//

Exchange koppeling dmv 'user certificate', hoe werkend te krijgen?

Exchange koppeling dmv 'user certificate', hoe werkend te krijgen? discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Op mijn werk hebben ze inmiddels de nieuwe Exchange 2007 omgeving uitgerold, met push mail support. Hier ben ik natuurlijk erg blij mee, maar in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-12-08, 09:37
frenkb frenkb is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard Exchange koppeling dmv 'user certificate', hoe werkend te krijgen?

Op mijn werk hebben ze inmiddels de nieuwe Exchange 2007 omgeving uitgerold, met push mail support. Hier ben ik natuurlijk erg blij mee, maar in de omschrijving hoe dit op een mobiele telefoon te implementeren wordt uitgegaan van een WM6 toestel. De bedoeling is een 'Microsoft Active Directory certificate' aan te maken op een pc, dit certificaat te exporteren. Vervolgens kopieren naar de telefoon en het daar te starten. Dat wordt dat automatisch toegevoegd aan de certificaten in WM6 en kan worden ingelogd op de pushmail omgeving.

Helaas werkt dit voor de iPhone niet. Heeft iemand hier een idee hoe dit certificaat op de iPhone te plaatsen is?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-12-08, 09:52
gjhartog's schermafbeelding
gjhartog gjhartog is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 89
Standaard

Als ze op je werk gebruik maken van een 'echt' certificaat, dus gekocht bij een officieel erkende instantie als Verisign of GoDaddy, dan hoef je op de pc helemaal niks te exporteren en op je iPhone te importeren, tijdens het verbindingsproces herkend de iPhone het certificaat en gaat dan verder.

Overigens heb ik al gezien tijdens wat ander speelwerk dat ook niet-officieele certificaten door de iPhone geaccepteerd kunnen worden, je krijgt dan alleen wel een waarschuwing dat het certificaat niet gevalideerd kan worden en of je wel of niet door wil gaan.
__________________
- Apple iMac 20" - Apple TV 160Gb - iPhone 3GS - MacBook Pro -
  #3  
Oud 23-12-08, 10:02
frenkb frenkb is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gjhartog Bekijk bericht
Als ze op je werk gebruik maken van een 'echt' certificaat, dus gekocht bij een officieel erkende instantie als Verisign of GoDaddy, dan hoef je op de pc helemaal niks te exporteren en op je iPhone te importeren, tijdens het verbindingsproces herkend de iPhone het certificaat en gaat dan verder.
Ik ga er even vanuit dat dit zo is, maar zeker weten doe ik het niet. Om de een of andere reden is het nodig om op een laptop met Windows een lokaal certificaat aan te maken via Microsoft Active Directory certificate services, deze te exporteren en vervolgens op de telefoon te importeren. Het certificaat accepteren tijdens het verbinden met exchange werkt niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gjhartog Bekijk bericht
Overigens heb ik al gezien tijdens wat ander speelwerk dat ook niet-officieele certificaten door de iPhone geaccepteerd kunnen worden, je krijgt dan alleen wel een waarschuwing dat het certificaat niet gevalideerd kan worden en of je wel of niet door wil gaan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: iPhone 3gs werkend krijgen jvdommelen Jailbreak 4 30-07-10 10:49
Video: Hoe Videocodec H.264 filmjes werkend te krijgen op je Iphone selvishocks Muziek, foto & video 2 04-08-09 20:10
Beste manier werkend te krijgen? jerome2710 Archief 8 23-06-08 18:15
Wie is er bereid mijn iphone 1.1.2 Oob 4.6 werkend te krijgen dmv een turbosim? grobben Unlock [archief] 7 28-11-07 09:41
iPhone nog werkend te krijgen? Tom Goedhart Unlock [archief] 13 26-11-07 15:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.