iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Syncen, zonder charchen (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/27719-syncen-zonder-charchen.html)

lemby 31-12-08 16:02

Syncen, zonder charchen
 
Dag iedereen,

De titel zegt het zo ongeveer al wel, is er een mogelijkheid om je iphone te syncen zonder dat die moet worden opgeladen! Ik heb al me firewire geprobeerd, maar dan herkent hij mijn iphonen iet in itunes. Heb ook niet zoveel zin om men iPhone te jailbreaken dus zijn er andere oplossingen?

mvg Lemby

*ik weet dat chargen met een g is en niet met ch, maar kan de titel niet meer aanpassen*

King1987 31-12-08 16:04

Mag ik vragen waarom je hem niet wil opladen?

lemby 31-12-08 16:09

Mja, ik ben niet zo'n voorstander van op en afladen, ik heb hem nog maar pas en wil hem de eerste keren "deep-cyclen", ik weet dat het zogezegd geen kwaad kan bij li-ion batterijen, en dat je maar 1 of 2 keer per maand moet deep-cyclen, maar het zijn de eerste keren, en dan zou ik men batterij toch tot het uiterste willen laten gaan. Vandaar, ...

En volgens mij kan zo even opladen ook niet echt goed zijn voor je battrij.

mvg Lemby

King1987 31-12-08 16:10

ach, maakt niet zoveel uit volgens mijn, ik heb nergens last van,

maar om even op je vraag terug te komen, dat is mogenlijk :p heb even gecontroleerd, maar heb geen idee hoe dat zou moeten, vandaar dat ik er vanuit gaat dat dit niet mogenlijk is.

lemby 31-12-08 16:14

Hoe heb je dat dan gecontroleerd? :)

King1987 31-12-08 16:15

Gewoon, kabel er ingestoken en hij gaat laden :p

InternetRebel 31-12-08 21:24

Misschien niet de meest elegante oplossing, maar prak je iPhone eens aan een overbelaste USB hub. Ik heb mijn iPhone normaal gesproken aan 1 van mijn twee poorten op de PowerBook, maar als ik 'm aan een (powerloze) hub prik waar al drie harddisks aan hangen dan heb ik wel contact met iTunes maar verdomd 'ie het om te laden. Blijkbaar kan er dan niet genoeg prik uit één poort worden getrokken om de hub met al zijn ledjes, 3 harddisks en de iPhone van stroom te voorzien.

lemby 01-01-09 03:23

aha, moet ik eens proberen!!! thx!

ppl 01-01-09 18:53

Deepcyclen doet meer kwaad dan goed bij li-ion accu's. Dit is nog iets wat uit het tijdperk van de Nimh accu's is. Li-ion accu's moet je zorgen dat die op spanning blijven. Als je de levensduur van je li-ion accu wil verkorten of het ding gewoon om zeep wil helpen dan is regelmatig deepcyclen daar uitermate geschikt voor. De reden waarom Apple aangeeft om dat te doen is om de microcontroller die nodig is om li-ion veilig te houden te calibreren. Meestal raden ze dat aan in gevallen wanneer je problemen ondervindt met de accuduur. Bij sommigen producten/revisies geven ze aan dat je dat 1x per maand of 1x per 3 maanden moet doen, beetje wisselend advies daar bij Apple.

De algemene stelling bij li-ion: vooral niet deep-cyclen en gewoon dat ding op spanning houden. In de praktijk komt dit er gewoon op neer dat je het apparaat gewoon moet gebruiken zoals je dat wilt, je moet niet gaan lopen knutselen om er meer accuduur uit te krijgen want dat is toch zinloos (de winst is vrijwel nihil en in de meeste gevallen levert je het juist een verlies op).

Voor meer info over de accu kun je beter even zoeken op het forum hier, dat is al aardig vaak aan bod gekomen.

klaverentwee 02-01-09 04:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ppl (Bericht 237180)
Deepcyclen doet meer kwaad dan goed bij li-ion accu's. Dit is nog iets wat uit het tijdperk van de Nimh accu's is. Li-ion accu's moet je zorgen dat die op spanning blijven. Als je de levensduur van je li-ion accu wil verkorten of het ding gewoon om zeep wil helpen dan is regelmatig deepcyclen daar uitermate geschikt voor. De reden waarom Apple aangeeft om dat te doen is om de microcontroller die nodig is om li-ion veilig te houden te calibreren. Meestal raden ze dat aan in gevallen wanneer je problemen ondervindt met de accuduur. Bij sommigen producten/revisies geven ze aan dat je dat 1x per maand of 1x per 3 maanden moet doen, beetje wisselend advies daar bij Apple.

De algemene stelling bij li-ion: vooral niet deep-cyclen en gewoon dat ding op spanning houden. In de praktijk komt dit er gewoon op neer dat je het apparaat gewoon moet gebruiken zoals je dat wilt, je moet niet gaan lopen knutselen om er meer accuduur uit te krijgen want dat is toch zinloos (de winst is vrijwel nihil en in de meeste gevallen levert je het juist een verlies op).

Voor meer info over de accu kun je beter even zoeken op het forum hier, dat is al aardig vaak aan bod gekomen.


Dat klopt idd, als je kijkt naar bijvoorbeeld de li-ion accu's van nikon raden ze je aan om alleen te deep-cyclen als de meter het niet meer goed doet. Dat komt dan meestal neer op eens per 6-9 maanden... En gezien de levensduur van een mobiel tegenwoordig meestal niet veel langer is dan de twee jaar van het abbo, doe je dat dus maar een keer of drie...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:00.