinding met de exchange server, zoniet dan gaat dat waarschijnlijk ook niet lukken.

herbie65 24-06-09 07:56

of je neemt een Mobile Me account...

PeterTe 24-06-09 09:01

Je kunt je gmail agenda rechtstreeks syncen met je Iphone!
Google Sync : Set Up Your iPhone or iPod Touch - Mobile Help
Als je dat gedaan hebt moet je op je iPhone naar m.google/sync gaan om je agenda's in te stellen let wel op dat je engels in moet schakelen bij die site want nederlands doet het niet. hij zegt dan dat het apparaat niet word ondersteund.
Als je je agenda wil aanpassen welke je je afspraaken maakt op de iphone moet je naar instellingen/mail, contacten, agenda gaan en helemaal beneden zie je een optie voor standaart agenda en selecteer je je agenda

ik hoop dat ik jullie hierbij kan helpen! (Je hebt hier dus helemaal geen Itunes voor nodig)

Mauze 24-06-09 09:23

Je kan je Outlook Agenda thuis weer syncen met je Google Agenda met de tool GoogleAgendaSync; Google Calendar Sync: Overview - Google Calendar Help

dit wordt dan weer gepusht naar je iPhone, PERFECT!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:40.