M4a coverteren naar Mp3 discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik loop de laatste tijd tegen het probleem aan dat wanneer ik podcasts via i-tunes op een cd wil branden deze niet door mijn mp3 ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
M4a coverteren naar Mp3
Ik loop de laatste tijd tegen het probleem aan dat wanneer ik podcasts via i-tunes op een cd wil branden deze niet door mijn mp3 speler gelezen worden omdat het m4a bestanden zijn.
Hoe los ik dit op, hoe converteer ik ze? (ik heb een mac 10.4.11 en het gaat om niet beveiligde m4a bestanden). bvd. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Er zijn verschillende oplossingen voor dit probleem. Natuurlijk kun je allerlei converting programmas vinden, daarvoor volstaat googlen op convert, m4a, mp3.
Wat ook kan: je bestanden branden naar een audio cd en die daarna weer importeren als mp3 (let op je instellingen!) in iTunes. Let wel: de kwaliteit van je bestanden gaat er niet op vooruit, maar waarschijnlijk is dat geen probleem wanneer je de podcasts via je mp3 speler luistert. Succes! |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik ben eerst bovenstaande oplossing aan het proberen. Het gaat erg traag ivm grote bestanden en trage verbinding maar so-far, so-good. Audiocd branden zal niet altijd lukken omdat sommige bestanden meer dan een uur zijn (house from Ibiza). |
|
||||
|
||||
welke mp3 speler heb je? Anders kan je in iTunes je nummer aanklikken en laten converteren-in iTunes zelf- door rechts te klikken op het nummer.
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Is het dan niet makkelijker een FM transmitter gebruiken ( ik gebruik die naar alle tevredenheid al enkele jaren)
Griffin Technology: FM Transmitters |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|||
|
|||
Ik weet niet of dit kan ik MacOSX, maar op windows kan je de bestandextentie veranderen van bijv. m4a naar mp3.
Misschien lukt dit ook met de Mac? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Zelfde hier, ik had er zo een met m'n 1e i-pod en t werkte nooit lekker. Toch wel stijl als het dat wel deed in een Citroen DS ui '73! Het is overigens gelukt hoor! |
|
||||
|
||||
Alle handige programma's en branden-rippen tips ten spijt; je kan gewoon van M4A naar MP3 converteren binnen iTunes zelf hoor! Zal zo even wat screenshots en duidelijke uitleg maken want wordt net geroepen voor koffie. :-P
Converteren van M4A naar MP3 binnen iTunes... Ga naar Voorkeuren... Kies de optie "Algemeen" en klik op de knop "Importinstellingen..." Stel de gewenste encoding in, in dit geval MP3, en de gewenste kwaliteit. Het heeft geen zin een hogere kwaliteit te kiezen dan het origineel heeft want je bestand zal alleen groter worden en niet beter gaan klinken. Kies in iTunes de nummers die je wilt converteren... Klik met de rechter knop (of Control-Klik) op één van de geselecteerde nummers en kies vervolgens voor "Maak versie voor MP3 aan"... iTunes gaat nu kopieën aanmaken in het formaat dat je aan het begin had ingesteld... Naarmate iTunes vordert zullen de geconverteerde kopieën tussen je selectie verschijnen (of op een andere plaats naarmate de door jou gekozen sortering in je lijst)... Als alles klaar is en je intussen nergens op geklikt hebt hou je een mooi lijstje over waarin de originelen nog steeds geselecteerd zijn en de geconverteerde kopieën niet... Als je de originelen niet hoeft te bewaren hoef je op dit punt alleen maar even op de backspace toets te drukken om de oorspronkelijke selectie (= orignelen) te wissen. Dit werkt volgens mij vele malen sneller dan welke converter-tool dan ook. De optie die je in het context-menu te zien kreeg ("Maak versie voor MP3 aan") geeft altijd de optie die je hebt opgegeven voor het importeren van muziek. Je kunt deze methode dus ook andersom gebruiken (MP3 naar M4A) of om bijvoorbeeld de bitrate van 320 kbps bestanden terug te brengen naar een handzamer formaat.
... Laatst gewijzigd door King1987; 06-01-09 om 19:20. Reden: Samenvoegen |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Muziek: .oma omzetten naar mp3 op een mac | martijnvw82 | Muziek, foto & video | 2 | 27-03-11 23:08 |
Muziek: MP3 in map naar iPhone sync | Mark1972 | Muziek, foto & video | 2 | 27-08-10 22:01 |
M4a extensie veranderen naar M4r | simbo | Archief | 4 | 03-03-10 21:00 |
mp3 bestanden van iphone naar itunes | EricJ | Archief | 3 | 31-07-08 14:39 |
|
|