//

agendakleuren van ical naar iphone

agendakleuren van ical naar iphone discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) heb net een iphone. altijd met palm gewerkt. alles overgekregen via vcard etc. nu ook overschakelen naar ical. alleen de kleuren van iphone matchen niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-12-08, 13:53
richardvanoosterhout richardvanoosterhout is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 7
Standaard agendakleuren van ical naar iphone

heb net een iphone. altijd met palm gewerkt. alles overgekregen via vcard etc. nu ook overschakelen naar ical.
alleen de kleuren van iphone matchen niet met die van ical. ik las er iets over;volgorde van syncen(1 voor 1 aanvinken), maar dat werkt niet.kan iemand het nog s uitleggen?moet ik nog iets anders doen?ik heb bv 2 agenda's nu op iphone in 1 kleur, dat is niet in ical. merci.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-12-08, 17:28
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Ik heb dat probleem ook gehad, alleen hadden beide agenda's op de iPhone niet dezelfde kleur, maar wel verschillende (andere) kleuren dan in iCal. Het enige wat ik tot nu toe kon bedenken is om dat maar de kleuren in iCal zo aan te passen dat ze hetzelfde zijn als wat de iPhone er van gemaakt had. Als het je er om gaat om iCal en de iPhone hetzelfde te krijgen is dat een prima oplossing. Als je persé bijvoorbeeld je privé agenda groen en je zakelijke agenda rood wilt hebben dan weet ik het ook niet. Misschien is er wel een .plist bestand op de iPhone wat je aan kunt passen.

[Edit]

Ik heb nog even voor je gekeken; de kleuren van je agenda's op de iPhone staan als RGB waardes in het bestand /private/var/mobile/Library/Calendar/Calendar.sqlitedb en kan je daar aanpassen. Niet echt een elegante "Apple-like" oplossing, maar als de nood hoog is kan je in elk geval wel zelf de kleuren daar wijzigen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Picture 3.PNG‎ (50,8 KB, 11x gelezen)
__________________
...

Laatst gewijzigd door InternetRebel; 12-12-08 om 17:34.
  #3  
Oud 12-12-08, 17:36
richardvanoosterhout richardvanoosterhout is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 7
Standaard

merci.dat was ook mijn gedachte. maar toch zou ik inderdaad graag voor eigen keuze van kleur gaan.ik wacht nog even af of iemand daar een oplossing voor heeft. ben al blij dat het gelukt is van palm naar mac. wel wennen dat toepassingen op ical/iphone veel minder zijn dan op palm.
  #4  
Oud 12-12-08, 17:49
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Misschien heb je het gemist omdat ik mijn bericht later heb aangepast, maar als je het ECHT graag wilt en er geen betere oplossing is/komt dan kun je de kleuren dus zelf handmatig aanpassen in de SQLite database... zie mijn bijgesloten snapshot.
  #5  
Oud 12-12-08, 18:08
richardvanoosterhout richardvanoosterhout is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 7
Standaard

dat gaat al boven mn pet.waar vind ik de sqlite database?
  #6  
Oud 12-12-08, 18:33
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Daarvoor zul je de iPhone moeten jailbreaken en er een ssh server op zetten. Dat is absoluut niet aan te raden omdat je daarmee een mogelijk groot beveiligingsgat creëert, zeker als je het je allemaal niks zegt en je niet weet wat je moet doen. Mocht je het wel willen, wijzig dan als eerste het root wachtwoord en zorg ervoor dat ssh niet draait wanneer dat niet nodig is.

Er is echter een veel makkelijker alternatief waarbij er geen enkele ingreep op de iPhone hoeft te gebeuren en je het dus niet blootstelt aan eventuele beveiligingsgaten. Je synchroniseert gewoon iCal met de iPhone. De kleurtjes op de iPhone zullen anders zijn zoals je gemerkt hebt en kun je niet wijzigen (behalve met zo'n jailbreak). In iCal kun je echter wel op eenvoudige wijze de kleurtjes wijzigen van de agenda's zodat deze overeenkomen met die van je iPhone. Dat is dan ook de hele truc: in iCal de eigenschappen van de kalender opvragen en de kleur wijzigen in dezelfde als op de iPhone.

Nog een ander alternatief is MobileMe gebruiken en het hiermee synchroniseren. Deze neemt wel de kleurtjes van iCal over. Erg jammer dat ze dat ook niet voor de gewone sync via iTunes hebben gedaan, een gemiste kans.
  #7  
Oud 12-12-08, 20:04
richardvanoosterhout richardvanoosterhout is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 7
Standaard

ok.heel erg bedankt. R
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gegevens overzetten van iPhone naar iTunes, iCal en Address Book? 84425 iTunes 3 04-05-14 20:30
overzetten van iPhone-agenda naar iCal op macbook bregjevanp iTunes 2 05-04-11 19:50
Tutorial: Agendakleuren iPhone aanpassen (met Mac OS X) InternetRebel iPhone algemeen 13 25-08-10 02:13
van pc naar mac...ical synchronisatie wendydonker iTunes 0 15-08-10 19:50
iCal iPhone synchroniseerd niet naar iMac aaifoon Desktop-applicaties 3 12-01-09 22:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:50.