//

M4a coverteren naar Mp3

M4a coverteren naar Mp3 discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik loop de laatste tijd tegen het probleem aan dat wanneer ik podcasts via i-tunes op een cd wil branden deze niet door mijn mp3 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-01-09, 12:32
Sjaak de Bollenboer Sjaak de Bollenboer is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 34
Standaard M4a coverteren naar Mp3

Ik loop de laatste tijd tegen het probleem aan dat wanneer ik podcasts via i-tunes op een cd wil branden deze niet door mijn mp3 speler gelezen worden omdat het m4a bestanden zijn.

Hoe los ik dit op, hoe converteer ik ze? (ik heb een mac 10.4.11 en het gaat om niet beveiligde m4a bestanden).

bvd.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-01-09, 12:46
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Kijk eens hier ; Media Convert - gratis online convertor - converteer audio, ringtones, converteer muziek en video. MP3 WMV 3GP AMR FLV SWF AMV MOV WMA AVI MPG MP4 DivX MPEG4 iPOD PSP OGG WMA AAC MP4 MPC MMF QCP KAR MIDI REALAUDIO FLAC JPG PSD DOC PDF RTF TXT ODG ODP
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 06-01-09, 12:47
febe febe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 140
Standaard

Er zijn verschillende oplossingen voor dit probleem. Natuurlijk kun je allerlei converting programmas vinden, daarvoor volstaat googlen op convert, m4a, mp3.
Wat ook kan: je bestanden branden naar een audio cd en die daarna weer importeren als mp3 (let op je instellingen!) in iTunes.
Let wel: de kwaliteit van je bestanden gaat er niet op vooruit, maar waarschijnlijk is dat geen probleem wanneer je de podcasts via je mp3 speler luistert.
Succes!
  #4  
Oud 06-01-09, 13:09
Sjaak de Bollenboer Sjaak de Bollenboer is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door febe Bekijk bericht
Er zijn verschillende oplossingen voor dit probleem. Natuurlijk kun je allerlei converting programmas vinden, daarvoor volstaat googlen op convert, m4a, mp3.
Wat ook kan: je bestanden branden naar een audio cd en die daarna weer importeren als mp3 (let op je instellingen!) in iTunes.
Let wel: de kwaliteit van je bestanden gaat er niet op vooruit, maar waarschijnlijk is dat geen probleem wanneer je de podcasts via je mp3 speler luistert.
Succes!

Ik ben eerst bovenstaande oplossing aan het proberen. Het gaat erg traag ivm grote bestanden en trage verbinding maar so-far, so-good.

Audiocd branden zal niet altijd lukken omdat sommige bestanden meer dan een uur zijn (house from Ibiza).
  #5  
Oud 06-01-09, 13:49
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

welke mp3 speler heb je? Anders kan je in iTunes je nummer aanklikken en laten converteren-in iTunes zelf- door rechts te klikken op het nummer.
  #6  
Oud 06-01-09, 14:21
Sjaak de Bollenboer Sjaak de Bollenboer is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
welke mp3 speler heb je? Anders kan je in iTunes je nummer aanklikken en laten converteren-in iTunes zelf- door rechts te klikken op het nummer.

mp3 cd's in de auto. Ik gebruik mijn i-phone als mp3 speler normaal.
  #7  
Oud 06-01-09, 15:16
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Is het dan niet makkelijker een FM transmitter gebruiken ( ik gebruik die naar alle tevredenheid al enkele jaren)

Griffin Technology: FM Transmitters
  #8  
Oud 06-01-09, 15:19
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Is het dan niet makkelijker een FM transmitter gebruiken ( ik gebruik die naar alle tevredenheid al enkele jaren)

Griffin Technology: FM Transmitters
ligt het er niet aan op welke locatie je bent, bij mij in het gooi/randstad heb ik nog geen goede frequentie gevonden waar hij niet stoort!
__________________
US 2G 8GB 3.1.3, Nl 3G 8GB Ios 4.0, Nl 4 32GB Ios 4.0.1
" Fresh heeft het laatste woord " leuk spelletje!
  #9  
Oud 06-01-09, 15:33
dartlink dartlink is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Almelo
Berichten: 17
Standaard

Ik weet niet of dit kan ik MacOSX, maar op windows kan je de bestandextentie veranderen van bijv. m4a naar mp3.

Misschien lukt dit ook met de Mac?
  #10  
Oud 06-01-09, 15:43
Sjaak de Bollenboer Sjaak de Bollenboer is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 Bekijk bericht
ligt het er niet aan op welke locatie je bent, bij mij in het gooi/randstad heb ik nog geen goede frequentie gevonden waar hij niet stoort!

Zelfde hier, ik had er zo een met m'n 1e i-pod en t werkte nooit lekker. Toch wel stijl als het dat wel deed in een Citroen DS ui '73!

Het is overigens gelukt hoor!
  #11  
Oud 06-01-09, 16:52
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Alle handige programma's en branden-rippen tips ten spijt; je kan gewoon van M4A naar MP3 converteren binnen iTunes zelf hoor! Zal zo even wat screenshots en duidelijke uitleg maken want wordt net geroepen voor koffie. :-P



Converteren van M4A naar MP3 binnen iTunes...

Ga naar Voorkeuren...


Kies de optie "Algemeen" en klik op de knop "Importinstellingen..."


Stel de gewenste encoding in, in dit geval MP3, en de gewenste kwaliteit. Het heeft geen zin een hogere kwaliteit te kiezen dan het origineel heeft want je bestand zal alleen groter worden en niet beter gaan klinken.


Kies in iTunes de nummers die je wilt converteren...


Klik met de rechter knop (of Control-Klik) op één van de geselecteerde nummers en kies vervolgens voor "Maak versie voor MP3 aan"...


iTunes gaat nu kopieën aanmaken in het formaat dat je aan het begin had ingesteld...


Naarmate iTunes vordert zullen de geconverteerde kopieën tussen je selectie verschijnen (of op een andere plaats naarmate de door jou gekozen sortering in je lijst)...


Als alles klaar is en je intussen nergens op geklikt hebt hou je een mooi lijstje over waarin de originelen nog steeds geselecteerd zijn en de geconverteerde kopieën niet...


Als je de originelen niet hoeft te bewaren hoef je op dit punt alleen maar even op de backspace toets te drukken om de oorspronkelijke selectie (= orignelen) te wissen.




Dit werkt volgens mij vele malen sneller dan welke converter-tool dan ook.

De optie die je in het context-menu te zien kreeg ("Maak versie voor MP3 aan") geeft altijd de optie die je hebt opgegeven voor het importeren van muziek. Je kunt deze methode dus ook andersom gebruiken (MP3 naar M4A) of om bijvoorbeeld de bitrate van 320 kbps bestanden terug te brengen naar een handzamer formaat.
__________________
...

Laatst gewijzigd door King1987; 06-01-09 om 18:20. Reden: Samenvoegen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: .oma omzetten naar mp3 op een mac martijnvw82 Muziek, foto & video 2 27-03-11 22:08
Muziek: MP3 in map naar iPhone sync Mark1972 Muziek, foto & video 2 27-08-10 21:01
M4a extensie veranderen naar M4r simbo Archief 4 03-03-10 20:00
mp3 bestanden van iphone naar itunes EricJ Archief 3 31-07-08 13:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:20.